Skip to content

inAuta24.cz

  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
  • Home
  • Technologie a inovace
  • Návrat legendy: Bovensiepen Zagato spojuje minulost Alpiny s budoucností ruční automobilové tvorby
  • Technologie a inovace

Návrat legendy: Bovensiepen Zagato spojuje minulost Alpiny s budoucností ruční automobilové tvorby

Petr Havrlant 6. 6. 2025 4 minuty čtení

Zdroj obrázku: Bovensipen




Kdysi stála Alpina bok po boku BMW jako nezávislý klenot německého automobilového inženýrství. Po jejím začlenění do mnichovského koncernu ale přichází nová kapitola – bratři Bovensiepenové, dědicové slavného jména, se nevzdávají a znovu rozjíždějí stroj na sny. Jejich prvním počinem je fascinující vůz Bovensiepen Zagato, který naživo okouzlí daleko víc než na jakékoli tiskové fotografii.

Příběh Alpiny začal jako sen jednoho inženýra – Burkarda Bovensiepena – a skončil jako prémiová divize BMW. Ale duch inovací a individuality, který Alpině vdechl život, nezmizel. Andreas a Florian, synové zakladatele, nyní pod novou značkou pokračují v tradici. Zůstávají ve městečku Buchloe, v ikonických prostorách, kde se Alpiny rodily, a s nimi i tři sta zkušených zaměstnanců. Cílem není jen přežít, ale tvořit. A Zagato je jejich prvním výkřikem do světa.

Zagato nevzniklo jako další standardní model postavený na základě BMW. Nejde o pouhé přelakování, úpravu nárazníků nebo nové disky. Jde o důmyslné spojení dvou světů – pod elegantními karbonovými panely se skrývá plně funkční konstrukce BMW M4 Cabrio. To je samo o sobě výjimečné, protože značka se rozhodla zachovat původní bezpečnostní strukturu. Výsledkem je konstrukční „matrioška“, kde pod novou kůží stále bije srdce a kostra původního vozu.

Tento přístup má hned několik výhod. První je bezpečnost – ta zůstává přesně v intencích sériového BMW M4. Druhou výhodou je výrazné zjednodušení homologace. Místo toho, aby vůz musel procházet nákladnými schvalovacími procedurami jako zcela nový typ, může využít již existující certifikace. A třetí výhodou je estetika – Bovensiepenové získali absolutní volnost v designu, a tak vzniklo auto, které naživo překvapí svými proporcemi, liniemi i detailem.

Jedním z unikátních prvků je karbonový hardtop, který nahradil skládací látkovou střechu. Díky tomu se podařilo výrazně snížit hmotnost celého vozu – výsledných 1 875 kilogramů je méně než původní M4, a to i přes dvojitou konstrukci karoserie. Navíc hardtop má přiznané spoje, které nejenže vizuálně fungují, ale také zabraňují popraskání laku, což bývá u karbonových dílů častý problém.

Zdroj obrázku: Bovensipen
Zdroj obrázku: Bovensipen
Zdroj obrázku: Bovensipen
Zdroj obrázku: Bovensipen
Zdroj obrázku: Bovensipen

Dalším šperkem je nové logo na kapotě – místo klasického znaku BMW se zde objevuje stylizované „BB“, odkazující na zakladatele Burkarda Bovensiepena. Symbolika je zřejmá: toto auto není jen upravené BMW, ale začátek nové éry. B jako Buchloe, B jako Bavorsko – a především B jako Bovensiepen.

I přes výjimečnost modelu zůstává otázkou jeho dostupnost. Andreas Bovensiepen přiznal, že vůz by mohl být vyroben maximálně ve 250 kusech, ale s největší pravděpodobností jich bude méně. O finálním počtu rozhodne mimo jiné i to, zda se podaří homologace pro klíčové trhy jako Japonsko a USA. A to nebude levné. Každý kus bude v podstatě ruční prací – a cena tomu jistě odpoví.

Premiéra vozu na prestižním Concours d’Eleganza Villa d’Este byla velmi symbolická. Právě tam se tradičně setkává klasická elegance s moderním designem, a Zagato do tohoto kontextu perfektně zapadá. Ačkoli v Mnichově mohli pociťovat mírnou rivalitu s vlastním modelem BMW Speedtop, žádná otevřená nevraživost se nekonala. Oba vozy totiž cílí na stejný typ zákazníka – znalce, sběratele, fajnšmekra. A v době, kdy opravdových „řemeslných“ aut ubývá, je místo pro oba.

