
Zdroj obrázku: Fiat
Fiat se na český trh vrací s modelem, který míří rovnou na srdce zákazníků – stylový Grande Panda s atraktivní cenovkou pod 500 tisíc korun a překvapivě bohatou výbavou, i když jste stále „v základu“.
Na české silnice přijíždí nová generace Fiatu Panda – a přichází s pořádnou dávkou originality. Model s označením Grande Panda má být novým dechem mezi dostupnými městskými vozy, a Fiat zjevně ví, jak české řidičky a řidiče zaujmout. Nejde jen o tradiční jméno v moderním balení, ale o vůz, který za atraktivní cenu nabídne technologii, styl i praktičnost. Tím se stává reálnou alternativou k zavedeným jménům v segmentu kompaktních hatchbacků.
Základní verze s mild-hybridním motorem o objemu 1,2 litru (81 kW/110 koní) a dvouspojkovou automatickou převodovkou (6DCT) startuje s akční cenou 454.900 Kč. Už tady ale dostanete 10palcový digitální přístrojový štít, zadní parkovací senzory, klimatizaci a černé 16palcové plechové disky. Fiat nezapomíná ani na styl a uvnitř najdeme hravé barvy v kombinaci s černou a modrou látkou a žlutými detaily. Základní výbava nese název Pop a ukazuje, že jednoduchost nemusí být nudná.
Vyšší výbava Icon přidává kromě stylových LED světlometů také tempomat, větší infotainment s 10,25palcovým dotykovým displejem, lesklé černé detaily na karoserii a elektrická, vyhřívaná zrcátka. Cena začíná na 494.900 Kč. Pokud chcete vymazlené provedení s názvem La Prima, připravte si 544.900 Kč. Tady už dostanete i bezdrátovou nabíječku telefonu, látkové čalounění palubní desky z bambusu, přední i zadní kameru, střešní ližiny a větší 17palcová litá kola.





Grande Panda však zdaleka není jen hybridní. Fiat se pustil i do elektromobility a nabízí elektrickou variantu s výkonem 83 kW (113 koní), 44kWh baterií a dojezdem až 320 km podle WLTP. Zrychlení na stovku zvládne za 11 sekund, maximálně se rozjede na 132 km/h – to je dostatečné pro městský i příměstský provoz. Startovací cena činí 589.900 Kč, tedy o 135 tisíc více než u mild-hybridu, ale rozdíl odpovídá technologiím. Vyšší verze La Prima (679.900 Kč) pak nabízí například i vyhřívání volantu, předních sedaček i čelního okna – v zimních měsících k nezaplacení.
Z hlediska spotřeby je hybridní Grande Panda velmi střídmá – podle WLTP si řekne jen o 5,4 litru benzínu na 100 km. Elektrická verze má zase průměr 16,8 kWh/100 km. Nechybí rychlé nabíjení výkonem až 100 kW, díky kterému nabijete baterii z 20 na 80 % za pouhých 27 minut. Na běžné domácí zásuvce lze využít integrovaný 7kW kabel, za 10.000 Kč ale Fiat nabídne i výkonnější 11kW palubní nabíječku.
Fiat zjevně míří na moderní zákazníky, kteří chtějí ekologii i styl. Design je zábavný, svěží a neotřelý. Oceníte ho nejen na první pohled, ale i po otevření dveří. Interiér rozhodně nepůsobí jako levné auto pro začátečníky – naopak, jednotlivé výbavové prvky dokazují, že Grande Panda chce být plnohodnotným partnerem pro každodenní jízdy. S délkou téměř 4 metry a kufrem o objemu 412 litrů (u elektromobilu 361 l) se neztratí ani na víkendovém výletě.
Pro ženy, které hledají praktické a stylové auto do města, ale zároveň nechtějí rezignovat na prostor, technologii a bezpečnost, může být Grande Panda velmi atraktivní volbou. Nabízí totiž i funkce, které se donedávna objevovaly jen ve vyšších třídách – od digitálních přístrojových štítů přes tempomat až po plnohodnotný infotainment s navigací a bezdrátovým zrcadlením telefonu.
Příznivci ekologické dopravy ocení možnost volby mezi klasickým mild-hybridem a plně elektrickou verzí. Fiat navíc nabízí zajímavé akční ceny a nešetří ani na výbavě – což z něj dělá jednoho z černých koní v letošní nabídce malých vozů na českém trhu.