Skip to content
inAuta24.cz

inAuta24.cz

  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
  • Domů
  • Testy a recenze
  • Prodej hybridního Ferrari slavného zpěváka musel být zastaven. Jeho baterie je mrtvá, náhrada bude stát majlant
  • Testy a recenze

Prodej hybridního Ferrari slavného zpěváka musel být zastaven. Jeho baterie je mrtvá, náhrada bude stát majlant

Petr Havrlant 25. 6. 2025 3 minuty čtení

Zdroj obrázku: Barrett-Jackson, tiskové materiály

Počet přečtení článku: 2 195



Ferrari LaFerrari od Sammyho Hagara mělo být ozdobou letošní zimní aukce. Místo toho ale musel být prodej odložen – důvodem je mrtvá baterie, jejíž výměna může stát jako menší rodinný dům. A právě tohle ukazuje, proč je kombinace supersportu a hybridu pro některé sběratele víc prokletím než požehnáním.

Když se řekne LaFerrari, většina automobilových nadšenců se zasní. Italský hypersport s hybridním ústrojím, kombinujícím atmosférický dvanáctiválec a elektromotor, se v letech 2013 až 2016 stal jedním z největších skvostů automobilové historie. Výkon 963 koní, maximální rychlost přes 350 km/h, zrychlení z nuly na stovku za 2,6 sekundy – to jsou čísla, která dělají z LaFerrari doslova zbraň. Jenže u zbraní je důležité, aby fungovaly. A u vozů s hybridní technikou to znamená především funkční baterii.

Sammy Hagar, bývalý frontman skupiny Van Halen a vášnivý sběratel aut, měl to štěstí (a peníze), aby se stal jedním z 499 vlastníků tohoto výjimečného modelu. Jeho exemplář, přezdívaný „Cappucino“, má unikátní světlý lak, ladící interiér a extrémně nízký nájezd – pouhých 1 800 kilometrů. Jenže i přes tento fakt hybridní baterie odešla do věčných lovišť. Výsledek? Aukční síň Barrett-Jackson musela prodej zastavit a odložit ho na říjen 2025, kdy Hagar oslaví 77. narozeniny.

Proč tak zásadní problém kvůli jediné baterii? Protože právě ona je srdcem celého hybridního systému. Bez ní motor fungovat může, ale vůz ztrácí zásadní část svého výkonu, výjimečnosti i hodnoty. A výměna? Velmi drahá záležitost. Zkušenosti s obdobnými vozy, jako je McLaren P1, ukazují, že nový akumulátor může stát přes tři miliony korun. Ferrari se cenami nikdy neřadilo k těm mírnějším, takže nový majitel se bude muset smířit s velmi vysokou investicí, pokud bude chtít auto udržet v plné kondici.

Zdroj obrázku: Barrett-Jackson, tiskové materiály
Zdroj obrázku: Barrett-Jackson, tiskové materiály
Zdroj obrázku: Barrett-Jackson, tiskové materiály
Zdroj obrázku: Barrett-Jackson, tiskové materiály
Zdroj obrázku: Barrett-Jackson, tiskové materiály

Zajímavé je, že LaFerrari je jinak technicky naprosto bezchybné. Karoserie, interiér, podvozek i spalovací část motoru jsou v perfektním stavu. Hagar vůz nikdy nevzal na závodní okruh a přiznal, že auto prakticky nejezdil. Právě kvůli náročnosti na ovládání a svému věku se rozhodl jej prodat – ostatně, jak sám říká, „řídit ho nechce ani moje žena, musela by si nechat kabelku doma.“ Tahle věta vystihuje vtipně, ale výstižně, jak nekompromisní vůz LaFerrari je.

Pro automobilový svět je tahle situace zároveň mementem. Hybridní nebo elektrické vozy nejsou jen o ekologii a výkonu. Jsou o technologii, která má své životní limity. A pokud dojde k poruše či selhání, náklady mohou být devastující. Klasické spalovací vozy sice mají svoje vrtochy, ale většinou se dají opravit nebo renovovat s podstatně nižšími náklady. U high-tech hybridů to tak být nemusí.

Pro kupce tohoto konkrétního LaFerrari to bude test loajality k značce i k samotné technologii. Na jedné straně má možnost získat raritní vůz s fascinující historií a nízkým nájezdem, na straně druhé ho čeká pořádný účet hned na úvod. Ale jak praví sběratelské pravidlo – pokud se zamilujete, cena přestává být důležitá. O to víc, pokud za volantem seděl někdo jako Sammy Hagar.

