Skip to content
inAuta24.cz

inAuta24.cz

  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
  • Domů
  • Testy a recenze
  • Test Volkswagen ID.7 2024: Může tento elektrický sedan nahradit Passat?
  • Testy a recenze

Test Volkswagen ID.7 2024: Může tento elektrický sedan nahradit Passat?

Eva Nováčková 22. 4. 2025 4 minuty čtení

zdroj fotografie volkswagen.cz

Počet přečtení článku: 2 788



Volkswagen ID.7 je nejnovější přírůstek do rodiny elektromobilů VW a zároveň první plně elektrický sedan značky. Nahrazuje ikonický Passat ve verzi sedan a slibuje dojezd přes 700 km. Jak si tento vůz vede v reálném testu a může skutečně konkurovat Tesle Model 3 či Hyundai Ioniq 6?

1. Design: Elegantní aerodynamika s futuristickými prvky

🚗 Volkswagen ID.7 se odklání od tradičního stylu Passatu a přináší moderní design s nízkým odporem vzduchu.

📌 Hlavní designové prvky:
✅ Elegantní silueta s nízkým koeficientem odporu vzduchu (cx 0,23).
✅ Štíhlé LED světlomety a světelná lišta přes celou šířku vozu.
✅ Dynamická zadní část s integrovaným spoilerem.

✔ Výhody:

  • Aerodynamický design pomáhá zvýšit dojezd.
  • Minimalistický vzhled bez zbytečných linií.
  • Velké rozměry znamenají prostorný interiér.

✘ Nevýhody:

  • Chybí výraznější prvky, které by vůz odlišily od konkurence.
  • Příliš konzervativní pro někoho, kdo chce futuristický elektromobil.

📌 Rozměry:

  • Délka: 4 961 mm
  • Šířka: 1 862 mm
  • Rozvor: 2 966 mm

🔹 Zajímavost: Volkswagen ID.7 má automaticky stmívatelná skla, která nahrazují klasické rolety.

2. Interiér: Luxusní minimalismus s velkým displejem

🛠 Volkswagen ID.7 sází na prémiové materiály a minimalistický design.

📌 Hlavní prvky interiéru:

  • 15″ centrální dotykový displej s novým uživatelským rozhraním.
  • Head-up displej s rozšířenou realitou promítající navigaci přímo na vozovku.
  • Ergonomická sedadla s masážní funkcí.
  • Klimatizace se „smart vents“, které se samy nastavují podle polohy rukou a těla.

✔ Výhody:

  • Obrovský prostor pro cestující na zadních sedadlech.
  • Prémiové materiály a zpracování.
  • Tichý interiér díky vylepšenému odhlučnění.

✘ Nevýhody:

  • Ovládání klimatizace přes displej není tak intuitivní.
  • Chybí fyzická tlačítka pro některé základní funkce.

🔹 Tip: Volkswagen ID.7 nabízí příplatkové sedadla s ventilací a masáží, ideální pro dlouhé cesty.

3. Výkon a dojezd: Efektivní elektrický pohon

🔋 Volkswagen ID.7 je k dispozici ve dvou verzích s různými bateriemi a výkonem.

📌 Dostupné varianty:
🔹 Pro (77 kWh baterie)

  • Výkon: 286 koní
  • Dojezd: 615 km (WLTP)
  • Zrychlení 0–100 km/h: 6,5 s

🔹 Pro S (86 kWh baterie)

  • Výkon: 286 koní
  • Dojezd: 700+ km (WLTP)
  • Zrychlení 0–100 km/h: 6,2 s

🏁 Jak se řídí?

  • Plynulá akcelerace a okamžitý nástup výkonu.
  • Pohodlné nastavení podvozku, které dobře filtruje nerovnosti.
  • Díky nízkému těžišti skvělá stabilita v zatáčkách.

✔ Silné stránky:

  • Dlouhý dojezd – přes 700 km s větší baterií.
  • Dobrý kompromis mezi výkonem a spotřebou.
  • Velmi pohodlné řízení vhodné na dlouhé cesty.

✘ Slabé stránky:

  • Není tak sportovní jako Tesla Model 3 Performance.
  • Základní verze má pouze pohon zadních kol.

🔹 Zajímavost: Volkswagen ID.7 má rekuperaci, která umožňuje ovládání jedním pedálem, ale stále nabízí možnost klasického brzdění.

zdroj fotografie volkswagen.cz

4. Nabíjení a spotřeba

⚡ Volkswagen ID.7 podporuje rychlé nabíjení, což je zásadní pro dlouhé cesty.

📌 Parametry nabíjení:

  • DC rychlonabíjení (175 kW) – z 10 % na 80 % za 30 minut.
  • AC nabíjení (11 kW) – plné nabití za 8 hodin.

📌 Reálná spotřeba:

  • 15–17 kWh/100 km (dálnice)
  • 13–14 kWh/100 km (město)

🔹 Tip: Volkswagen plánuje verzi s pohonem všech kol, která nabídne vyšší výkon a lepší trakci.

5. Cena a konkurence

💰 Volkswagen ID.7 se pohybuje ve vyšší cenové kategorii, ale nabízí hodně za své peníze.

