Skip to content
inAuta24.cz

inAuta24.cz

  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Giamaro Katla: Nový italský hypersport bez kompromisů přináší přes 2000 koní a čtyři turba
  • Technologie a inovace

Giamaro Katla: Nový italský hypersport bez kompromisů přináší přes 2000 koní a čtyři turba

Petr Havrlant 8. 7. 2025 3 minuty čtení

Zdroj obrázku: Giamaro Automobili

Počet přečtení článku: 18



Ve světě, kde i supersporty přecházejí na elektrický pohon nebo alespoň hybridní systémy, přichází zcela nový hráč, který se rozhodl jít proti proudu. Giamaro Automobili, zbrusu nová italská značka, právě odhalila svůj první hypersport s názvem Katla – čistokrevné monstrum s dvanáctiválcem, čtyřmi turbodmychadly a výkonem přesahujícím hranici dvou tisíc koní. Bez špetky elektrifikace. Bez kompromisů.

Hypersport Giamaro Katla se snaží prosadit v segmentu, kde dominují jména jako Bugatti, Koenigsegg či Rimac. Přestože jde o nováčka, značka neponechává nic náhodě. Zatímco konkurence staví na elektrifikaci, Giamaro zvolilo cestu tradičního spalovacího motoru, ovšem dotaženou do extrému. Pod dlouhou a nízkou kapotou se ukrývá ručně vyvíjený sedmilitrový motor V12 se čtyřmi turbodmychadly – samotné technické parametry přitom berou dech.

Ve standardním nastavení nabízí Katla výkon 1670 koní a 1556 Nm točivého momentu. Pokud však majitel otočí speciálním klíčem, vozidlo „odemkne“ režim s extrémním výkonem 2157 koní (1586 kW) a točivým momentem 2008 Nm. To vše při 9000 otáčkách za minutu. Je téměř nepředstavitelné, jak bude takový výkon v reálném provozu působit – Katla tak může směle konkurovat i F1 monopostům zlaté éry.

Aby Giamaro výkon efektivně zkrotilo, vůz používá karbonový monokok vlastní konstrukce, aktivní podvozek a karbon-keramické brzdy. Samozřejmostí je i sofistikovaná aktivní aerodynamika, jejíž podrobnosti zatím nebyly plně zveřejněny. Převodovka je v základní verzi sedmistupňová s mechanickým samosvorným diferenciálem, a přestože poháněna jsou pouze zadní kola, Giamaro slibuje výbornou ovladatelnost díky důmyslné elektronice. V přípravě je také 11stupňová dvouspojková převodovka.

Zdroj obrázku: Giamaro Automobili
Zdroj obrázku: Giamaro Automobili
Zdroj obrázku: Giamaro Automobili
Zdroj obrázku: Giamaro Automobili
Zdroj obrázku: Giamaro Automobili

Z hlediska rozložení hmotnosti a hmotnosti samotné je Katla téměř ideálně vyvážená: 42:58 ve prospěch zadní nápravy, s celkovou hmotností do 1450 kilogramů. To je mimořádný údaj, zvláště při uvážení použití tak masivního agregátu. Giamaro navíc slibuje, že jeho hypersport nabídne i jistou dávku praktičnosti, zejména co se týče možnosti volby mezi režimy pro silniční a okruhové použití.

Název vozu „Katla“ není náhodný – odkazuje na jednu z nejaktivnějších islandských sopek. Podobně jako sopka má i tento hypersport explozivní potenciál. A značka tím jasně signalizuje, že se nechce omezovat pouze na silniční stroje. V plánu je totiž i další model s názvem Albor – futuristický off-road hypersport pojmenovaný po sopce na Marsu. I ten bude stavět na stejném karbonovém monokoku a motoru jako Katla.

Zatím nebyly zveřejněny konkrétní údaje o dynamice – jako čas zrychlení na 100 km/h nebo maximální rychlost. Už nyní je však zřejmé, že Katla se nesnaží být jen dalším hypersportem do vitríny. Je to manifest návratu ke spalovací vášni, určený pro ty, kdo chtějí řídit něco výjimečného a být součástí začínající legendy.

