Skip to content
inAuta24.cz

inAuta24.cz

  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
  • Domů
  • Testy a recenze
  • Volvo XC60 si drží formu. Nejvyšší verze plug-in hybridu zaujme komfortem, výkonem i vyvážeností
  • Testy a recenze

Volvo XC60 si drží formu. Nejvyšší verze plug-in hybridu zaujme komfortem, výkonem i vyvážeností

Petr Havrlant 22. 5. 2025 3 minuty čtení

Zdroj fotagrafie: Volvo

Počet přečtení článku: 253



Už osmé výročí druhé generace modelu XC60 rozhodně neznamená důvod k obměně. Strávil jsem s plug-in hybridní verzí ve specifikaci Ultra celý týden – a musím uznat, že Volvo má stále co nabídnout.

Tento středně velký švédský SUV model zůstává nejen esteticky svěží, ale také technologicky a ergonomicky konkurenceschopný. Není náhodou, že XC60 je dlouhodobě nejoblíbenějším vozem značky. A přestože výrobce nedávno uvedl modernizovanou verzi, starší provedení s prvním faceliftem z roku 2021 rozhodně neztrácí dech.

Stylová černá elegance s výkonem navíc

Testovaná specifikace Black Edition Ultra ve spojení s pohonným ústrojím T6 AWD nabízí kombinaci dvoulitrového přeplňovaného benzínového motoru (186 kW, 350 Nm) a elektromotoru (107 kW, 309 Nm), které společně vytváří systémový výkon 257 kW. Výsledkem je zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy – což je na vůz této velikosti opravdu svižné.

Celý pohon působí velmi uhlazeně a sladěně. Převodovka řadí s naprostou plynulostí, spalovací motor je kultivovaný a přechod mezi jednotlivými režimy pohonu prakticky nepostřehnete.

Baterie s využitelnou kapacitou 14,9 kWh slibuje elektrický dojezd až 82 kilometrů, reálně se ale pohybuje kolem 60 km. V městském provozu působí XC60 čistě elektricky jako překvapivě svižné auto, s okamžitou odezvou na plyn.

Jak je to se spotřebou?

Stejně jako u většiny plug-in hybridů, i tady záleží hlavně na tom, jak často budete nabíjet. Pokud baterie není dobita, funguje vůz jako klasický hybrid. V tomto režimu jsem se pohyboval kolem 9,3 l/100 km, ale při klidnější jízdě mimo město není problém dosáhnout spotřeby okolo šesti litrů.

Nabíjení bohužel patří k těm pomalejším – s palubní nabíječkou o výkonu 6,4 kW trvá plné dobití baterie přibližně tři hodiny. XC60 je tak ideálním kandidátem na noční nebo pracovní dobíjení, ne na rychlé doplňování energie během dne.

Zdroj fotagrafie: Volvo
Zdroj fotagrafie: Volvo
Zdroj fotagrafie: Volvo
Zdroj fotagrafie: Volvo
Zdroj fotagrafie: Volvo

Jízdní zážitek s důrazem na pohodlí

To, co dělá z XC60 výjimečný vůz, není jen hybridní technika, ale především jízdní komfort. Podvozek s aktivním vzduchovým odpružením zvládá nerovnosti s lehkostí a vůz si udržuje stabilitu i v náročnějších zatáčkách. Ačkoliv dokáže být sportovně laděný, primární důraz je jasně kladen na pohodlí.

Luxusní pocit podtrhuje i interiér ve verzi Ultra – sedadla z jemné kůže Nappa jsou vyhřívaná i odvětrávaná, nechybí adaptivní světlomety, 360° kamerový systém, head-up displej ani prémiový audiosystém Bowers & Wilkins.

Infotainment běží na platformě Google, která je přehledná a rychlá. Osobně bych uvítal více fyzických ovladačů pro některé funkce – třeba klimatizaci – ale Volvo to vyřešilo tak, že i přes dotykové ovládání zůstává ovládání intuitivní a použitelné.


Shrnutí? Jistota v každém ohledu

Během testovacího týdne Volvo nepřekvapilo ničím šokujícím – a to je vlastně velmi pozitivní. Jde o mimořádně dobře vyvážený vůz, který kombinuje kultivovanost, výkon, komfort a špičkovou výbavu. Pokud hledáte prémiové SUV s rozumnou spotřebou a vysokou úrovní technologií, XC60 vás nezklame.

