Skip to content
inAuta24.cz

inAuta24.cz

  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Návrat legendy: Bovensiepen Zagato spojuje minulost Alpiny s budoucností ruční automobilové tvorby
  • Technologie a inovace

Návrat legendy: Bovensiepen Zagato spojuje minulost Alpiny s budoucností ruční automobilové tvorby

Petr Havrlant 6. 6. 2025 4 minuty čtení

Zdroj obrázku: Bovensipen

Počet přečtení článku: 3 063



Kdysi stála Alpina bok po boku BMW jako nezávislý klenot německého automobilového inženýrství. Po jejím začlenění do mnichovského koncernu ale přichází nová kapitola – bratři Bovensiepenové, dědicové slavného jména, se nevzdávají a znovu rozjíždějí stroj na sny. Jejich prvním počinem je fascinující vůz Bovensiepen Zagato, který naživo okouzlí daleko víc než na jakékoli tiskové fotografii.

Příběh Alpiny začal jako sen jednoho inženýra – Burkarda Bovensiepena – a skončil jako prémiová divize BMW. Ale duch inovací a individuality, který Alpině vdechl život, nezmizel. Andreas a Florian, synové zakladatele, nyní pod novou značkou pokračují v tradici. Zůstávají ve městečku Buchloe, v ikonických prostorách, kde se Alpiny rodily, a s nimi i tři sta zkušených zaměstnanců. Cílem není jen přežít, ale tvořit. A Zagato je jejich prvním výkřikem do světa.

Zagato nevzniklo jako další standardní model postavený na základě BMW. Nejde o pouhé přelakování, úpravu nárazníků nebo nové disky. Jde o důmyslné spojení dvou světů – pod elegantními karbonovými panely se skrývá plně funkční konstrukce BMW M4 Cabrio. To je samo o sobě výjimečné, protože značka se rozhodla zachovat původní bezpečnostní strukturu. Výsledkem je konstrukční „matrioška“, kde pod novou kůží stále bije srdce a kostra původního vozu.

Tento přístup má hned několik výhod. První je bezpečnost – ta zůstává přesně v intencích sériového BMW M4. Druhou výhodou je výrazné zjednodušení homologace. Místo toho, aby vůz musel procházet nákladnými schvalovacími procedurami jako zcela nový typ, může využít již existující certifikace. A třetí výhodou je estetika – Bovensiepenové získali absolutní volnost v designu, a tak vzniklo auto, které naživo překvapí svými proporcemi, liniemi i detailem.

Jedním z unikátních prvků je karbonový hardtop, který nahradil skládací látkovou střechu. Díky tomu se podařilo výrazně snížit hmotnost celého vozu – výsledných 1 875 kilogramů je méně než původní M4, a to i přes dvojitou konstrukci karoserie. Navíc hardtop má přiznané spoje, které nejenže vizuálně fungují, ale také zabraňují popraskání laku, což bývá u karbonových dílů častý problém.

Zdroj obrázku: Bovensipen
Zdroj obrázku: Bovensipen
Zdroj obrázku: Bovensipen
Zdroj obrázku: Bovensipen
Zdroj obrázku: Bovensipen

Dalším šperkem je nové logo na kapotě – místo klasického znaku BMW se zde objevuje stylizované „BB“, odkazující na zakladatele Burkarda Bovensiepena. Symbolika je zřejmá: toto auto není jen upravené BMW, ale začátek nové éry. B jako Buchloe, B jako Bavorsko – a především B jako Bovensiepen.

I přes výjimečnost modelu zůstává otázkou jeho dostupnost. Andreas Bovensiepen přiznal, že vůz by mohl být vyroben maximálně ve 250 kusech, ale s největší pravděpodobností jich bude méně. O finálním počtu rozhodne mimo jiné i to, zda se podaří homologace pro klíčové trhy jako Japonsko a USA. A to nebude levné. Každý kus bude v podstatě ruční prací – a cena tomu jistě odpoví.

Premiéra vozu na prestižním Concours d’Eleganza Villa d’Este byla velmi symbolická. Právě tam se tradičně setkává klasická elegance s moderním designem, a Zagato do tohoto kontextu perfektně zapadá. Ačkoli v Mnichově mohli pociťovat mírnou rivalitu s vlastním modelem BMW Speedtop, žádná otevřená nevraživost se nekonala. Oba vozy totiž cílí na stejný typ zákazníka – znalce, sběratele, fajnšmekra. A v době, kdy opravdových „řemeslných“ aut ubývá, je místo pro oba.