Do budoucna bude klíčové, jak Giamaro zvládne přechod od vizualizací a prototypů k sériové výrobě. Pokud vše půjde podle plánu, Katla by mohla otřást základy hypersportové scény a přinést svěží vítr mezi elektrifikované a hybridní konkurenty. Už jen odvaha postavit takový motor v roce 2025 si zaslouží uznání – ať už jste fanouškem spalovacích motorů, nebo ne.




Autorem tohoto článku je redaktor: Petr Havrlant


Tags: Aktivní aerodynamika Čtyři turba Exkluzivní auto Giamaro Katla Hypersport Italský design Karbonový monokok Motorsport Nová automobilka Spalovací motor V12 motor Výkon přes 2000 koní

Pokračovat ve čtení

Předchozí: Smart #5 Brabus: Elektrické SUV s duší supersportu a zvukem, který vás dostane

Související články

Smart #5 Brabus: Elektrické SUV s duší supersportu a zvukem, který vás dostane
3 minuty čtení
  • Technologie a inovace

Smart #5 Brabus: Elektrické SUV s duší supersportu a zvukem, který vás dostane

Aston Martin DB12 Palm Beach: Luxusní jachta na čtyřech kolech od divize Q
3 minuty čtení
  • Technologie a inovace

Aston Martin DB12 Palm Beach: Luxusní jachta na čtyřech kolech od divize Q

Toyota zastavila stavbu továrny na baterky kvůli nezájmu o elektrická auta, už tak skromné plány znovu snížila
3 minuty čtení
  • Technologie a inovace

Toyota zastavila stavbu továrny na baterky kvůli nezájmu o elektrická auta, už tak skromné plány znovu snížila



Štítky

aukce (2) automobilový design (2) Automobilový průmysl (6) automobilový trh (3) Autonomní řízení (5) Bezpečnost automobilů (2) Bezpečnost na silnici (8) budoucnost mobility (3) Dojezd elektromobilů (3) Elektrifikace (4) elektromobil (2) Elektromobilita (13) Elektromobily (6) evropský trh (4) Exkluzivní edice (2) Ferrari (2) hatchback (3) Historie automobilů (4) Hybridní SUV (2) Investice do aut (2) Jak prodloužit životnost auta (2) Jak správně řídit (2) Klasická auta (3) Luxusní auta (3) Luxusní sedan (2) luxusní vozy (3) Motorový olej (2) Motorsport (5) Mytí podvozku (2) Nabíjení autobaterie (2) Nabíjení EV (2) Ochrana proti korozi (2) Porsche (3) Recenze aut (2) Rychlé nabíjení (3) Spalovací motory (3) Supersport (2) SUV (3) Technologie (2) Technologie v autech (5) Test elektromobilu (3) Vývoj automobilů (5) Zimní pneumatiky (3) Údržba auta (3) Řidičské tipy (5)


Mohli jste zmeškat

Giamaro Katla: Nový italský hypersport bez kompromisů přináší přes 2000 koní a čtyři turba
3 minuty čtení
  • Technologie a inovace

Giamaro Katla: Nový italský hypersport bez kompromisů přináší přes 2000 koní a čtyři turba

Smart #5 Brabus: Elektrické SUV s duší supersportu a zvukem, který vás dostane
3 minuty čtení
  • Technologie a inovace

Smart #5 Brabus: Elektrické SUV s duší supersportu a zvukem, který vás dostane

BMW M3 Touring G-Power: Rodinný kombík, který loví supersporty
3 minuty čtení
  • Údržba a servis

BMW M3 Touring G-Power: Rodinný kombík, který loví supersporty

Speciální BMW M4 CS VR46: Valentino Rossi a bavorské inženýrství v limitované edici
3 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Speciální BMW M4 CS VR46: Valentino Rossi a bavorské inženýrství v limitované edici

Naše další weby

  • inDěti24.cz
  • inFitness24.cz
  • inMuži24.cz
  • inRodina24.cz

Návštěvnost:

Naše další weby

  • inZahrada24.cz
  • inZdraví24.cz
  • inŽeny24.cz
  • inFinance24.cz
  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
Copyright © inAuta24.cz All rights reserved. | DarkNews by AF themes.
Spravovat souhlas s cookies
Pokud kliknete na „Přijmout všechny“, poskytnete tím souhlas k jejich ukládání na Vašem zařízení, což nám pomáhá s navigací na stránce, s analýzou využití dat a s našimi marketingovými snahami.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}