Skip to content
inAuta24.cz

inAuta24.cz

  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Návrat legendy: Bovensiepen Zagato spojuje minulost Alpiny s budoucností ruční automobilové tvorby
  • Technologie a inovace

Návrat legendy: Bovensiepen Zagato spojuje minulost Alpiny s budoucností ruční automobilové tvorby

Petr Havrlant 6. 6. 2025 4 minuty čtení

Zdroj obrázku: Bovensipen

Počet přečtení článku: 1 593



Kdysi stála Alpina bok po boku BMW jako nezávislý klenot německého automobilového inženýrství. Po jejím začlenění do mnichovského koncernu ale přichází nová kapitola – bratři Bovensiepenové, dědicové slavného jména, se nevzdávají a znovu rozjíždějí stroj na sny. Jejich prvním počinem je fascinující vůz Bovensiepen Zagato, který naživo okouzlí daleko víc než na jakékoli tiskové fotografii.

Příběh Alpiny začal jako sen jednoho inženýra – Burkarda Bovensiepena – a skončil jako prémiová divize BMW. Ale duch inovací a individuality, který Alpině vdechl život, nezmizel. Andreas a Florian, synové zakladatele, nyní pod novou značkou pokračují v tradici. Zůstávají ve městečku Buchloe, v ikonických prostorách, kde se Alpiny rodily, a s nimi i tři sta zkušených zaměstnanců. Cílem není jen přežít, ale tvořit. A Zagato je jejich prvním výkřikem do světa.

Zagato nevzniklo jako další standardní model postavený na základě BMW. Nejde o pouhé přelakování, úpravu nárazníků nebo nové disky. Jde o důmyslné spojení dvou světů – pod elegantními karbonovými panely se skrývá plně funkční konstrukce BMW M4 Cabrio. To je samo o sobě výjimečné, protože značka se rozhodla zachovat původní bezpečnostní strukturu. Výsledkem je konstrukční „matrioška“, kde pod novou kůží stále bije srdce a kostra původního vozu.

Tento přístup má hned několik výhod. První je bezpečnost – ta zůstává přesně v intencích sériového BMW M4. Druhou výhodou je výrazné zjednodušení homologace. Místo toho, aby vůz musel procházet nákladnými schvalovacími procedurami jako zcela nový typ, může využít již existující certifikace. A třetí výhodou je estetika – Bovensiepenové získali absolutní volnost v designu, a tak vzniklo auto, které naživo překvapí svými proporcemi, liniemi i detailem.

Jedním z unikátních prvků je karbonový hardtop, který nahradil skládací látkovou střechu. Díky tomu se podařilo výrazně snížit hmotnost celého vozu – výsledných 1 875 kilogramů je méně než původní M4, a to i přes dvojitou konstrukci karoserie. Navíc hardtop má přiznané spoje, které nejenže vizuálně fungují, ale také zabraňují popraskání laku, což bývá u karbonových dílů častý problém.

Zdroj obrázku: Bovensipen
Zdroj obrázku: Bovensipen
Zdroj obrázku: Bovensipen
Zdroj obrázku: Bovensipen
Zdroj obrázku: Bovensipen

Dalším šperkem je nové logo na kapotě – místo klasického znaku BMW se zde objevuje stylizované „BB“, odkazující na zakladatele Burkarda Bovensiepena. Symbolika je zřejmá: toto auto není jen upravené BMW, ale začátek nové éry. B jako Buchloe, B jako Bavorsko – a především B jako Bovensiepen.

I přes výjimečnost modelu zůstává otázkou jeho dostupnost. Andreas Bovensiepen přiznal, že vůz by mohl být vyroben maximálně ve 250 kusech, ale s největší pravděpodobností jich bude méně. O finálním počtu rozhodne mimo jiné i to, zda se podaří homologace pro klíčové trhy jako Japonsko a USA. A to nebude levné. Každý kus bude v podstatě ruční prací – a cena tomu jistě odpoví.

Premiéra vozu na prestižním Concours d’Eleganza Villa d’Este byla velmi symbolická. Právě tam se tradičně setkává klasická elegance s moderním designem, a Zagato do tohoto kontextu perfektně zapadá. Ačkoli v Mnichově mohli pociťovat mírnou rivalitu s vlastním modelem BMW Speedtop, žádná otevřená nevraživost se nekonala. Oba vozy totiž cílí na stejný typ zákazníka – znalce, sběratele, fajnšmekra. A v době, kdy opravdových „řemeslných“ aut ubývá, je místo pro oba.

