Skip to content
inAuta24.cz

inAuta24.cz

  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
  • Domů
  • Historie a zajímavosti
  • Auta s motory V8, která dnes koupíte za babku: Levné vzpomínky na zlaté časy Audi, BMW a spol.
  • Historie a zajímavosti

Auta s motory V8, která dnes koupíte za babku: Levné vzpomínky na zlaté časy Audi, BMW a spol.

Petr Havrlant 27. 6. 2025 4 minuty čtení

Zdroj obrázku: Audi

Počet přečtení článku: 162



Osmiválce – slovo, které rozechvívá srdce každého automobilového nadšence. Zvuk, síla, charakter a nadčasová mechanika. Dnes už jsou téměř raritou, ale kdysi bývaly synonymem pro vrchol techniky a jízdního zážitku. Pokud jste je tehdy nestihli okusit, nezoufejte – některé z nich dnes můžete mít doslova za pár korun. I se slavnými znaky na kapotě.

Osmiválcové motory byly kdysi běžnou výbavou prémiových vozů, dnes jsou ale obětí doby. Politické tlaky, emisní normy a honba za papírovou úsporností vytlačily atmosférické V8 z velké části trhu. Výrobci pod tlakem přešli k přeplňovaným šestiválcům a čtyřválcům, které sice na výkonu neztrácejí, ale ztrácí vše ostatní – duši, zvuk, hladký běh i jednoduchost. Není divu, že kdo má rád opravdová auta, nostalgicky vzpomíná na doby, kdy osm válců pod kapotou znamenalo něco víc než jen číslo.

Dnes je však možné ochutnat tuto porci automobilové historie za částku, která odpovídá ceně nového městského elektromobilu v základní výbavě. Britský web Car Throttle sestavil seznam vozů s osmiválcem, které lze koupit pod 150 tisíc korun – a nejedná se o žádné vraky z druhé ligy. Naopak, jde o kusy, které svého času patřily k tomu nejlepšímu, co trh nabízel. A některé z nich jsou i dnes působivým svezením.

Audi S4 (B6) je jedním z prvních zástupců této výjimečné party. Poháněna byla atmosférickou jednotkou 4.2 V8 s výkonem 344 koní a legendárním pohonem všech kol quattro. S délkou necelých 4,6 metru a manuální převodovkou dokázala nabídnout sportovní svezení i každodenní praktičnost. Dnes ji pořídíte za neuvěřitelných 120 až 140 tisíc. Problém? Ano – najít zachovalý kus. Ty nejlevnější často potřebují pořádnou péči.

Zdroj obrázku: Audi
Zdroj obrázku: Audi
Zdroj obrázku: Audi
Zdroj obrázku: Jaguar
Zdroj obrázku: Jaguar
Zdroj obrázku: Jaguar

BMW 645i (E63) může působit kontroverzně díky designu Chrise Banglea, ale jeho technický základ je mimořádný. Pod kapotou pracuje 4,4litrový V8 o výkonu 333 koní, a i přes své stáří dokáže tohle kupé stále nabídnout eleganci, klid na palubě a solidní dynamiku. Za méně než 150 tisíc jde o mimořádně lákavou vstupenku do světa gran turismů. Údržba ale není pro slabé srdce – originální díly a práce si nechají zaplatit.

Jaguar S-Type se svou atmosférickou V8 nabízí britskou eleganci za doslova směšné peníze. Designem i interiérem připomíná jinou dobu – dobu dřeva, kůže a kroužkovaného papíru. Výkon se pohybuje okolo 300 koní a i když jeho technika není zrovna proslulá spolehlivostí, stále jde o automobil, který má duši. A ten zvuk? Nezapomenutelný. Na druhou stranu, v interiéru je poznat věk – tenhle jaguar stárne hrdě, ale přece.

Porsche Cayenne první generace je jiná liga – prémiové SUV s V8 o výkonu 340 koní tehdy i dnes zvládne udržet respekt. Jeho ovladatelnost, kvalita kabiny a síla motoru z něj dělají jedno z nejlépe jezdících velkých SUV své doby. Za současné ceny kolem 140 tisíc korun však kupujete spíš minulost než budoucnost. Připravte se na vyšší náklady a nenechte se zlákat první levnou nabídkou. Kvalita, nebo průšvih – nic mezi.

A nakonec Range Rover (L322), aristokrat mezi SUV. Verze s V8, ať už benzinová nebo dieselová, nabízí majestátní pohodlí a neochvějný status. A ano, za 130 tisíc ji seženete. Ale i tady je třeba připomenout, že britská značka bohužel zůstává věrná své pověsti – bez hluboké peněženky se neobejdete. Mechanicky jde o komplexní vůz, jehož údržba není triviální. Na druhou stranu – ten pocit za volantem je návykový.