Omlazený model XC60 je již k dispozici na českém trhu, a to od 1 548 900 Kč za mild-hybridní verzi B5 AWD. Testovaný plug-in hybrid T6 AWD začíná na 1 644 900 Kč, a verze Black Edition Ultra, ve které jsme testovali, startuje na částce 2 014 900 Kč.




Autorem tohoto článku je redaktor: Petr Havrlant


Tags: Bowers & Wilkins Elektromobilita hybridní pohon jízdní komfort luxusní interiér plug-in hybrid spotřeba SUV švédská auta test auta Volvo Volvo XC60

Pokračovat ve čtení

Předchozí: Nissan se nevzdává: nový GT-R zůstává ve hře i navzdory těžkým časům
Další: Kolik stojí Lamborghini Countach v top stavu Tohle konkrétní se prodalo za 28 milionů

Související články

Fiasko na druhém konci světa: Peugeot e-308 v Austrálii nikdo nechce ani za sníženou cenu
4 minuty čtení
  • Testy a recenze

Fiasko na druhém konci světa: Peugeot e-308 v Austrálii nikdo nechce ani za sníženou cenu

Alpine A390: Elektrická těžkotonážní vlaštovka nebo drahá zrada značky?
4 minuty čtení
  • Testy a recenze

Alpine A390: Elektrická těžkotonážní vlaštovka nebo drahá zrada značky?

Česká raketa Praga Bohema málem přepsala dějiny Top Gearu. Pokořila Ferrari i Koenigsegg
4 minuty čtení
  • Testy a recenze

Česká raketa Praga Bohema málem přepsala dějiny Top Gearu. Pokořila Ferrari i Koenigsegg



Štítky

aukce (2) Automobilový průmysl (4) automobilový trh (2) Autonomní řízení (5) Bezpečnost na silnici (8) Bezpečná jízda (2) Brzdové kotouče (2) Brzdový systém (2) Budoucnost aut (2) budoucnost mobility (3) Dojezd elektromobilů (3) Ekologická doprava (2) Elektrická auta (2) Elektrifikace (4) Elektromobilita (10) Elektromobily (5) Euro 7 (2) evropský trh (4) Ferrari (2) General Motors vadné zapalování (2) hatchback (2) Historie automobilů (4) Hybridní SUV (2) Investice do aut (2) Jak prodloužit životnost auta (2) Klasická auta (2) luxusní vozy (3) Mitsubishi spotřeba paliva (2) Motorový olej (2) Motorsport (2) Mytí podvozku (2) Nabíjení EV (2) Ochrana proti korozi (2) Porsche (3) Přetáčivý smyk (2) Recenze aut (2) Rychlé nabíjení (2) SUV (3) Technologie v autech (5) Test elektromobilu (3) Vývoj automobilů (4) Zimní pneumatiky (3) Údržba auta (3) Řidičské chyby (2) Řidičské tipy (5)


Mohli jste zmeškat

Ztracená naděje na návrat Volhy: Rok po slibném začátku se projekt rozplynul v tichu
4 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Ztracená naděje na návrat Volhy: Rok po slibném začátku se projekt rozplynul v tichu

Číňané jdou po Evropě naplno: Připravují elektrický kombík Neta pro starý kontinent
3 minuty čtení
  • Technologie a inovace

Číňané jdou po Evropě naplno: Připravují elektrický kombík Neta pro starý kontinent

Objevena automobilová pokladnice: V Bruselu našli sbírku 22 vozů Ferrari a Porsche za 120 milionů korun
3 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Objevena automobilová pokladnice: V Bruselu našli sbírku 22 vozů Ferrari a Porsche za 120 milionů korun

Zákaz spalovacích motorů od roku 2035? Porsche už počítá s tím, že nebude
4 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Zákaz spalovacích motorů od roku 2035? Porsche už počítá s tím, že nebude

Naše další weby

  • inDěti24.cz
  • inFitness24.cz
  • inMuži24.cz
  • inRodina24.cz

Návštěvnost:

Naše další weby

  • inZahrada24.cz
  • inZdraví24.cz
  • inŽeny24.cz
  • inFinance24.cz
  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
Copyright © inAuta24.cz All rights reserved. | DarkNews by AF themes.
Spravovat souhlas s cookies
Pokud kliknete na „Přijmout všechny“, poskytnete tím souhlas k jejich ukládání na Vašem zařízení, což nám pomáhá s navigací na stránce, s analýzou využití dat a s našimi marketingovými snahami.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}