Skip to content
inAuta24.cz

inAuta24.cz

  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
  • Domů
  • Údržba a servis
  • Proč Ford v Evropě nenabízí elektrický pick-up? Důvody vás možná překvapí
  • Údržba a servis

Proč Ford v Evropě nenabízí elektrický pick-up? Důvody vás možná překvapí

Petr Havrlant 6. 8. 2025 4 minuty čtení

Zdroj obrázku: Ford

Počet přečtení článku: 1 128



Ačkoliv Ford v Evropě aktivně prodává elektrické dodávky a hybridní verze svých užitkových vozů, čistě elektrický pick-up zatím zůstává pouhou vizí. Proč se automobilka brání tomuto kroku? Odpovědi přináší vedení Ford Pro Europe a nejsou tak jednoduché, jak by se mohlo zdát.

Zatímco v Americe není elektrický pick-up ničím výjimečným – na silnicích běžně potkáte F-150 Lightning nebo Rivian R1T – v Evropě se s touto kategorií zatím nesetkáváme. Ford zde přitom vládne v oblasti užitkových vozidel. Jeho elektrické dodávky jako E-Transit nebo E-Tourneo se úspěšně zabydlují na evropském trhu a přinášejí ekologické řešení pro městskou logistiku. Pick-up Ranger ale zatím čistě elektrický není a podle aktuálních plánů ani nebude. Důvod? Vysoké nároky na dojezd, univerzálnost a využití mimo město, kde čistě elektrický pohon stále zaostává.

Z úst Hanse Schepema, generálního ředitele Ford Pro pro Evropu, zaznělo jasné poselství: „Plug-in hybrid je aktuálně ideální volbou pro segment kompaktních pick-upů.“ Dává to smysl – vozy jako Ranger nejsou jen pracovní nástroje pro město. Často míří do nepřístupných lokalit, kde je potřeba nejen výkon, ale i dostatečný dojezd a možnost přepravy těžkého nákladu. Elektromobil s baterií o kapacitě pod 70 kWh jako Isuzu D-Max EV jednoduše nemůže nabídnout stejný akční rádius a výkon, který profesionálové vyžadují.

Plug-in hybridní Ranger, dostupný už i na českém trhu, nabízí výkon 218 kW a točivý moment 697 Nm. To z něj činí nejsilnější variantu v historii tohoto modelu. Navíc si zachovává schopnost táhnout přívěs o hmotnosti 3,5 tuny a unese téměř tunu nákladu. K tomu přidává dojezd 45 kilometrů čistě na elektřinu a schopnost napájet elektrické nářadí přímo z palubního systému. Právě tato vlastnost je nesmírně cenná pro drobné podnikatele, řemeslníky a pracovníky ve stavebnictví, kteří využívají Ranger jako mobilní dílnu.

Zdroj obrázku: Ford
Zdroj obrázku: Ford
Zdroj obrázku: Ford
Zdroj obrázku: Ford
Zdroj obrázku: Ford

Na druhé straně stojí realita elektromobilního pick-upu, jak ji ilustruje nový Isuzu D-Max EV. Jeho dojezd 265 kilometrů podle WLTP a max. výkon 140 kW sice na první pohled nevypadá špatně, ale v kombinaci s plným zatížením, terénem a nízkou dostupností rychlých nabíjecích stanic mimo městské oblasti z něj činí auto s omezeným využitím. Navíc jeho dobíjení 50kW stanicí není žádným technologickým skvostem – konkurence v osobních vozech už běžně nabízí 150–250 kW.

Ford se tak rozhodl jít cestou menších kompromisů a maximálního přínosu pro cílového zákazníka. Do budoucna se ale možnost elektrického pick-upu nevylučuje. Vývoj technologií baterií, zejména z hlediska energetické hustoty a rychlosti nabíjení, může během několika let výrazně změnit pravidla hry. Do té doby však v Evropě kralují hlavně hybridy a plug-in verze – praktické, efektivní a bez většího rizika ztráty užitné hodnoty vozu.

Dalším důvodem opatrnosti jsou i cla a složitost výroby. F-150 Lightning je sice americká vlajková loď v elektromobilitě, ale jeho výroba a komponenty (zejména hliníková karoserie) zahrnují více zemí, což se promítá do celkových nákladů a komplikací při exportu. A právě kvůli těmto clům a technickým překážkám je přímý dovoz z USA do Evropy neefektivní, a tudíž zatím i nepravděpodobný.

