Skip to content
inAuta24.cz

inAuta24.cz

  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
  • Domů
  • Testy a recenze
  • TEST Ford Ranger MS-RT – Pick-up, který má asfalt v genech
  • Testy a recenze

TEST Ford Ranger MS-RT – Pick-up, který má asfalt v genech

Petr Havrlant 5. 9. 2025 4 minuty čtení

Zdroj obrázku: Ford

Počet přečtení článku: 33



Říct, že Ford Ranger MS-RT je něco mezi pick-upem a sportovním sedanem, může znít jako kacířství. Ale čím déle s tímhle rámovým monstrem jezdíte, tím víc začnete chápat, že to není jen snaha o okázalost. Tohle auto je funkční, zábavné a – i když si to málokdo přizná – dává překvapivě velký smysl.

Ford Ranger ve verzi MS-RT je výsledek spolupráce s firmou M-Sport, známou především z rallye světa WRC. A jak se říká, kde je vůle, tam je cesta – a tady je vidět, že když se spojí tradiční pick-upový základ s technickými nápady z motorsportu, výsledek nemusí být bizarní slepenec, ale svébytné a plnohodnotné auto. Ačkoliv si to bude složitě hledat své místo na trhu, jako řidičský zážitek dokáže překvapit. Největší devizou MS-RT je totiž to, jak funguje na silnici – což je pro rámový pick-up až šokující disciplína.

Po vizuální stránce je MS-RT doslova výkřikem. Modrá barva, široké blatníky, karbonové dekory, 21palcová kola a nárazníky jako ze supersportu dávají jasně najevo, že tohle auto není určeno k tahání dřeva z lesa – i když by to bez potíží zvládlo. A to je vlastně kouzlo Rangeru MS-RT – pořád si zachovává své užitkové schopnosti. Na korbu naložíte europaletu napříč, unese tunu nákladu a utáhne 3,5tunový přívěs. To vše bez toho, aby vypadal jako nudný pracovní nástroj.

Interiér je z větší části klasický Ranger – což není vůbec špatně. Ergonomie funguje skvěle, fyzická tlačítka jsou tam, kde mají být, a klimatizace se ovládá tradičně, což je dnes luxus. Přesto se našly drobnosti, které nedávají úplně smysl. Například volič převodovky je velmi citlivý a špatně rozpoznává jednotlivé režimy. A pak je tu způsob manuálního řazení – místo pádel pod volantem tlačítka na boku voliče, což působí trochu jako z minulého století.

Zdroj obrázku: Ford
Zdroj obrázku: Ford
Zdroj obrázku: Ford
Zdroj obrázku: Ford
Zdroj obrázku: Ford

Sedačky jsou ale kapitola sama pro sebe. Nabízejí výrazné boční vedení, připomínají sportovní skořepiny a rozhodně nejsou jen na parádu. Při svižné jízdě po okreskách se opravdu hodí. Volant má středovou značku, což dává interiéru sportovní nádech, ale víc úprav bychom čekali vzhledem k tomu, jak moc byl přepracován exteriér.

Za jízdy je MS-RT překvapivě stabilní. V zatáčkách se naklání méně, než byste čekali, řízení je přesnější než u běžného Rangeru a přenos výkonu na vozovku zajišťuje velmi schopný pohon všech kol. Nečekejte ale sportovní sedan. Tohle je pořád těžký pick-up s rámem a tuhou nápravou, a tak se s ním nesvezete jako s hot hatchem. Ale v kontextu své třídy je to jednoznačně jeden z nejlépe jezdících silničních pick-upů na trhu.

Pohon obstarává dvakrát přeplňovaný čtyřválcový diesel o výkonu 151 kW (205 koní), který disponuje točivým momentem 500 Nm. Není to žádná sportovní bomba, ale dynamika stačí i na svižné přesuny. Navíc motor je kultivovaný, a díky dobrému odhlučnění kabiny vás při dálničním tempu nebude otravovat.

Co se týče praktičnosti, MS-RT nijak neustupuje standardnímu Rangeru. Kromě zmíněné korby nabízí i praktické detaily – jako jsou posuvná kotevní oka nebo háčky na tašky. Madla na A-sloupcích usnadňují nastupování, což ocení nejen ti menší. A protože jde o vyšší výbavu, nechybí ani moderní infotainment, digitální přístrojový štít nebo asistenční systémy.

