Skip to content
inAuta24.cz

inAuta24.cz

  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
  • Domů
  • Testy a recenze
  • TEST: Dacia Bigster Journey hybrid 155 – Rumunský obr s překvapivým komfortem
  • Testy a recenze

TEST: Dacia Bigster Journey hybrid 155 – Rumunský obr s překvapivým komfortem

Petr Havrlant 21. 7. 2025 4 minuty čtení

Zdroj obrázku: Dacia

Počet přečtení článku: 183



Dacia Bigster přichází jako nová vlajková loď rumunské automobilky a hned od prvního momentu ukazuje, že značka se definitivně loučí s image levné volby pro nenáročné. V testované verzi Journey s hybridním pohonem o výkonu 155 koní přináší do třídy kompaktních SUV svěží vítr – nejen svými rozměry, ale hlavně výbavou, komfortem a promyšlenou praktičností.

Při pohledu zvenčí zaujme Bigster svým moderním, až svalnatým vzhledem, který si nehraje na extravaganci, ale na robustnost. Testovaná verze Journey v modré barvě Indigo vypadá na silnici reprezentativně a s dvoubarevným lakováním, za příplatek pouhé čtyři tisíce korun, působí dospěle a hodnotně. Bigster není žádný drobek – délka přes 4,5 metru a rozvor 2,7 metru ho řadí mezi největší vozy v segmentu C. Z hlediska proporcí připomíná větší SUV prémiových značek, ovšem s mnohem přístupnější cenovkou.

Design karoserie čerpá inspiraci z konceptu z roku 2021, a je to znát. Ostře řezané linie, černé oplastování lemující spodní část a důraz na jednoduchost dělají z Bigsteru SUV, které působí odolně, ale nijak levně. Důležitým aspektem je, že Dacia poprvé nabízí prvky výbavy, které dříve byly vyhrazeny dražším konkurentům. Mezi ně patří například 19palcová kola, LED světlomety, panoramatická střecha, dvouzónová klimatizace a také částečně elektricky ovládaná sedadla.

Interiér příjemně překvapil nejen kvalitou zpracování, ale také výbavou. Palubní deska je přehledná, ergonomická a nabízí i několik chytrých řešení. Samostatný ovládací panel klimatizace s klasickými otočnými ovladači zajišťuje, že se při jízdě nemusíte přehrabovat v dotykovém menu. Desetipalcový infotainment je rychlý, přehledný a kompatibilní s Android Auto a Apple CarPlay. Co je ale zvláštní, navigace z vestavěného systému se na digitálním přístrojovém štítu nezobrazuje, zatímco zrcadlené mapy z mobilu ano.

Pochvalu si zaslouží i prostorová nabídka. Druhá řada nabízí dostatek místa pro kolena i hlavu, sedačky jsou komfortní a jejich sklopné opěradlo v poměru 40:20:40 zajišťuje velkou variabilitu. Skvělým řešením je funkce Easy Fold, která umožní sklopení opěradel jak zevnitř kabiny, tak ze zavazadelníku. Kufr samotný je obrovský – 612 litrů v základu a přes 1900 litrů po sklopení sedaček. Dlouhé předměty? Žádný problém, po sklopení se vejdou až dvoumetrové kusy.

Hybridní pohon 155 e-Tech je kombinací atmosférického čtyřválce a dvou elektromotorů, přičemž převodovka využívá systém bez klasické spojky – elektroimpulzní převody jsou plynulé, ačkoli v nižších rychlostech někdy zadrhávají při přepínání mezi režimy. Přesto je jízda ve městě i mimo něj pohodlná a klidná. Systém rekuperace má dva režimy, přičemž režim B slouží pro výraznější brzdění motorem – vhodné do městského provozu.

Zdroj obrázku: Dacia
Zdroj obrázku: Dacia
Zdroj obrázku: Dacia
Zdroj obrázku: Dacia
Zdroj obrázku: Dacia

Spotřeba? Překvapivě solidní. Během testu jsme dosáhli průměru 5,4 litru na 100 km, což je na auto této velikosti a hmotnosti (kolem 1,5 tuny) velmi slušné číslo. Výkon 155 koní je dostačující, i když sportovní ambice rozhodně nejsou prioritou. Bigster je klidný rodinný parťák, ne dravec pro okresky.

Řidičovo místo má své klady i slabší místa – například elektrické nastavení výšky sedadla bez možnosti doladění sklonu sedáku působí trochu nedotaženě. Mechanické posuvy jdou poměrně ztuha a v této cenové kategorii by si člověk přál o něco lepší komfort. Přesto nelze zapřít, že celkové dojmy z ergonomie, výhledu a ovládání jsou velmi pozitivní.

Naopak, velmi mile překvapil i systém My Safety Switch, který si pamatuje nastavení preferovaných asistenčních systémů – můžete si tak naprogramovat například deaktivaci hlídání jízdních pruhů a rychle si nastavení vyvolat dvojitým stiskem tlačítka. Jednoduché, ale velmi účelné.