Zda se najde kupec, ukáže až podzimní aukce. Ale jedno je jisté – hybridní technologie v supersportech jsou krásné, výkonné a moderní, ale rozhodně nejsou bezchybné. A někdy, navzdory vysoké hodnotě vozu, stačí jedna špatná baterie, aby celá paráda skončila s rukama nad hlavou.




Autorem tohoto článku je redaktor: Petr Havrlant


Tags: Aukce vozidel Barrett-Jackson Baterie elektromobilu Elektromobilita a realita Ferrari LaFerrari Hybridní supersport Luxusní auta Náklady na opravu Problémy s hybridy Rockové legendy a auta Sammy Hagar Zajímavosti ze světa aut

Post navigation

Previous Toyota zastavila stavbu továrny na baterky kvůli nezájmu o elektrická auta, už tak skromné plány znovu snížila
Další Experti jmenovali nejlepší auta s nejlevnějším provozem, terno lze udělat i s Mitsubishi za míň jak 300 tisíc

Související články

Nejsilnější pick-up světa RAM 1500 TRX míří do Česka. Osmiválec HEMI budí respekt i v koloně
3 minuty čtení
  • Testy a recenze

Nejsilnější pick-up světa RAM 1500 TRX míří do Česka. Osmiválec HEMI budí respekt i v koloně

Kia Telluride dorazila do Česka: Osmimístný kolos s šestiválcem je jiná liga SUV
3 minuty čtení
  • Testy a recenze

Kia Telluride dorazila do Česka: Osmimístný kolos s šestiválcem je jiná liga SUV

Kia Carnival Hi-Limousine: Luxus, který si zaslouží i vaše nohy. Zapomeňte na Maybach!
3 minuty čtení
  • Testy a recenze

Kia Carnival Hi-Limousine: Luxus, který si zaslouží i vaše nohy. Zapomeňte na Maybach!



Štítky

Atmosférický motor (3) Automobilový průmysl (8) automobilový trh (4) Autonomní řízení (5) Bezpečnost na silnici (8) budoucnost mobility (3) dojezd elektromobilu (4) Dojezd elektromobilů (3) Donald Trump (3) Elektrická auta (3) Elektrifikace (5) Elektromobilita (27) Elektromobily (9) evropský trh (5) hatchback (3) Historie automobilů (6) hybridní pohon (3) Hybridní SUV (3) Investice do aut (3) Klasická auta (4) Limitovaná edice (5) Luxusní auta (5) luxusní interiér (6) luxusní vozy (3) Motorsport (7) Nabíjení EV (3) plug-in hybrid (5) Pohon 4x4 (4) Pohon všech kol (3) Porsche (3) Retro vozy (3) Rychlé nabíjení (3) Spalovací motory (3) Supersport (3) SUV (5) Technologie v autech (5) Test elektromobilu (3) Testy aut (4) V8 Motor (3) Villa d’Este (3) výbava aut (3) Vývoj automobilů (5) Zimní pneumatiky (3) Údržba auta (3) Řidičské tipy (5)


Mohli jste zmeškat

Nejsilnější pick-up světa RAM 1500 TRX míří do Česka. Osmiválec HEMI budí respekt i v koloně
3 minuty čtení
  • Testy a recenze

Nejsilnější pick-up světa RAM 1500 TRX míří do Česka. Osmiválec HEMI budí respekt i v koloně

Kia Telluride dorazila do Česka: Osmimístný kolos s šestiválcem je jiná liga SUV
3 minuty čtení
  • Testy a recenze

Kia Telluride dorazila do Česka: Osmimístný kolos s šestiválcem je jiná liga SUV

Kia Sportage 2022: Větší, chytřejší a s kufrem pro celou rodinu. Nové technologie vás překvapí
3 minuty čtení
  • Technologie a inovace

Kia Sportage 2022: Větší, chytřejší a s kufrem pro celou rodinu. Nové technologie vás překvapí

Kia Carnival Hi-Limousine: Luxus, který si zaslouží i vaše nohy. Zapomeňte na Maybach!
3 minuty čtení
  • Testy a recenze

Kia Carnival Hi-Limousine: Luxus, který si zaslouží i vaše nohy. Zapomeňte na Maybach!

Naše další weby

  • inDěti24.cz
  • inFitness24.cz
  • inMuži24.cz
  • inRodina24.cz

Návštěvnost:

Naše další weby

  • inZahrada24.cz
  • inZdraví24.cz
  • inŽeny24.cz
  • inFinance24.cz
  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
Copyright © inAuta24.cz - Zákaz kopírování článků pro komerční účely! | DarkNews by AF themes.