📌 Ceny v ČR (předběžné):

  • ID.7 Pro (77 kWh): od 1 400 000 Kč
  • ID.7 Pro S (86 kWh): od 1 600 000 Kč

🆚 Hlavní konkurenti:

  • Tesla Model 3 Long Range – levnější, ale méně prostorný interiér.
  • Hyundai Ioniq 6 – podobný dojezd, ale odlišný design.
  • BMW i4 – sportovnější, ale menší zavazadlový prostor.

6. Pro koho je Volkswagen ID.7?

✅ Rodiny a manažeři hledající prostorný elektromobil.
✅ Řidiče, kteří často jezdí dlouhé trasy a potřebují vysoký dojezd.
✅ Fanoušky moderního interiéru a prémiového pohodlí.

Závěr: Vyplatí se Volkswagen ID.7?

✔ Výhody:
✅ Skvělý dojezd a rychlé nabíjení.
✅ Prostorný interiér a prémiové materiály.
✅ Tichá jízda a komfortní podvozek.

✘ Nevýhody:
❌ Vyšší cena oproti některým konkurentům.
❌ Chybí verze s pohonem všech kol (zatím).

📌 Volkswagen ID.7 je ideální volbou pro ty, kteří hledají pohodlný elektrický sedan s dlouhým dojezdem a moderními technologiemi. 🚗⚡

🚙 Jak se vám líbí nový Volkswagen ID.7? Myslíte, že dokáže nahradit legendární Passat? Podělte se o svůj názor!




Autorem tohoto článku je redaktor: Petr Havrlant


Tags: Dojezd elektromobilů 2024 Nejlepší auta na dlouhé cesty Nejlepší elektrický sedan Test elektromobilů Volkswagen elektromobilita Volkswagen ID.7 recenze VW ID.7 vs Tesla Model 3

Post navigation

Previous Chytré dopravní značky: Jak technologie mění bezpečnost na silnicích?
Další Jak prodloužit životnost autobaterie: Nejlepší tipy pro každodenní péči

Související články

Nejsilnější pick-up světa RAM 1500 TRX míří do Česka. Osmiválec HEMI budí respekt i v koloně
3 minuty čtení
  • Testy a recenze

Nejsilnější pick-up světa RAM 1500 TRX míří do Česka. Osmiválec HEMI budí respekt i v koloně

Kia Telluride dorazila do Česka: Osmimístný kolos s šestiválcem je jiná liga SUV
3 minuty čtení
  • Testy a recenze

Kia Telluride dorazila do Česka: Osmimístný kolos s šestiválcem je jiná liga SUV

Kia Carnival Hi-Limousine: Luxus, který si zaslouží i vaše nohy. Zapomeňte na Maybach!
3 minuty čtení
  • Testy a recenze

Kia Carnival Hi-Limousine: Luxus, který si zaslouží i vaše nohy. Zapomeňte na Maybach!



Štítky

Atmosférický motor (3) Automobilový průmysl (8) automobilový trh (4) Autonomní řízení (5) Bezpečnost na silnici (8) budoucnost mobility (3) dojezd elektromobilu (4) Dojezd elektromobilů (3) Donald Trump (3) Elektrická auta (3) Elektrifikace (5) Elektromobilita (27) Elektromobily (9) evropský trh (5) hatchback (3) Historie automobilů (6) hybridní pohon (3) Hybridní SUV (3) Investice do aut (3) Klasická auta (4) Limitovaná edice (5) Luxusní auta (5) luxusní interiér (6) luxusní vozy (3) Motorsport (7) Nabíjení EV (3) plug-in hybrid (5) Pohon 4x4 (4) Pohon všech kol (3) Porsche (3) Retro vozy (3) Rychlé nabíjení (3) Spalovací motory (3) Supersport (3) SUV (5) Technologie v autech (5) Test elektromobilu (3) Testy aut (4) V8 Motor (3) Villa d’Este (3) výbava aut (3) Vývoj automobilů (5) Zimní pneumatiky (3) Údržba auta (3) Řidičské tipy (5)


Mohli jste zmeškat

Suzuki Jimny vydělalo pro charitu téměř sto tisíc. Jeden z posledních čtyřmístných kusů našel nového majitele
3 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Suzuki Jimny vydělalo pro charitu téměř sto tisíc. Jeden z posledních čtyřmístných kusů našel nového majitele

Suzuki Jimny N1: Malý off-road s velkým srdcem se vrací. Ale připravte se na frontu
3 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Suzuki Jimny N1: Malý off-road s velkým srdcem se vrací. Ale připravte se na frontu

Nejsilnější pick-up světa RAM 1500 TRX míří do Česka. Osmiválec HEMI budí respekt i v koloně
3 minuty čtení
  • Testy a recenze

Nejsilnější pick-up světa RAM 1500 TRX míří do Česka. Osmiválec HEMI budí respekt i v koloně

Kia Telluride dorazila do Česka: Osmimístný kolos s šestiválcem je jiná liga SUV
3 minuty čtení
  • Testy a recenze

Kia Telluride dorazila do Česka: Osmimístný kolos s šestiválcem je jiná liga SUV

Naše další weby

  • inDěti24.cz
  • inFitness24.cz
  • inMuži24.cz
  • inRodina24.cz

Návštěvnost:

Naše další weby

  • inZahrada24.cz
  • inZdraví24.cz
  • inŽeny24.cz
  • inFinance24.cz
  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
Copyright © inAuta24.cz - Zákaz kopírování článků pro komerční účely! | DarkNews by AF themes.