Skip to content
inAuta24.cz

inAuta24.cz

  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
  • Domů
  • Historie a zajímavosti
  • Nejprodávanější auta v Evropě v dubnu 2025: Renault opět vládne, malé vozy drží prim
  • Historie a zajímavosti

Nejprodávanější auta v Evropě v dubnu 2025: Renault opět vládne, malé vozy drží prim

Petr Havrlant 30. 7. 2025 3 minuty čtení

Zdroj obrázku: Renault

Počet přečtení článku: 794



Evropský automobilový trh se v dubnu 2025 ukázal jako stabilní a nepředvídatelný zároveň. Přestože celkové počty registrací zůstaly téměř beze změny oproti loňskému roku, pořadí jednotlivých modelů a značek ukazuje dynamiku, která mění zavedené zvyklosti. Renault Clio se vyšvihlo na první místo, zatímco elektrická Škoda Elroq překvapivě dominuje v kategorii elektromobilů.

Evropský trh se i letos drží tradice – malé vozy jsou stále nejžádanější. Renault Clio, přestože si meziročně pohoršilo o tři procenta, skončilo na prvním místě se 18.997 registracemi. S minimálním odstupem ho následuje Dacia Sandero, dlouhodobý favorit, který zaznamenal však propad o výrazných 28 procent. Třetí skončil Peugeot 208, další zástupce segmentu B, čímž je jasné, že evropský zákazník i nadále hledá úsporné a kompaktní modely vhodné pro městský i příměstský provoz.

Zajímavým překvapením je čtvrté místo Volkswagenu Tiguan. Tento robustní SUV model si meziročně polepšil o 32 procent a ukazuje, že větší vozy mají stále své místo – především u zákazníků, kteří neřeší pouze ekonomiku provozu, ale i prostor, komfort a prestiž. Pátý Citroën C3 a šestý Toyota Yaris Cross se drží mezi kompaktními modely, přičemž právě japonská značka zaznamenala solidní nárůst o 14 procent.

Naopak modely jako Volkswagen Golf (-29 %) nebo T-Roc (-21 %) zažívají citelné propady. U těchto modelů může být příčinou přechod zákazníků k novějším elektrickým variantám nebo jejich SUV alternativám. Přesto Volkswagen stále kraluje v celkovém součtu výrobců s téměř 295 tisíci registrovaných vozů. Stellantis, Renault a Hyundai-Kia následují s odstupem.

V oblasti elektromobility se situace výrazně proměňuje. Škoda Elroq, která patří mezi mladší přírůstky domácí značky, se v dubnu stala nejprodávanějším čistě elektrickým modelem v celé Evropě. Tento úspěch není náhodný – Elroq těží ze snížení cen, vládních pobídek a rostoucí obliby SUV modelů. Zároveň ukazuje, že automobilky začínají strategicky investovat do elektrifikace nejen prémiových, ale i dostupnějších modelů.

Zdroj obrázku: Renault
Zdroj obrázku: Renault
Zdroj obrázku: Renault
Zdroj obrázku: Renault
Zdroj obrázku: Renault

Významný posun je vidět i u čínských výrobců. BYD překonal Teslu v evropských registracích (7231 vs. 7165 aut), což je alarmující nejen pro amerického giganta, ale i pro evropské značky. Čínské automobilky totiž kromě agresivních cenových politik začínají nabízet i kvalitní výbavu, design a technologie, které dříve bývaly výsadou etablovaných značek.

Plug-in hybridy také rostou – meziročně o 31 %. Celkem bylo v dubnu registrováno 97.715 těchto vozů, což odpovídá tržnímu podílu 9,1 %. Ačkoliv se tento typ pohonu často ocitá na rozcestí mezi spalovací klasikou a elektromobilitou, jeho obliba ukazuje, že pro mnoho řidičů je to ideální kompromis.

Co se týče jednotlivých výrobců, i zde najdeme posuny. BMW si meziročně polepšilo o 7 %, Ford o 4 %, zatímco Geely (včetně Volva a Polestaru) kleslo o 12 %. Propad u Geely může souviset s cla uvalenými na elektromobily pocházející z Číny, což ovlivňuje především modely jako Volvo EX30. Naopak MG, značka s britskými kořeny patřící pod čínský SAIC, si připsala nárůst o 27 %, což dokazuje, že značka úspěšně balancuje mezi evropským designem a čínskou technologií.