Zlaté časy těchto značek dnes žijí především v autobazarech, a jakmile budete stát před rozhodnutím, zda zvolit nový základní hatchback nebo dvacetiletý osmiválec, může být rozhodnutí jasnější, než se zdá. Auta z tohoto výběru nejsou pro každého. Nejsou praktická, často nejsou ani ekonomická, ale rozhodně nejsou nudná. A to je dnes možná ta nejvzácnější hodnota. Jsou to vstupenky do světa, který už dnes téměř neexistuje – a právě proto si je ceníme tím víc.




Autorem tohoto článku je redaktor: Petr Havrlant


Tags: Atmosférický motor Audi S4 B6 BMW 645i E63 Jaguar S-Type Klasická auta levná auta Ojetiny s duší Osmiválec za hubičku Porsche Cayenne 9PA Range Rover L322 Retro auto V8 Motor

Pokračovat ve čtení

Předchozí: Experti jmenovali nejlepší auta s nejlevnějším provozem, terno lze udělat i s Mitsubishi za míň jak 300 tisíc
Další: Seat Ibiza pořád žije a dál se prodává i v Česku. Slaví už čtyřicátiny, jeho budoucnost je ale pochmurná

Související články

Seat Ibiza pořád žije a dál se prodává i v Česku. Slaví už čtyřicátiny, jeho budoucnost je ale pochmurná
3 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Seat Ibiza pořád žije a dál se prodává i v Česku. Slaví už čtyřicátiny, jeho budoucnost je ale pochmurná

Nezničitelný Mercedes W140: Najel 1,4 milionu km a stále jede dál. Pro dnešní vozy značky je to drsné zrcadlo
3 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Nezničitelný Mercedes W140: Najel 1,4 milionu km a stále jede dál. Pro dnešní vozy značky je to drsné zrcadlo

Ztracená naděje na návrat Volhy: Rok po slibném začátku se projekt rozplynul v tichu
4 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Ztracená naděje na návrat Volhy: Rok po slibném začátku se projekt rozplynul v tichu



Štítky

Automobilový průmysl (6) automobilový trh (3) Autonomní řízení (5) Bezpečnost automobilů (2) Bezpečnost na silnici (8) Brzdové kotouče (2) Brzdový systém (2) Budoucnost aut (2) budoucnost mobility (3) Dojezd elektromobilů (3) Ekologická doprava (2) Elektrická auta (2) Elektrifikace (4) Elektromobilita (13) Elektromobily (6) Euro 7 (2) Evropská unie (2) evropský trh (4) Ferrari (2) Ford Pinto nehody (2) hatchback (3) Historie automobilů (4) Hybridní SUV (2) Jak prodloužit životnost auta (2) Jak správně řídit (2) Klasická auta (3) levná auta (2) Luxusní auta (2) Luxusní sedan (2) luxusní vozy (3) Nabíjení EV (2) Ochrana proti korozi (2) Porsche (3) Přetáčivý smyk (2) Recenze aut (2) Rychlé nabíjení (2) Spalovací motory (3) SUV (3) Technologie (2) Technologie v autech (5) Test elektromobilu (3) Vývoj automobilů (5) Zimní pneumatiky (3) Údržba auta (3) Řidičské tipy (5)


Mohli jste zmeškat

Seat Ibiza pořád žije a dál se prodává i v Česku. Slaví už čtyřicátiny, jeho budoucnost je ale pochmurná
3 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Seat Ibiza pořád žije a dál se prodává i v Česku. Slaví už čtyřicátiny, jeho budoucnost je ale pochmurná

Auta s motory V8, která dnes koupíte za babku: Levné vzpomínky na zlaté časy Audi, BMW a spol.
4 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Auta s motory V8, která dnes koupíte za babku: Levné vzpomínky na zlaté časy Audi, BMW a spol.

Experti jmenovali nejlepší auta s nejlevnějším provozem, terno lze udělat i s Mitsubishi za míň jak 300 tisíc
4 minuty čtení
  • Testy a recenze

Experti jmenovali nejlepší auta s nejlevnějším provozem, terno lze udělat i s Mitsubishi za míň jak 300 tisíc

Prodej hybridního Ferrari slavného zpěváka musel být zastaven. Jeho baterie je mrtvá, náhrada bude stát majlant
3 minuty čtení
  • Testy a recenze

Prodej hybridního Ferrari slavného zpěváka musel být zastaven. Jeho baterie je mrtvá, náhrada bude stát majlant

Naše další weby

  • inDěti24.cz
  • inFitness24.cz
  • inMuži24.cz
  • inRodina24.cz

Návštěvnost:

Naše další weby

  • inZahrada24.cz
  • inZdraví24.cz
  • inŽeny24.cz
  • inFinance24.cz
  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
Copyright © inAuta24.cz All rights reserved. | DarkNews by AF themes.
Spravovat souhlas s cookies
Pokud kliknete na „Přijmout všechny“, poskytnete tím souhlas k jejich ukládání na Vašem zařízení, což nám pomáhá s navigací na stránce, s analýzou využití dat a s našimi marketingovými snahami.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}