Zagato je tedy víc než jen nová karosářská studie. Je to manifest odvahy, kreativity a víry v hodnoty, které dříve tvořily základ Alpiny. Je to první kapitola nové značky Bovensiepen a zároveň krásná připomínka toho, že ani v 21. století se auta nemusí dělat jen podle Excelu a norem EU. Když je v srdci touha, v rukách zkušenost a za zády historie, může vzniknout něco opravdu výjimečného.




Autorkou tohoto článku je: Redaktor: Petr Havrlant
Zdrojem fotografií v tomto příspěvku je: pixabay.com a freepik.com
Tags: Alpina BMW M4 Bovensiepen Concours d’Eleganza Design automobilu Historie automobilů Inženýrství Kabriolet Karbonová karoserie luxusní vozy Německé automobily Zagato

Pokračovat ve čtení

Předchozí: Taycan a tvrdá realita trhu: Když umění a elektromobilita narazí na čísla

Související články

Taycan a tvrdá realita trhu: Když umění a elektromobilita narazí na čísla
4 minuty čtení
  • Technologie a inovace

Taycan a tvrdá realita trhu: Když umění a elektromobilita narazí na čísla

Elektrifikovaná auta dominují evropským prodejům Růst zaznamenává i Česká republika
3 minuty čtení
  • Technologie a inovace

Elektrifikovaná auta dominují evropským prodejům Růst zaznamenává i Česká republika

Automobilový průmysl 2025: Umělá inteligence, vodík a chytrá skla mění pravidla hry
3 minuty čtení
  • Technologie a inovace

Automobilový průmysl 2025: Umělá inteligence, vodík a chytrá skla mění pravidla hry



Nejnovější příspěvky

  • Návrat legendy: Bovensiepen Zagato spojuje minulost Alpiny s budoucností ruční automobilové tvorby
  • Taycan a tvrdá realita trhu: Když umění a elektromobilita narazí na čísla
  • Alpine A390: Elektrická těžkotonážní vlaštovka nebo drahá zrada značky?
  • Hyundai chce zpět do Ruska: Návrat na jeden z klíčových trhů je otázkou přežití
  • Nejneobvyklejší koncepty aut, které nikdy nešly do výroby
  • Proč se Ferrari rozešlo s Pininfarinou Šéfdesignér teď přiznává složité pozadí i pochybnosti
  • Česká raketa Praga Bohema málem přepsala dějiny Top Gearu. Pokořila Ferrari i Koenigsegg
  • Nové auto za cenu ojetiny Konkurent Fabie vyjde v Indii jen na 177 tisíc korun


Kalendář

Červen 2025
Po Út St Čt Pá So Ne
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Kvě    

Naše Projekty:

  • inDěti24.cz
  • inFitness24.cz
  • inMuži24.cz
  • inRodina24.cz

Mohli jste zmeškat

Návrat legendy: Bovensiepen Zagato spojuje minulost Alpiny s budoucností ruční automobilové tvorby
4 minuty čtení
  • Technologie a inovace

Návrat legendy: Bovensiepen Zagato spojuje minulost Alpiny s budoucností ruční automobilové tvorby

Taycan a tvrdá realita trhu: Když umění a elektromobilita narazí na čísla
4 minuty čtení
  • Technologie a inovace

Taycan a tvrdá realita trhu: Když umění a elektromobilita narazí na čísla

Alpine A390: Elektrická těžkotonážní vlaštovka nebo drahá zrada značky?
4 minuty čtení
  • Testy a recenze

Alpine A390: Elektrická těžkotonážní vlaštovka nebo drahá zrada značky?

Hyundai chce zpět do Ruska: Návrat na jeden z klíčových trhů je otázkou přežití
4 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Hyundai chce zpět do Ruska: Návrat na jeden z klíčových trhů je otázkou přežití

Naše další weby

  • inDěti24.cz
  • inFitness24.cz
  • inMuži24.cz
  • inRodina24.cz

Návštěvnost:




Naše další weby

  • inZahrada24.cz
  • inZdraví24.cz
  • inŽeny24.cz
  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
Copyright © inAuta24.cz All rights reserved. | DarkNews by AF themes.
Spravovat souhlas s cookies
Pokud kliknete na „Přijmout všechny“, poskytnete tím souhlas k jejich ukládání na Vašem zařízení, což nám pomáhá s navigací na stránce, s analýzou využití dat a s našimi marketingovými snahami.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}