Zdroj obrázku: Nissan
Designem inspirovaný samurajem, interiér potažený alcantarou a technika, která zní jako z budoucnosti – nový Nissan Qashqai se po faceliftu mění v jedno z nejzajímavějších SUV své třídy. A přitom zůstává dostupný. Po krátké jízdě s verzí e-Power můžeme říct jediné: tento model si zaslouží mnohem větší pozornost.
Nissan Qashqai patří už léta mezi nejprodávanější SUV v Evropě, ale konkurence v podobě Škody Karoq, Hyundai Tucson nebo Kia Sportage je tvrdá. Proto se japonská automobilka rozhodla pro odvážný krok a výrazně přepracovala nejen tvář vozu, ale i jeho technické zázemí. Přední maska připomíná tradiční japonskou zbroj, světla dostala futuristický LED podpis a celé auto působí naživo velmi uceleně a sebevědomě. Nečekejte žádné výstřelky, ale moderní, stylové SUV, které působí dražším dojmem, než kolik skutečně stojí.
Facelift se neomezil jen na vnější tvary – podstatně se vylepšil také interiér. V testované vyšší výbavě nás ohromil především rozsáhlým použitím alcantary, která pokrývá palubní desku, výplně dveří i středový tunel. Jde o materiál, který vídáme spíše u prémiových značek. Infotainment má přehledné rozhraní a potěší fyzická tlačítka na volantu i pro ovládání klimatizace – už žádné zbytečné ťukání do dotykové obrazovky za jízdy. Nissan tu vsadil na ergonomii a jednoduchost, a to funguje skvěle.





Testovaná verze e-Power přináší specifickou techniku, která není ani čistý hybrid, ani plug-in. Princip je jednoduchý – čtyřválcový motor s objemem 1,5 litru slouží pouze jako generátor elektřiny pro elektromotor, který reálně pohání kola. Auto tak jezdí jako elektromobil, ale bez nutnosti nabíjet ze zásuvky. Elektřinu si vyrábí samo. Díky tomu kombinuje klidný chod a okamžité reakce elektromotoru s neomezeným dojezdem, který zajišťuje spalovací motor. Během krátké jízdy jsme dosáhli spotřeby 6,1 litru, přičemž výrobce slibuje 5,3–5,4 l/100 km.
Při jízdě zaujme velmi jemné a přirozené řízení. Qashqai se chová vyváženě a i přes vyšší stavbu karoserie působí jistě a komfortně. Tlumiče dobře žehlí nerovnosti a v kombinaci se zvýšeným odhlučněním (tlustší čelní sklo, lepší těsnění dveří) je interiér příjemně tichý. Pochvalu si zaslouží i pozice za volantem a výhled z vozu. Není potřeba dlouhé zvykání – prostě si sednete a víte, co dělat.
Pod kapotou e-Power verze je hybridní ústrojí s celkovým výkonem 140 kW (190 koní). Výrobce slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy. Pocitově však auto působí klidněji – i když je svižné, agresivní projev nečekejte. Na okreskách ani ve městě to ale nevadí, protože reakce plynu jsou okamžité a lineární. Pro běžného řidiče je právě tato nenucenost a hladkost klíčem k pohodovému každodennímu provozu.
Podvozek je podle verze vybaven buď torzní příčkou, nebo u vyšších výbav a větších kol (20″) víceprvkovým zavěšením Multi-Link. A skutečně – právě s většími koly a lepším podvozkem se Qashqai chová ještě jistěji a zároveň zůstává komfortní. Zavazadlový prostor nabízí podle výbavy mezi 455 a 504 litry, což je v této třídě velmi slušné.
Zajímavý je i ceník. Faceliftovaný Qashqai začíná na příznivé částce, přičemž i verze e-Power je cenově dostupnější než mnoho plug-in konkurentů. Vzhledem k tomu, že nepotřebujete nabíječku ani řešit elektromobilní infrastrukturu, představuje velmi lákavý kompromis. A rozhodně nejde o nudné auto. Naopak – pokud si vyberete správnou výbavu a barvu (například Sunset Red), Qashqai vás nejen zaujme, ale bude vás i bavit.