Zagato je tedy víc než jen nová karosářská studie. Je to manifest odvahy, kreativity a víry v hodnoty, které dříve tvořily základ Alpiny. Je to první kapitola nové značky Bovensiepen a zároveň krásná připomínka toho, že ani v 21. století se auta nemusí dělat jen podle Excelu a norem EU. Když je v srdci touha, v rukách zkušenost a za zády historie, může vzniknout něco opravdu výjimečného.




Autorem tohoto článku je redaktor: Petr Havrlant


Tags: Alpina BMW M4 Bovensiepen Concours d’Eleganza Design automobilu Historie automobilů Inženýrství Kabriolet Karbonová karoserie luxusní vozy Německé automobily Zagato

Pokračovat ve čtení

Předchozí: Taycan a tvrdá realita trhu: Když umění a elektromobilita narazí na čísla
Další: Brzdová revoluce od Bremba: Nový systém Greentell reaguje na normu Euro 7, ale za jakou cenu?

Související články

CATL mění pravidla hry: Mazda postaví nové elektromobily na čínském podvozku Bedrock
4 minuty čtení
  • Technologie a inovace

CATL mění pravidla hry: Mazda postaví nové elektromobily na čínském podvozku Bedrock

BMW Speedtop: Elegantní shooting brake pro 70 vyvolených zaujme tvary i silou V8
3 minuty čtení
  • Technologie a inovace

BMW Speedtop: Elegantní shooting brake pro 70 vyvolených zaujme tvary i silou V8

Giamaro Katla: Nový italský hypersport bez kompromisů přináší přes 2000 koní a čtyři turba
3 minuty čtení
  • Technologie a inovace

Giamaro Katla: Nový italský hypersport bez kompromisů přináší přes 2000 koní a čtyři turba



Štítky

Automobilový průmysl (6) automobilový trh (3) Autonomní řízení (5) Bezpečnost na silnici (8) budoucnost mobility (3) dojezd elektromobilu (3) Dojezd elektromobilů (3) Elektrická auta (3) Elektrifikace (5) Elektromobilita (17) Elektromobily (6) evropský trh (4) Exkluzivní auto (2) hatchback (3) Historie automobilů (4) Hybridní SUV (3) Italský design (2) Jak prodloužit životnost auta (2) Jak správně řídit (2) Karbonový monokok (2) Klasická auta (3) Limitovaná edice (4) Luxusní auta (4) luxusní interiér (5) luxusní vozy (3) Motorový olej (2) Motorsport (6) Mytí podvozku (2) Nabíjení EV (3) Novinky 2025 (2) Ochrana proti korozi (2) plug-in hybrid (3) Porsche (3) Rychlé nabíjení (3) Spalovací motory (3) Supersport (3) SUV (3) Technologie v autech (5) Test elektromobilu (3) V8 Motor (2) Villa d’Este (3) Vývoj automobilů (5) Zimní pneumatiky (3) Údržba auta (3) Řidičské tipy (5)


Mohli jste zmeškat

Nejprodávanější auta v Evropě v dubnu 2025: Renault opět vládne, malé vozy drží prim
3 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Nejprodávanější auta v Evropě v dubnu 2025: Renault opět vládne, malé vozy drží prim

Mazda 6e míří do Česka: Nabídne rozumnou cenu, styl a konkurenceschopný dojezd
3 minuty čtení
  • Testy a recenze

Mazda 6e míří do Česka: Nabídne rozumnou cenu, styl a konkurenceschopný dojezd

CATL mění pravidla hry: Mazda postaví nové elektromobily na čínském podvozku Bedrock
4 minuty čtení
  • Technologie a inovace

CATL mění pravidla hry: Mazda postaví nové elektromobily na čínském podvozku Bedrock

Za volantem Omody 9 přímo v Číně: Nejen síla, ale i styl a technologie za neuvěřitelnou cenu
4 minuty čtení
  • Testy a recenze

Za volantem Omody 9 přímo v Číně: Nejen síla, ale i styl a technologie za neuvěřitelnou cenu

Naše další weby

  • inDěti24.cz
  • inFitness24.cz
  • inMuži24.cz
  • inRodina24.cz

Návštěvnost:

Naše další weby

  • inZahrada24.cz
  • inZdraví24.cz
  • inŽeny24.cz
  • inFinance24.cz
  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
Copyright © inAuta24.cz All rights reserved. | DarkNews by AF themes.
Spravovat souhlas s cookies
Pokud kliknete na „Přijmout všechny“, poskytnete tím souhlas k jejich ukládání na Vašem zařízení, což nám pomáhá s navigací na stránce, s analýzou využití dat a s našimi marketingovými snahami.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}