Z pohledu celkového trhu je duben 2025 měsícem kontrastů – zatímco celkový objem zůstává stabilní, struktura poptávky se neustále proměňuje. Elektrická auta, čínští výrobci a menší SUV modely získávají na síle, zatímco tradiční hatchbacky a větší vozy se spalovacím motorem čelí poklesu zájmu. Budoucnost evropského trhu tak bude do značné míry ovlivněna schopností automobilek přizpůsobit se těmto změnám a nabídnout vozy, které osloví nejen logikou, ale i emocemi.




Autorem tohoto článku je redaktor: Petr Havrlant


Tags: BYD Čínské automobilky Dacia Sandero Duben 2025 Elektrická auta MG Nejprodávanější modely Prodeje aut v Evropě Renault Clio Škoda Elroq Statistiky JATO Volkswagen Tiguan

Pokračovat ve čtení

Předchozí: Mazda 6e míří do Česka: Nabídne rozumnou cenu, styl a konkurenceschopný dojezd
Další: TEST: Opel Grandland GS 1.2 Turbo – Luxusní technologie, úsporný motor. Stačí to na SUV vyšší třídy?

Související články

Poslední samuraj s atmosférickou V8: Lexus IS 500 Ultimate Edition vzdoruje době
3 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Poslední samuraj s atmosférickou V8: Lexus IS 500 Ultimate Edition vzdoruje době

BMW řady 7 E32: Dvanáctiválcový milník, který přepsal pravidla luxusních limuzín
4 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

BMW řady 7 E32: Dvanáctiválcový milník, který přepsal pravidla luxusních limuzín

Krása pod kapotou: Když motorové prostory hrají estetickou symfonii
4 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Krása pod kapotou: Když motorové prostory hrají estetickou symfonii



Štítky

Automobilový průmysl (8) automobilový trh (4) Autonomní řízení (5) Bezpečnost (2) Bezpečnost na silnici (8) BMW (2) budoucnost mobility (3) CES 2025 (2) dojezd elektromobilu (4) Dojezd elektromobilů (3) Donald Trump (3) Elektrická auta (3) Elektrifikace (5) Elektromobilita (25) Elektromobily (8) evropský trh (5) Geely (3) hatchback (3) Historie automobilů (5) Hybridní SUV (3) Klasická auta (3) Legendární vozy (2) Limitovaná edice (5) Luxusní auta (5) luxusní interiér (5) luxusní vozy (3) Motorsport (6) Nabíjení EV (3) plug-in hybrid (5) Pohon všech kol (3) Porsche (3) Rychlé nabíjení (3) Spalovací motory (3) Supersport (3) SUV (3) Technologie budoucnosti (2) Technologie v autech (5) Test elektromobilu (3) Testy aut (4) Umělá inteligence (2) Villa d’Este (3) Vývoj automobilů (5) Zimní pneumatiky (3) Údržba auta (3) Řidičské tipy (5)


Mohli jste zmeškat

Volvo EX90: Nejsnazší cesta k bezpečí, eleganci a ekologii začíná novou érou SUV
4 minuty čtení
  • Technologie a inovace

Volvo EX90: Nejsnazší cesta k bezpečí, eleganci a ekologii začíná novou érou SUV

Zeekr 009 – Elektrické MPV z Číny, které mění pravidla luxusu na čtyřech kolech
3 minuty čtení
  • Technologie a inovace

Zeekr 009 – Elektrické MPV z Číny, které mění pravidla luxusu na čtyřech kolech

Zeekr 001 Performance AWD – Luxusní čínský elektromobil, který nahání strach německým prémiovkám
4 minuty čtení
  • Testy a recenze

Zeekr 001 Performance AWD – Luxusní čínský elektromobil, který nahání strach německým prémiovkám

Radar RD6 – Elektrický pick-up s duší SUV vstupuje do Česka
4 minuty čtení
  • Testy a recenze

Radar RD6 – Elektrický pick-up s duší SUV vstupuje do Česka

Naše další weby

  • inDěti24.cz
  • inFitness24.cz
  • inMuži24.cz
  • inRodina24.cz

Návštěvnost:

Naše další weby

  • inZahrada24.cz
  • inZdraví24.cz
  • inŽeny24.cz
  • inFinance24.cz
  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
Copyright © inAuta24.cz All rights reserved. | DarkNews by AF themes.
Spravovat souhlas s cookies
Pokud kliknete na „Přijmout všechny“, poskytnete tím souhlas k jejich ukládání na Vašem zařízení, což nám pomáhá s navigací na stránce, s analýzou využití dat a s našimi marketingovými snahami.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}