Skip to content
inAuta24.cz

inAuta24.cz

  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
  • Domů
  • Testy a recenze
  • Alpine A390: Elektrická těžkotonážní vlaštovka nebo drahá zrada značky?
  • Testy a recenze

Alpine A390: Elektrická těžkotonážní vlaštovka nebo drahá zrada značky?

Petr Havrlant 4. 6. 2025 4 minuty čtení

Zdroj obrázku: Alpine

Počet přečtení článku: 225



Značka Alpine se vždy profilovala jako výrobce lehkých, svižných a emotivně laděných sportovních vozů. Model A110 se stal symbolem návratu ke kořenům, kde rozhodující roli hrála nízká hmotnost a čistá řidičská radost. Teď ale přichází Alpine A390 – mohutné elektrické SUV, které na první pohled vypadá jako parodie na vlastní DNA. A bohužel ani po detailnějším prozkoumání nedává mnoho smyslu.

Alpine A390 sice nese na přídi legendární znak, ale jinak byste ho s minulostí značky spojovali jen těžko. Délka přes 4,6 metru, šířka bezmála 1,9 metru, hmotnost přes 2,1 tuny – a to v základní verzi bez výbavových přívěsků. Ve výbavě GTS se bavíme až o 2,3 tunách. To je dvojnásobek proti modelu A110, který se ve variantě R Ultime drží těsně nad 1 tunou. A přestože má nové SUV tři elektromotory, celkový výkon 470 koní a pohon všech kol, výsledná dynamika na svou velikost a váhu sice neurazí, ale také nijak neoslní.

Sprint na stovku zvládne A390 GTS za 3,9 sekundy. Je to číslo, které zní dobře, dokud ho nesrovnáte s A110 R Ultime – ten zvládne stovku za 3,8 sekundy, a to „jen“ se 350 koňmi. Přesné údaje o reálném dojezdu jsou zatím spíše iluzorní – udávaných 520–555 km totiž platí jen za laboratorních podmínek. Při běžném stylu jízdy se realita podle expertů bude pohybovat kolem 300 km. A to s čekáním na plné nabití klidně přes 30 minut i na nejvýkonnějších dobíječkách.

Velkým otazníkem zůstává také cílová skupina. Model A110 si získal srdce automobilových puristů a řidičských nadšenců, kteří hledali něco lehkého, výjimečného a neokoukaného. SUV A390 se ale profiluje do segmentu, kde konkurence doslova přetéká – Audi Q4 e-tron, Škoda Enyaq RS, Tesla Model Y Performance nebo třeba Porsche Macan Electric. Každá značka v tomto segmentu nabízí více či méně to samé: elektrické SUV s výkonem přes 300 koní, dojezdem kolem 400 km a cenou přes milion korun. A Alpine? Nabízí to samé, jen v jiné krabičce.

Zdroj obrázku: Alpine
Zdroj obrázku: Alpine
Zdroj obrázku: Alpine
Zdroj obrázku: Alpine
Zdroj obrázku: Alpine

Designově je A390 rozhodně výrazný. Působí dynamicky a sportovně, což lze ocenit. Modré lakování, LED grafika světlometů a svalnaté proporce z něj dělají zajímavý objekt na pohled. V interiéru pak dominují moderní technologie – 12,3palcový digitální kokpit, 12palcová obrazovka infotainmentu, prémiový audiosystém Devialet nebo sportovní sedačky Sabelt čalouněné kůží Nappa. To všechno zní luxusně, ale nijak revolučně. Problém je, že Alpine byla vždy značkou výjimečnosti – a to se u A390 ztrácí.

Jedinou nadějí A390 je oslovit úplně novou klientelu – městské zákazníky, kteří touží po elektrickém SUV s nádechem sportovnosti a kteří nejsou zatížení minulostí značky. A těch se zřejmě pár tisíc najde. Francouzská značka totiž podle dostupných údajů již k 30. prosinci evidovala více než 2 300 objednávek na dřívější elektrický hatchback A290, byť reálně dodala jen 177 kusů. Tento trend ukazuje, že existuje určitá poptávka po autech značky Alpine i v elektrické éře – otázkou zůstává, jak dlouhodobá bude.

Vzhledem k ceně mezi 65 až 76 tisíci eury (tedy cca 1,6 až 1,9 milionu korun) se ale A390 nevyhne přímému srovnání s něčím, co na trhu opravdu „jede“. A tady bude mít Alpine těžké postavení. Přestože se snaží vyniknout třeba aktivním zvukem elektromotorů nebo pokročilým vektorováním točivého momentu, pořád je to těžké SUV, které ve výsledku nenabízí nic skutečně výjimečného.

