Skip to content
inAuta24.cz

inAuta24.cz

  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
  • Domů
  • Testy a recenze
  • Prodej hybridního Ferrari slavného zpěváka musel být zastaven. Jeho baterie je mrtvá, náhrada bude stát majlant
  • Testy a recenze

Prodej hybridního Ferrari slavného zpěváka musel být zastaven. Jeho baterie je mrtvá, náhrada bude stát majlant

Petr Havrlant 25. 6. 2025 3 minuty čtení

Zdroj obrázku: Barrett-Jackson, tiskové materiály

Počet přečtení článku: 225



Ferrari LaFerrari od Sammyho Hagara mělo být ozdobou letošní zimní aukce. Místo toho ale musel být prodej odložen – důvodem je mrtvá baterie, jejíž výměna může stát jako menší rodinný dům. A právě tohle ukazuje, proč je kombinace supersportu a hybridu pro některé sběratele víc prokletím než požehnáním.

Když se řekne LaFerrari, většina automobilových nadšenců se zasní. Italský hypersport s hybridním ústrojím, kombinujícím atmosférický dvanáctiválec a elektromotor, se v letech 2013 až 2016 stal jedním z největších skvostů automobilové historie. Výkon 963 koní, maximální rychlost přes 350 km/h, zrychlení z nuly na stovku za 2,6 sekundy – to jsou čísla, která dělají z LaFerrari doslova zbraň. Jenže u zbraní je důležité, aby fungovaly. A u vozů s hybridní technikou to znamená především funkční baterii.

Sammy Hagar, bývalý frontman skupiny Van Halen a vášnivý sběratel aut, měl to štěstí (a peníze), aby se stal jedním z 499 vlastníků tohoto výjimečného modelu. Jeho exemplář, přezdívaný „Cappucino“, má unikátní světlý lak, ladící interiér a extrémně nízký nájezd – pouhých 1 800 kilometrů. Jenže i přes tento fakt hybridní baterie odešla do věčných lovišť. Výsledek? Aukční síň Barrett-Jackson musela prodej zastavit a odložit ho na říjen 2025, kdy Hagar oslaví 77. narozeniny.

Proč tak zásadní problém kvůli jediné baterii? Protože právě ona je srdcem celého hybridního systému. Bez ní motor fungovat může, ale vůz ztrácí zásadní část svého výkonu, výjimečnosti i hodnoty. A výměna? Velmi drahá záležitost. Zkušenosti s obdobnými vozy, jako je McLaren P1, ukazují, že nový akumulátor může stát přes tři miliony korun. Ferrari se cenami nikdy neřadilo k těm mírnějším, takže nový majitel se bude muset smířit s velmi vysokou investicí, pokud bude chtít auto udržet v plné kondici.

Zdroj obrázku: Barrett-Jackson, tiskové materiály
Zdroj obrázku: Barrett-Jackson, tiskové materiály
Zdroj obrázku: Barrett-Jackson, tiskové materiály
Zdroj obrázku: Barrett-Jackson, tiskové materiály
Zdroj obrázku: Barrett-Jackson, tiskové materiály

Zajímavé je, že LaFerrari je jinak technicky naprosto bezchybné. Karoserie, interiér, podvozek i spalovací část motoru jsou v perfektním stavu. Hagar vůz nikdy nevzal na závodní okruh a přiznal, že auto prakticky nejezdil. Právě kvůli náročnosti na ovládání a svému věku se rozhodl jej prodat – ostatně, jak sám říká, „řídit ho nechce ani moje žena, musela by si nechat kabelku doma.“ Tahle věta vystihuje vtipně, ale výstižně, jak nekompromisní vůz LaFerrari je.

Pro automobilový svět je tahle situace zároveň mementem. Hybridní nebo elektrické vozy nejsou jen o ekologii a výkonu. Jsou o technologii, která má své životní limity. A pokud dojde k poruše či selhání, náklady mohou být devastující. Klasické spalovací vozy sice mají svoje vrtochy, ale většinou se dají opravit nebo renovovat s podstatně nižšími náklady. U high-tech hybridů to tak být nemusí.

Pro kupce tohoto konkrétního LaFerrari to bude test loajality k značce i k samotné technologii. Na jedné straně má možnost získat raritní vůz s fascinující historií a nízkým nájezdem, na straně druhé ho čeká pořádný účet hned na úvod. Ale jak praví sběratelské pravidlo – pokud se zamilujete, cena přestává být důležitá. O to víc, pokud za volantem seděl někdo jako Sammy Hagar.

Zda se najde kupec, ukáže až podzimní aukce. Ale jedno je jisté – hybridní technologie v supersportech jsou krásné, výkonné a moderní, ale rozhodně nejsou bezchybné. A někdy, navzdory vysoké hodnotě vozu, stačí jedna špatná baterie, aby celá paráda skončila s rukama nad hlavou.