Ford zůstává v oblasti užitkových elektromobilů jedním z lídrů trhu a jeho rozhodnutí nepustit elektrický Ranger do Evropy zatím dává smysl. Nejde o neochotu nebo konzervatismus, ale o chladný kalkul a odpověď na potřeby reálných uživatelů. Hybridní technologie momentálně nabízí nejlepší kombinaci výkonu, flexibility a dostupnosti – a to je přesně to, co od pick-upu zákazník očekává.




Autorem tohoto článku je redaktor: Petr Havrlant


Tags: automobilový trh dojezd elektromobilu Elektrické dodávky Elektromobilita Ford Pro Ford Ranger Hybridní technologie Isuzu D-Max EV Nabíjení vozidel plug-in hybrid Pracovní pick-up Užitkové vozy

Post navigation

Previous Volkswagen přiznává chybu: Fyzická tlačítka se vrací! Bude konec dotykovému teroru ve vozech?
Další Velká výhoda elektromobilů v Praze končí. Co to znamená pro řidiče a proč by vás to mělo zajímat?

Související články

BMW M3 Touring G-Power: Rodinný kombík, který loví supersporty
3 minuty čtení
  • Údržba a servis

BMW M3 Touring G-Power: Rodinný kombík, který loví supersporty

Jak prodloužit životnost autobaterie: Nejlepší tipy pro každodenní péči
4 minuty čtení
  • Údržba a servis

Jak prodloužit životnost autobaterie: Nejlepší tipy pro každodenní péči

Jak správně připravit auto na dlouhou cestu: Kompletní kontrolní seznam před jízdou
4 minuty čtení
  • Údržba a servis

Jak správně připravit auto na dlouhou cestu: Kompletní kontrolní seznam před jízdou



Štítky

Atmosférický motor (3) Automobilový průmysl (8) automobilový trh (4) Autonomní řízení (5) Bezpečnost na silnici (8) budoucnost mobility (3) dojezd elektromobilu (4) Dojezd elektromobilů (3) Donald Trump (3) Elektrická auta (3) Elektrifikace (5) Elektromobilita (27) Elektromobily (9) evropský trh (5) hatchback (3) Historie automobilů (6) hybridní pohon (3) Hybridní SUV (3) Investice do aut (3) Klasická auta (4) Limitovaná edice (5) Luxusní auta (5) luxusní interiér (6) luxusní vozy (3) Motorsport (7) Nabíjení EV (3) plug-in hybrid (5) Pohon 4x4 (4) Pohon všech kol (3) Porsche (3) Retro vozy (3) Rychlé nabíjení (3) Spalovací motory (3) Supersport (3) SUV (5) Technologie v autech (5) Test elektromobilu (3) Testy aut (4) V8 Motor (3) Villa d’Este (3) výbava aut (3) Vývoj automobilů (5) Zimní pneumatiky (3) Údržba auta (3) Řidičské tipy (5)


Mohli jste zmeškat

Nejsilnější pick-up světa RAM 1500 TRX míří do Česka. Osmiválec HEMI budí respekt i v koloně
3 minuty čtení
  • Testy a recenze

Nejsilnější pick-up světa RAM 1500 TRX míří do Česka. Osmiválec HEMI budí respekt i v koloně

Kia Telluride dorazila do Česka: Osmimístný kolos s šestiválcem je jiná liga SUV
3 minuty čtení
  • Testy a recenze

Kia Telluride dorazila do Česka: Osmimístný kolos s šestiválcem je jiná liga SUV

Kia Sportage 2022: Větší, chytřejší a s kufrem pro celou rodinu. Nové technologie vás překvapí
3 minuty čtení
  • Technologie a inovace

Kia Sportage 2022: Větší, chytřejší a s kufrem pro celou rodinu. Nové technologie vás překvapí

Kia Carnival Hi-Limousine: Luxus, který si zaslouží i vaše nohy. Zapomeňte na Maybach!
3 minuty čtení
  • Testy a recenze

Kia Carnival Hi-Limousine: Luxus, který si zaslouží i vaše nohy. Zapomeňte na Maybach!

Naše další weby

  • inDěti24.cz
  • inFitness24.cz
  • inMuži24.cz
  • inRodina24.cz

Návštěvnost:

Naše další weby

  • inZahrada24.cz
  • inZdraví24.cz
  • inŽeny24.cz
  • inFinance24.cz
  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
Copyright © inAuta24.cz - Zákaz kopírování článků pro komerční účely! | DarkNews by AF themes.