Z hlediska technologie jde Bigster s dobou, ale zachovává si zdravou míru analogového ovládání. Některé funkce (například vyhřívání sedadel či čelního skla) ovšem najdete výhradně v dotykovém menu, což může být v některých situacích nepraktické. Audiovýbava je standardní, ale potěší dva USB-C porty. Navigace v základním systému má velmi dobrou grafiku i aktuální dopravní informace, ale její omezené propojení s digitálním přístrojovým panelem je záhadou.

Na závěr je třeba říct jediné: Dacia Bigster Journey hybrid 155 je možná nejzajímavější a nejpropracovanější model v historii značky. Za cenu lehce přes 700 tisíc korun nabídne výbavu, prostor i kvalitu, která by ještě před pár lety byla u Dacie naprosto nemyslitelná. Pokud hledáte rozumné, rodinné SUV s hybridním pohonem a nechcete investovat miliony, Bigster si rozhodně zaslouží vaši pozornost.




Autorem tohoto článku je redaktor: Petr Havrlant


Tags: Crossover segment C Dacia Bigster Elektrifikace Hybridní SUV Komfortní jízda Novinky 2025 Praktické auto Rodinné SUV Rumunská automobilka Srovnání SUV test auta Výbava Journey

Pokračovat ve čtení

Předchozí: Alpine A110 GT4+: Nová éra okruhového bojovníka inspirovaná světem rallye
Další: Za volantem Omody 9 přímo v Číně: Nejen síla, ale i styl a technologie za neuvěřitelnou cenu

Související články

Mazda 6e míří do Česka: Nabídne rozumnou cenu, styl a konkurenceschopný dojezd
3 minuty čtení
  • Testy a recenze

Mazda 6e míří do Česka: Nabídne rozumnou cenu, styl a konkurenceschopný dojezd

Za volantem Omody 9 přímo v Číně: Nejen síla, ale i styl a technologie za neuvěřitelnou cenu
4 minuty čtení
  • Testy a recenze

Za volantem Omody 9 přímo v Číně: Nejen síla, ale i styl a technologie za neuvěřitelnou cenu

Alpine A290 GTS: Nejlehčí sportovní elektromobil, který se neztratí ani mezi spalovacími legendami
3 minuty čtení
  • Testy a recenze

Alpine A290 GTS: Nejlehčí sportovní elektromobil, který se neztratí ani mezi spalovacími legendami



Štítky

Automobilový průmysl (6) automobilový trh (3) Autonomní řízení (5) Bezpečnost na silnici (8) budoucnost mobility (3) dojezd elektromobilu (3) Dojezd elektromobilů (3) Elektrická auta (3) Elektrifikace (5) Elektromobilita (17) Elektromobily (6) evropský trh (4) Exkluzivní auto (2) hatchback (3) Historie automobilů (4) Hybridní SUV (3) Italský design (2) Jak prodloužit životnost auta (2) Jak správně řídit (2) Karbonový monokok (2) Klasická auta (3) Limitovaná edice (4) Luxusní auta (4) luxusní interiér (5) luxusní vozy (3) Motorový olej (2) Motorsport (6) Mytí podvozku (2) Nabíjení EV (3) Novinky 2025 (2) Ochrana proti korozi (2) plug-in hybrid (3) Porsche (3) Rychlé nabíjení (3) Spalovací motory (3) Supersport (3) SUV (3) Technologie v autech (5) Test elektromobilu (3) V8 Motor (2) Villa d’Este (3) Vývoj automobilů (5) Zimní pneumatiky (3) Údržba auta (3) Řidičské tipy (5)


Mohli jste zmeškat

Nejprodávanější auta v Evropě v dubnu 2025: Renault opět vládne, malé vozy drží prim
3 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Nejprodávanější auta v Evropě v dubnu 2025: Renault opět vládne, malé vozy drží prim

Mazda 6e míří do Česka: Nabídne rozumnou cenu, styl a konkurenceschopný dojezd
3 minuty čtení
  • Testy a recenze

Mazda 6e míří do Česka: Nabídne rozumnou cenu, styl a konkurenceschopný dojezd

CATL mění pravidla hry: Mazda postaví nové elektromobily na čínském podvozku Bedrock
4 minuty čtení
  • Technologie a inovace

CATL mění pravidla hry: Mazda postaví nové elektromobily na čínském podvozku Bedrock

Za volantem Omody 9 přímo v Číně: Nejen síla, ale i styl a technologie za neuvěřitelnou cenu
4 minuty čtení
  • Testy a recenze

Za volantem Omody 9 přímo v Číně: Nejen síla, ale i styl a technologie za neuvěřitelnou cenu

Naše další weby

  • inDěti24.cz
  • inFitness24.cz
  • inMuži24.cz
  • inRodina24.cz

Návštěvnost:

Naše další weby

  • inZahrada24.cz
  • inZdraví24.cz
  • inŽeny24.cz
  • inFinance24.cz
  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
Copyright © inAuta24.cz All rights reserved. | DarkNews by AF themes.
Spravovat souhlas s cookies
Pokud kliknete na „Přijmout všechny“, poskytnete tím souhlas k jejich ukládání na Vašem zařízení, což nám pomáhá s navigací na stránce, s analýzou využití dat a s našimi marketingovými snahami.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}