Suma sumárum, Ford Ranger MS-RT není jen stylingový výstřelek. Je to sebevědomý krok do segmentu, kde by to málokdo čekal – sportovně laděný silniční pick-up, který přitom neztrácí nic ze své původní užitkovosti. Otázka je, kdo si ho koupí. Pro řemeslníky je zbytečně nápadný a drahý, pro sportovce zas moc těžký. Ale někde mezi nimi žije skupina řidičů, pro které bude MS-RT dokonalý kompromis. A navíc – kdo jiný vám nabídne pick-up, který vám vykouzlí úsměv při každém průjezdu zatáčkou?




Autorem tohoto článku je redaktor: Petr Havrlant


Tags: Ford Ranger M-Sport MS-RT Off-road vs. on-road Pick-up Praktické detaily Silniční jízda Silniční pick-up Sportovní verze Testy aut Užitek i styl Zábava za volantem

Pokračovat ve čtení

Předchozí: Poslední samuraj s atmosférickou V8: Lexus IS 500 Ultimate Edition vzdoruje době

Související články

TEST BMW 750Ld xDrive: Dieselová sedma se čtyřmi turby, která trhá předsudky i asfalt
4 minuty čtení
  • Testy a recenze

TEST BMW 750Ld xDrive: Dieselová sedma se čtyřmi turby, která trhá předsudky i asfalt

TEST: Opel Grandland GS 1.2 Turbo – Luxusní technologie, úsporný motor. Stačí to na SUV vyšší třídy?
4 minuty čtení
  • Testy a recenze

TEST: Opel Grandland GS 1.2 Turbo – Luxusní technologie, úsporný motor. Stačí to na SUV vyšší třídy?

Mazda 6e míří do Česka: Nabídne rozumnou cenu, styl a konkurenceschopný dojezd
3 minuty čtení
  • Testy a recenze

Mazda 6e míří do Česka: Nabídne rozumnou cenu, styl a konkurenceschopný dojezd



Štítky

Automobilový průmysl (8) automobilový trh (4) Autonomní řízení (5) Bezpečnost (2) Bezpečnost na silnici (8) BMW (2) budoucnost mobility (3) CES 2025 (2) dojezd elektromobilu (4) Dojezd elektromobilů (3) Donald Trump (3) Elektrická auta (3) Elektrifikace (5) Elektromobilita (21) Elektromobily (8) evropský trh (5) hatchback (3) Historie automobilů (5) Hybridní SUV (3) Ikonické modely (2) Klasická auta (3) Legendární vozy (2) Limitovaná edice (5) Luxusní auta (4) luxusní interiér (5) luxusní vozy (3) Motorsport (6) Nabíjení EV (3) plug-in hybrid (5) Porsche (3) Retro auta (2) Rychlé nabíjení (3) Spalovací motory (3) Supersport (3) SUV (3) Technologie budoucnosti (2) Technologie v autech (5) Test elektromobilu (3) Testy aut (3) Umělá inteligence (2) Villa d’Este (3) Vývoj automobilů (5) Zimní pneumatiky (3) Údržba auta (3) Řidičské tipy (5)


Mohli jste zmeškat

TEST Ford Ranger MS-RT – Pick-up, který má asfalt v genech
4 minuty čtení
  • Testy a recenze

TEST Ford Ranger MS-RT – Pick-up, který má asfalt v genech

Poslední samuraj s atmosférickou V8: Lexus IS 500 Ultimate Edition vzdoruje době
3 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Poslední samuraj s atmosférickou V8: Lexus IS 500 Ultimate Edition vzdoruje době

Deflektory oken: Nepraktický módní přežitek, nebo funkční vychytávka?
4 minuty čtení
  • Řidičské tipy a bezpečnost

Deflektory oken: Nepraktický módní přežitek, nebo funkční vychytávka?

Kia K4 jako benzinové kombi. Nový soupeř pro Škodu Octavia?
4 minuty čtení
  • Technologie a inovace

Kia K4 jako benzinové kombi. Nový soupeř pro Škodu Octavia?

Naše další weby

  • inDěti24.cz
  • inFitness24.cz
  • inMuži24.cz
  • inRodina24.cz

Návštěvnost:

Naše další weby

  • inZahrada24.cz
  • inZdraví24.cz
  • inŽeny24.cz
  • inFinance24.cz
  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
Copyright © inAuta24.cz All rights reserved. | DarkNews by AF themes.
Spravovat souhlas s cookies
Pokud kliknete na „Přijmout všechny“, poskytnete tím souhlas k jejich ukládání na Vašem zařízení, což nám pomáhá s navigací na stránce, s analýzou využití dat a s našimi marketingovými snahami.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}