Skip to content
inAuta24.cz

inAuta24.cz

  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Toyota zastavila stavbu továrny na baterky kvůli nezájmu o elektrická auta, už tak skromné plány znovu snížila
  • Technologie a inovace

Toyota zastavila stavbu továrny na baterky kvůli nezájmu o elektrická auta, už tak skromné plány znovu snížila

Petr Havrlant 24. 6. 2025 3 minuty čtení

Zdroj obrázku: Toyota

Počet přečtení článku: 229



Toyota znovu ukazuje, že mít nohy pevně na zemi je dnes důležitější než slepě následovat módní vlnu. Japonský gigant zastavil výstavbu továrny na baterie a znovu ořezal už tak zdrženlivé plány na výrobu elektromobilů. Zkrátka: rozum zvítězil nad ideologií.

Zatímco mnoho automobilových značek v uplynulých letech s nadšením oznamovalo plánované přechody na 100% elektromobilitu do roku XY, Toyota zůstávala ve stínu a raději mlčela. Když už promluvila, zněly její slova vždy střízlivě – nevěříme, že se elektromobily stanou dominantní technologií, říkal dlouhá léta tehdejší šéf Akio Toyoda. A byl za to kritizován. Dnes se však ukazuje, že měl pravdu – zájem o elektrická auta stagnuje, poptávka není tak silná, jak se očekávalo, a zákazníci se čím dál více vracejí ke spalovacím motorům.

Japonská automobilka nyní podle deníku Nikkei oznámila, že zastavuje výstavbu nové továrny na baterie v prefektuře Fukuoka. Tento závod měl být klíčovým bodem pro výrobu akumulátorů určených pro elektromobily, které Toyota plánovala uvést na trh mezi lety 2026 až 2030. Výstavba měla začít letos na jaře, spuštění bylo naplánováno na rok 2028. Tyto plány jsou však nyní „na neurčito“ zmraženy, firma přehodnocuje celou svou strategii v oblasti elektromobility.

A není divu. Již loni Toyota snížila svůj cíl na počet prodaných elektromobilů do roku 2026 ze 1,5 milionu na 1 milion. Letos znovu ořízla plán na 800 tisíc vozů, což odpovídá přibližně 7 % její celkové produkce. A i to se může ještě měnit. Zatímco většina automobilek se žene do elektrické slepé uličky ve víře, že „se to nějak poddá“, Toyota raději sleduje reálný zájem zákazníků. A ten je jednoznačný: elektrická auta nejsou tak žádaná, jak se doufalo.

Zdroj obrázku: Toyota
Zdroj obrázku: Toyota
Zdroj obrázku: Toyota
Zdroj obrázku: Toyota

Proč? Důvody jsou všem známé, ale málokdo je chce slyšet nahlas: vysoké pořizovací náklady, omezený dojezd, dlouhé nabíjení, nedostatečná infrastruktura, pomalý vývoj baterií a obavy ze ztráty hodnoty vozidla. K tomu se přidávají klesající vládní pobídky a rostoucí ceny elektřiny. Výsledek? Mnoho potenciálních zákazníků raději volí hybrid nebo konvenční spalovací motor.

Toyota přitom rozhodně není technologicky zaostalá. Investuje do vodíkových technologií, hybridních pohonů a vývoje syntetických paliv. Dokonce i v oblasti elektromobility drží prst na tepu doby – jen to nedělá s pompou. Svůj první elektromobil, model bZ4X, uvedla tiše a s velkou dávkou opatrnosti. I to bylo terčem posměchu. Dnes se však ukazuje, že zdrženlivý přístup byl tím správným. Zatímco jiní omezují výrobu, propouštějí zaměstnance a hledají „co dál“, Toyota stabilně roste a drží krok s reálným trhem.

Pozastavení výstavby továrny na baterie je tedy logickým krokem. Pokud není zájem, proč investovat miliardy jen proto, aby byl splněn politický či aktivistický plán? Toyota má jasno – nehodlá být pionýrem za každou cenu. A pokud jednoho dne dojde k technologickému průlomu, který elektrickým vozům otevře cestu ke skutečné masovosti, bude připravena. Do té doby ale zůstává věrná filozofii „zákazník na prvním místě”.

Z celé situace si můžeme vzít jednoduché ponaučení: technologie se nemají přikazovat, ale vyvíjet a nabízet tam, kde dávají smysl. Elektromobilita není všelék, ale jen jedno z mnoha řešení. A pokud se zákazníci rozhodnou, že pro ně není tou správnou volbou, musí se výrobci přizpůsobit – ne naopak.




