
Zdroj obrázku: Kia
Když se řekne „luxusní automobil“, většina z nás si představí protáhlou limuzínu s tmavými skly, koberci z jehněčí vlny a šoférem v bílých rukavičkách. Jenže v Koreji to umí pojmout jinak. Kia Carnival Hi-Limousine je důkazem, že ani minivan se nemusí vzdát exkluzivity – naopak, může ji nabídnout v mnohem praktičtějším balení.
Zatímco u nás většina zná Kia Carnival jako rodinný mikrobus, v domovské Koreji a na severoamerickém trhu se z něj stal symbol komfortní přepravy na úplně jiné úrovni. Už základní verze čtvrté generace zaujme svou velikostí – s délkou přes pět metrů zvládne pojmout až jedenáct pasažérů. Ovšem Hi-Limousine, luxusní provedení této všestranné karoserie, cílí na úplně jinou klientelu. Cestující zde nejsou pasažéry, ale hosty. A ne ledajakými – Hi-Limousine jim servíruje prostředí, ve kterém by se nestyděl jet ani jihokorejský prezident.
Klíčem je přestavěný interiér s pouze čtyřmi sedadly, přičemž druhá řada je tvořena dvěma monumentálními křesly, jejichž úroveň komfortu se dá srovnat s první třídou v letadle. Jsou elektricky polohovatelná, vyhřívaná, ventilovaná a disponují vysunovacím masážním modulem na nohy. Když se usadíte, automaticky se rozsvítí ambientní LED osvětlení, které si nastavíte podle nálady, a před vámi se rozsvítí 21,5palcová obrazovka. Sledovat na ní můžete nejen filmy, ale i zrcadlit telefon, sledovat data z auta nebo si naplánovat cestu s pomocí integrované navigace.





Nechybí samozřejmě ani praktické detaily – ve středové konzoli najdete výsuvný šatník, chlazený minibar, držáky nápojů s funkcí ohřevu i chlazení, a dokonce zásuvku s výkonem 200 W. Co vás ale ohromí nejvíc, je kombinace záclonek, tlumeného LED světla a dokonalé zvukové izolace. V autě je tak ticho, že si člověk připadá jako v knihovně. Tedy pokud zrovna nepoužíváte prémiové ozvučení s několika reproduktory včetně těch vestavěných v opěrkách hlav.
Jízdní vlastnosti jsou překvapivě kultivované. I když se stále bavíme o minivanu s hmotností přes dvě tuny, díky benzinovému 3,5litrovému šestiválci o výkonu 294 koní nebo naftovému 2.2 litrovému motoru s výkonem 202 koní, auto zrychluje bez problémů i v plném obsazení. Automatická převodovka pracuje hladce a pokud netlačíte na plyn, motor zůstává téměř neslyšitelný. Spotřeba? Vzhledem k velikosti vozu a jeho zaměření nikterak dramatická – kolem 10–11 litrů u benzinu, 8–9 u dieselu.
Zajímavé je, že Kia zatím oficiálně neplánuje prodávat Hi-Limousine v Evropě. A je to škoda. Když se podíváme na cenovku – která na korejském trhu začíná na 1,7 milionu korun – zjistíme, že za podobně vybavený Mercedes třídy S nebo BMW řady 7 zaplatíte minimálně o milion více. A co víc, žádná z těchto limuzín vám nenabídne možnost dát dětem do zadní řady televizi, na kterou uvidí bez problémů i z dětské sedačky. Carnival zkrátka dává smysl – jak pro manažerskou přepravu, tak pro movité rodiny, které už nechtějí SUV, ale pořád vyžadují luxus.
Kia Carnival Hi-Limousine si zaslouží označení „nečekaný šampion“. Ukazuje, že komfort nemusí nutně znamenat „nízko a dlouze“, ale že můžete spojit praktičnost MPV s noblesou limuzíny. Masáž nohou, šatník, minibar a ticho – co víc si přát? Možná jen to, aby tahle jihokorejská specialita konečně dorazila i k nám.