
Zdroj obrázku: G-Power
Když se řekne rodinné auto, málokomu se vybaví stroj schopný konkurovat supersportům na okruhu. BMW M3 Touring v úpravě od G-Power je ale přesně takovým výjimkou – vůz, který v sobě spojuje praktičnost kombíku s brutálním výkonem, schopnostmi závodního stroje a designem, který budí respekt i úžas. Vznikne pouhých 25 kusů a cena za úpravu? Přes milion korun navíc – ale rozhodně má čím zaujmout.
BMW M3 Touring je už v sérii fascinující kombinací výkonu a praktičnosti. Díky pohonu všech kol, automatické převodovce a prostorovému uspořádání se jedná o ideální volbu pro rodiny, které si chtějí užít ostrou jízdu i odvézt děti na trénink. Jenže ne každému stačí standardních 390 kW – a právě zde přichází na scénu německá tuningová legenda G-Power.
Bavorský úpravce přetvořil tento již tak výjimečný kombík v opravdového predátora silnic. Vizuální stránka úprav je stejně agresivní jako technická – výrazný lak v kombinaci světle modré s oranžovými polepy a logy G-Power z auta dělá nepřehlédnutelný zjev. Exteriér doplňuje karbonový bodykit: přední splitter, ventilační kapota, karbonová zrcátka i výrazné křídlo na zadní části. Vůz stojí na kolech Hurricane RR nebo RS, které mají vepředu průměr 20 a vzadu 21 palců, obutých do pneumatik Michelin.





Zásadní změny ale najdeme pod kapotou. Řadový šestiválec S58 byl vybaven většími turbodmychadly s upravenou vnitřní konstrukcí, přepracovaným výfukovým systémem a 200článkovým katalyzátorem. G-Power poté přeprogramoval řídicí jednotku sadou GP-800, což přineslo skokový nárůst výkonu z původních 390 kW na 588 kW (800 koní) a monstrózních 900 Nm točivého momentu. To vše katapultuje auto až k maximální rychlosti 330 km/h – hodnota, která z něj dělá noční můru i pro vozy jako Porsche 911 Turbo nebo Ferrari Roma.
Interiér dostal stejné barevné schéma jako exteriér – tedy kombinaci černé, modré a výrazné oranžové. Spodní část palubní desky je čalouněna oranžovou kůží, volant nese logo G-Power a nechybí karbonové dekory a kontrastní prošívání v barvách BMW M. Vše dohromady vytváří unikátní atmosféru, která i uvnitř vozu připomíná jeho výjimečnost.
Celá přestavba trvá několik týdnů a zahrnuje nejen mechanické úpravy, ale i komplexní ladění – od přizpůsobení podvozku až po testy na dynamometru. G-Power neprovádí úpravy stylem „plug and play“, ale detailně dolaďuje každý vůz podle požadavků klienta. Tím se zajišťuje nejen extrémní výkon, ale také spolehlivost a kontrola nad jízdními vlastnostmi, což je pro silniční použití klíčové.
Pro české zákazníky, kteří by o takovou bestii měli zájem, je důležitá i cena. Zatímco sériové BMW M3 Touring stojí od 2,7 milionu korun, verze CS se blíží ke čtyřem milionům. Úprava od G-Power přidává další 1,18 milionu. Výsledná suma tedy není malá, ale za své peníze dostáváte vozidlo, které nejen že zvládne každodenní provoz, ale s přehledem vyprovodí z levého pruhu i ty nejrychlejší sporťáky.