Autorem tohoto článku je redaktor: Petr Havrlant


Tags: Akio Toyoda Automobilový průmysl Elektromobilita Elektromobily 2025 Hybridní technologie Nikkei Plány výroby Spalovací motory Továrna Fukuoka Toyota Výroba baterií Zájem o elektromobily

Pokračovat ve čtení

Předchozí: Vládní průzkum v Nizozemsku potvrdil, že většina majitelů elektromobilů bude chtít zpět svá spalovací auta
Další: Prodej hybridního Ferrari slavného zpěváka musel být zastaven. Jeho baterie je mrtvá, náhrada bude stát majlant

Související články

Většina automobilek spílá Trumpovi za nová cla na auta, jedna ale říká pravdu: Může za to EU
3 minuty čtení
  • Technologie a inovace

Většina automobilek spílá Trumpovi za nová cla na auta, jedna ale říká pravdu: Může za to EU

Číňané jdou po Evropě naplno: Připravují elektrický kombík Neta pro starý kontinent
3 minuty čtení
  • Technologie a inovace

Číňané jdou po Evropě naplno: Připravují elektrický kombík Neta pro starý kontinent

Spalovací motor bez emisí? Německo-švýcarské řešení na bázi amoniaku může změnit pravidla hry
4 minuty čtení
  • Technologie a inovace

Spalovací motor bez emisí? Německo-švýcarské řešení na bázi amoniaku může změnit pravidla hry



Štítky

Automobilový průmysl (6) automobilový trh (3) Autonomní řízení (5) Bezpečnost automobilů (2) Bezpečnost na silnici (8) Brzdové kotouče (2) Brzdový systém (2) Budoucnost aut (2) budoucnost mobility (3) Dojezd elektromobilů (3) Ekologická doprava (2) Elektrická auta (2) Elektrifikace (4) Elektromobilita (13) Elektromobily (6) Euro 7 (2) Evropská unie (2) evropský trh (4) Ferrari (2) Ford Pinto nehody (2) hatchback (3) Historie automobilů (4) Hybridní SUV (2) Jak prodloužit životnost auta (2) Jak správně řídit (2) Klasická auta (3) levná auta (2) Luxusní auta (2) Luxusní sedan (2) luxusní vozy (3) Nabíjení EV (2) Ochrana proti korozi (2) Porsche (3) Přetáčivý smyk (2) Recenze aut (2) Rychlé nabíjení (2) Spalovací motory (3) SUV (3) Technologie (2) Technologie v autech (5) Test elektromobilu (3) Vývoj automobilů (5) Zimní pneumatiky (3) Údržba auta (3) Řidičské tipy (5)


Mohli jste zmeškat

Seat Ibiza pořád žije a dál se prodává i v Česku. Slaví už čtyřicátiny, jeho budoucnost je ale pochmurná
3 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Seat Ibiza pořád žije a dál se prodává i v Česku. Slaví už čtyřicátiny, jeho budoucnost je ale pochmurná

Auta s motory V8, která dnes koupíte za babku: Levné vzpomínky na zlaté časy Audi, BMW a spol.
4 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Auta s motory V8, která dnes koupíte za babku: Levné vzpomínky na zlaté časy Audi, BMW a spol.

Experti jmenovali nejlepší auta s nejlevnějším provozem, terno lze udělat i s Mitsubishi za míň jak 300 tisíc
4 minuty čtení
  • Testy a recenze

Experti jmenovali nejlepší auta s nejlevnějším provozem, terno lze udělat i s Mitsubishi za míň jak 300 tisíc

Prodej hybridního Ferrari slavného zpěváka musel být zastaven. Jeho baterie je mrtvá, náhrada bude stát majlant
3 minuty čtení
  • Testy a recenze

Prodej hybridního Ferrari slavného zpěváka musel být zastaven. Jeho baterie je mrtvá, náhrada bude stát majlant

Naše další weby

  • inDěti24.cz
  • inFitness24.cz
  • inMuži24.cz
  • inRodina24.cz

Návštěvnost:

Naše další weby

  • inZahrada24.cz
  • inZdraví24.cz
  • inŽeny24.cz
  • inFinance24.cz
  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
Copyright © inAuta24.cz All rights reserved. | DarkNews by AF themes.
Spravovat souhlas s cookies
Pokud kliknete na „Přijmout všechny“, poskytnete tím souhlas k jejich ukládání na Vašem zařízení, což nám pomáhá s navigací na stránce, s analýzou využití dat a s našimi marketingovými snahami.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}