Autorem tohoto článku je redaktor: Petr Havrlant


Tags: Aukce vozidel Barrett-Jackson Baterie elektromobilu Elektromobilita a realita Ferrari LaFerrari Hybridní supersport Luxusní auta Náklady na opravu Problémy s hybridy Rockové legendy a auta Sammy Hagar Zajímavosti ze světa aut

Pokračovat ve čtení

Předchozí: Toyota zastavila stavbu továrny na baterky kvůli nezájmu o elektrická auta, už tak skromné plány znovu snížila
Další: Experti jmenovali nejlepší auta s nejlevnějším provozem, terno lze udělat i s Mitsubishi za míň jak 300 tisíc

Související články

Experti jmenovali nejlepší auta s nejlevnějším provozem, terno lze udělat i s Mitsubishi za míň jak 300 tisíc
4 minuty čtení
  • Testy a recenze

Experti jmenovali nejlepší auta s nejlevnějším provozem, terno lze udělat i s Mitsubishi za míň jak 300 tisíc

Fiasko na druhém konci světa: Peugeot e-308 v Austrálii nikdo nechce ani za sníženou cenu
4 minuty čtení
  • Testy a recenze

Fiasko na druhém konci světa: Peugeot e-308 v Austrálii nikdo nechce ani za sníženou cenu

Alpine A390: Elektrická těžkotonážní vlaštovka nebo drahá zrada značky?
4 minuty čtení
  • Testy a recenze

Alpine A390: Elektrická těžkotonážní vlaštovka nebo drahá zrada značky?



Štítky

Automobilový průmysl (6) automobilový trh (3) Autonomní řízení (5) Bezpečnost automobilů (2) Bezpečnost na silnici (8) Brzdové kotouče (2) Brzdový systém (2) Budoucnost aut (2) budoucnost mobility (3) Dojezd elektromobilů (3) Ekologická doprava (2) Elektrická auta (2) Elektrifikace (4) Elektromobilita (13) Elektromobily (6) Euro 7 (2) Evropská unie (2) evropský trh (4) Ferrari (2) Ford Pinto nehody (2) hatchback (3) Historie automobilů (4) Hybridní SUV (2) Jak prodloužit životnost auta (2) Jak správně řídit (2) Klasická auta (3) levná auta (2) Luxusní auta (2) Luxusní sedan (2) luxusní vozy (3) Nabíjení EV (2) Ochrana proti korozi (2) Porsche (3) Přetáčivý smyk (2) Recenze aut (2) Rychlé nabíjení (2) Spalovací motory (3) SUV (3) Technologie (2) Technologie v autech (5) Test elektromobilu (3) Vývoj automobilů (5) Zimní pneumatiky (3) Údržba auta (3) Řidičské tipy (5)


Mohli jste zmeškat

Seat Ibiza pořád žije a dál se prodává i v Česku. Slaví už čtyřicátiny, jeho budoucnost je ale pochmurná
3 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Seat Ibiza pořád žije a dál se prodává i v Česku. Slaví už čtyřicátiny, jeho budoucnost je ale pochmurná

Auta s motory V8, která dnes koupíte za babku: Levné vzpomínky na zlaté časy Audi, BMW a spol.
4 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Auta s motory V8, která dnes koupíte za babku: Levné vzpomínky na zlaté časy Audi, BMW a spol.

Experti jmenovali nejlepší auta s nejlevnějším provozem, terno lze udělat i s Mitsubishi za míň jak 300 tisíc
4 minuty čtení
  • Testy a recenze

Experti jmenovali nejlepší auta s nejlevnějším provozem, terno lze udělat i s Mitsubishi za míň jak 300 tisíc

Prodej hybridního Ferrari slavného zpěváka musel být zastaven. Jeho baterie je mrtvá, náhrada bude stát majlant
3 minuty čtení
  • Testy a recenze

Prodej hybridního Ferrari slavného zpěváka musel být zastaven. Jeho baterie je mrtvá, náhrada bude stát majlant

Naše další weby

  • inDěti24.cz
  • inFitness24.cz
  • inMuži24.cz
  • inRodina24.cz

Návštěvnost:

Naše další weby

  • inZahrada24.cz
  • inZdraví24.cz
  • inŽeny24.cz
  • inFinance24.cz
  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
Copyright © inAuta24.cz All rights reserved. | DarkNews by AF themes.
Spravovat souhlas s cookies
Pokud kliknete na „Přijmout všechny“, poskytnete tím souhlas k jejich ukládání na Vašem zařízení, což nám pomáhá s navigací na stránce, s analýzou využití dat a s našimi marketingovými snahami.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}