Zagato je tedy víc než jen nová karosářská studie. Je to manifest odvahy, kreativity a víry v hodnoty, které dříve tvořily základ Alpiny. Je to první kapitola nové značky Bovensiepen a zároveň krásná připomínka toho, že ani v 21. století se auta nemusí dělat jen podle Excelu a norem EU. Když je v srdci touha, v rukách zkušenost a za zády historie, může vzniknout něco opravdu výjimečného.




Autorem tohoto článku je redaktor: Petr Havrlant


Tags: Alpina BMW M4 Bovensiepen Concours d’Eleganza Design automobilu Historie automobilů Inženýrství Kabriolet Karbonová karoserie luxusní vozy Německé automobily Zagato

Post navigation

Previous Taycan a tvrdá realita trhu: Když umění a elektromobilita narazí na čísla
Další Brzdová revoluce od Bremba: Nový systém Greentell reaguje na normu Euro 7, ale za jakou cenu?

Související články

Aston Martin Valhalla podstoupil finální testy a jde do výroby. Do vyprodání nemá daleko
3 minuty čtení
  • Technologie a inovace

Aston Martin Valhalla podstoupil finální testy a jde do výroby. Do vyprodání nemá daleko

Poslechněte si v akci nový Aston Martin Valhalla. Fernando Alonso ho v Monaku nešetřil
3 minuty čtení
  • Technologie a inovace

Poslechněte si v akci nový Aston Martin Valhalla. Fernando Alonso ho v Monaku nešetřil

Kia Sportage 2022: Větší, chytřejší a s kufrem pro celou rodinu. Nové technologie vás překvapí
3 minuty čtení
  • Technologie a inovace

Kia Sportage 2022: Větší, chytřejší a s kufrem pro celou rodinu. Nové technologie vás překvapí



Štítky

Aston Martin (3) Atmosférický motor (3) Automobilový průmysl (8) automobilový trh (4) Autonomní řízení (5) Bezpečnost na silnici (8) budoucnost mobility (3) dojezd elektromobilu (4) Dojezd elektromobilů (3) Donald Trump (3) Elektrická auta (3) Elektrifikace (5) Elektromobilita (27) Elektromobily (9) evropský trh (5) hatchback (3) Historie automobilů (6) hybridní pohon (3) Hybridní SUV (3) Investice do aut (4) Klasická auta (4) Limitovaná edice (7) Luxusní auta (5) luxusní interiér (7) luxusní vozy (4) Motorsport (7) Nabíjení EV (3) plug-in hybrid (7) Pohon 4x4 (4) Pohon všech kol (3) Porsche (3) Retro vozy (3) Rychlé nabíjení (3) Spalovací motory (3) Supersport (6) SUV (5) Technologie v autech (5) Test elektromobilu (3) Testy aut (4) V8 Motor (3) výbava aut (3) Vývoj automobilů (5) Zimní pneumatiky (3) Údržba auta (3) Řidičské tipy (5)


Mohli jste zmeškat

Dlouho ukryté Ferrari F50 Ralpha Laurena je na prodej. Z ceny se vám protočí panenky
3 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Dlouho ukryté Ferrari F50 Ralpha Laurena je na prodej. Z ceny se vám protočí panenky

Poslední dílo studia Bertone před jeho krachem je na prodej: Unikátní Aston Martin Jet 2+2
3 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Poslední dílo studia Bertone před jeho krachem je na prodej: Unikátní Aston Martin Jet 2+2

Aston Martin Valhalla podstoupil finální testy a jde do výroby. Do vyprodání nemá daleko
3 minuty čtení
  • Technologie a inovace

Aston Martin Valhalla podstoupil finální testy a jde do výroby. Do vyprodání nemá daleko

Poslechněte si v akci nový Aston Martin Valhalla. Fernando Alonso ho v Monaku nešetřil
3 minuty čtení
  • Technologie a inovace

Poslechněte si v akci nový Aston Martin Valhalla. Fernando Alonso ho v Monaku nešetřil

  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
Copyright © inAuta24.cz - Zákaz kopírování článků pro komerční účely! | DarkNews by AF themes.