Pro značku Alpine tedy nastává klíčové období. Pokud chce obstát i v éře elektromobility, bude muset hledat cestu, jak zůstat věrná svým kořenům, a přitom nabídnout něco, co osloví moderního zákazníka. Bohužel, A390 zatím vypadá spíš jako rozpačitý kompromis než odvážný krok vpřed. A automobilový svět si dobře pamatuje, že kompromisy se u sportovních značek příliš neodpouští.




Autorem tohoto článku je redaktor: Petr Havrlant


Tags: A110 A390 Alpine automobilový trh Elektrická auta Elektromobilita Francouzské vozy Recenze Renault Sportovní SUV SUV Těžká auta

Pokračovat ve čtení

Předchozí: Hyundai chce zpět do Ruska: Návrat na jeden z klíčových trhů je otázkou přežití
Další: Taycan a tvrdá realita trhu: Když umění a elektromobilita narazí na čísla

Související články

Fiasko na druhém konci světa: Peugeot e-308 v Austrálii nikdo nechce ani za sníženou cenu
4 minuty čtení
  • Testy a recenze

Fiasko na druhém konci světa: Peugeot e-308 v Austrálii nikdo nechce ani za sníženou cenu

Česká raketa Praga Bohema málem přepsala dějiny Top Gearu. Pokořila Ferrari i Koenigsegg
4 minuty čtení
  • Testy a recenze

Česká raketa Praga Bohema málem přepsala dějiny Top Gearu. Pokořila Ferrari i Koenigsegg

Nové auto za cenu ojetiny Konkurent Fabie vyjde v Indii jen na 177 tisíc korun
2 minuty čtení
  • Testy a recenze

Nové auto za cenu ojetiny Konkurent Fabie vyjde v Indii jen na 177 tisíc korun



Štítky

aukce (2) Automobilový průmysl (4) automobilový trh (2) Autonomní řízení (5) Bezpečnost na silnici (8) Bezpečná jízda (2) Brzdové kotouče (2) Brzdový systém (2) Budoucnost aut (2) budoucnost mobility (3) Dojezd elektromobilů (3) Ekologická doprava (2) Elektrická auta (2) Elektrifikace (4) Elektromobilita (10) Elektromobily (5) Euro 7 (2) evropský trh (4) Ferrari (2) General Motors vadné zapalování (2) hatchback (2) Historie automobilů (4) Hybridní SUV (2) Investice do aut (2) Jak prodloužit životnost auta (2) Klasická auta (2) luxusní vozy (3) Mitsubishi spotřeba paliva (2) Motorový olej (2) Motorsport (2) Mytí podvozku (2) Nabíjení EV (2) Ochrana proti korozi (2) Porsche (3) Přetáčivý smyk (2) Recenze aut (2) Rychlé nabíjení (2) SUV (3) Technologie v autech (5) Test elektromobilu (3) Vývoj automobilů (4) Zimní pneumatiky (3) Údržba auta (3) Řidičské chyby (2) Řidičské tipy (5)


Mohli jste zmeškat

Ztracená naděje na návrat Volhy: Rok po slibném začátku se projekt rozplynul v tichu
4 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Ztracená naděje na návrat Volhy: Rok po slibném začátku se projekt rozplynul v tichu

Číňané jdou po Evropě naplno: Připravují elektrický kombík Neta pro starý kontinent
3 minuty čtení
  • Technologie a inovace

Číňané jdou po Evropě naplno: Připravují elektrický kombík Neta pro starý kontinent

Objevena automobilová pokladnice: V Bruselu našli sbírku 22 vozů Ferrari a Porsche za 120 milionů korun
3 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Objevena automobilová pokladnice: V Bruselu našli sbírku 22 vozů Ferrari a Porsche za 120 milionů korun

Zákaz spalovacích motorů od roku 2035? Porsche už počítá s tím, že nebude
4 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Zákaz spalovacích motorů od roku 2035? Porsche už počítá s tím, že nebude

Naše další weby

  • inDěti24.cz
  • inFitness24.cz
  • inMuži24.cz
  • inRodina24.cz

Návštěvnost:

Naše další weby

  • inZahrada24.cz
  • inZdraví24.cz
  • inŽeny24.cz
  • inFinance24.cz
  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
Copyright © inAuta24.cz All rights reserved. | DarkNews by AF themes.
Spravovat souhlas s cookies
Pokud kliknete na „Přijmout všechny“, poskytnete tím souhlas k jejich ukládání na Vašem zařízení, což nám pomáhá s navigací na stránce, s analýzou využití dat a s našimi marketingovými snahami.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}