Skip to content
inAuta24.cz

inAuta24.cz

  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
  • Domů
  • Historie a zajímavosti
  • Alpine A110 GT4+: Nová éra okruhového bojovníka inspirovaná světem rallye
  • Historie a zajímavosti

Alpine A110 GT4+: Nová éra okruhového bojovníka inspirovaná světem rallye

Petr Havrlant 18. 7. 2025 3 minuty čtení

Zdroj obrázku: Alpine

Počet přečtení článku: 255



Francouzská automobilka Alpine pokračuje v úspěšném tažení závodních speciálů s modelem A110 a uvádí na trh vylepšenou verzi GT4+. Ta vznikla na základech letitých zkušeností ze světa motorsportu a nabízí řadu technických novinek, které vzešly i z rallyové scény. Nejde jen o marketingový tah, ale o skutečné evoluční kroky ve prospěch spolehlivosti, účinnosti a rychlosti.

Historie závodních variant modelu A110 sahá až do roku 2018, kdy Signatech Automobiles – úzký partner Alpine – připravil první verzi A110 GT4. Ta se během krátké doby stala dominantní silou v GT4 šampionátech po celém světě. Od premiéry v Bahrajnu, přes francouzský FFSA GT až po evropské série – Alpine si vybudovala pevnou pozici a stala se respektovaným jménem mezi okruhovými vozy. V roce 2022 následovala evoluce v podobě GT4 Evo. Teď přichází další krok vpřed: GT4+.

Nový model si klade za cíl poskytnout týmům vyšší užitnou hodnotu – nižší provozní náklady, větší odolnost vůči extrémnímu nasazení a vylepšenou ovladatelnost. Zajímavé je, že konstruktéři čerpali z technologií použité u rallyové varianty A110 Rallye GT+. Právě tato kombinace světů – rallye a okruhů – činí GT4+ tak unikátní. Ačkoliv tyto disciplíny vyžadují různé přístupy, Alpine se podařilo implementovat prvky jako nové přeplňování, robustnější chlazení nebo zcela přepracovaný airbox pro lepší průtok vzduchu.

Vylepšení se dotkla i výfukového systému a anti lag technologie, která je dobře známá právě z rallye. Významnou novinkou je pak atmosférický senzor, jenž zajišťuje optimální výkon bez ohledu na nadmořskou výšku – zásadní výhoda při přesunech mezi závodními okruhy různých regionů. Drobné, ale efektivní úpravy se objevily i na kapotáži. Příkladem je nový kryt v prostoru zadního okna vyrobený z karbonu a přírodními vlákny zesílený splitter vpředu – kombinace efektivity, lehkosti a udržitelnosti.

Zdroj obrázku: Alpine
Zdroj obrázku: Alpine
Zdroj obrázku: Alpine
Zdroj obrázku: Alpine
Zdroj obrázku: Alpine

Co se parametrů týče, A110 GT4+ váží pouhých 1080 kg – což je vzhledem k závodnímu nasazení skvělá hodnota. Výkon se pohybuje dle nastavení mezi 257 až 294 kW, tedy až 400 koní. Brzdový systém pochází od špičkového dodavatele Brembo – šestipístkové třmeny vpředu, čtyřpístkové vzadu – což zajišťuje naprosto přesné a konzistentní zpomalování i v extrémním zatížení.

Další praktické výhody? Palivová nádrž o objemu 95 litrů zajišťuje delší výdrž během vytrvalostních závodů, což snižuje potřebu častých zastávek. Kromě toho Alpine nabízí celou škálu příplatkových výbav – například pneumatický zvedací systém, softwarové pakety pro analýzu dat nebo prémiové lakování ve firemní modři Alpine Blue.

Zákazníci, kteří si GT4+ pořídí, dostanou nejen konkurenceschopný okruhový nástroj, ale také kus francouzské závodní tradice. Cena? 220 000 eur bez DPH, tedy přibližně 5,5 milionu korun. Na první pohled možná hodně, ale v kontextu motorsportu a při pohledu na technologii, vývojové zázemí a předchozí úspěchy modelu GT4, to zní jako velmi férová nabídka.

GT4+ navazuje na DNA značky, která vždy hledala rovnováhu mezi technickým minimalismem, lehkostí a precizností. Je to stroj vytvořený pro nadšence, pro týmy, které chtějí konkurovat bez kompromisů. A zároveň symbol, že Alpine to se závody stále myslí vážně – bez ohledu na nadcházející éru elektromobility, GT4+ zůstává poctivým spalovacím sportovcem.

V době, kdy se automobilový svět žene do elektrické budoucnosti, je osvěžující vidět, že na okruzích zůstává prostor pro výjimečné stroje, které se řídí srdcem – a Alpine A110 GT4+ je přesně takovým vozem. Pokud někde na závodní trati uslyšíte typický mechanický jekot čtyřválce Alpine, pravděpodobně to bude právě nová GT4+ v plné akci.




Autorem tohoto článku je redaktor: Petr Havrlant


Tags: Alpine A110 Alpine GT4+ Brembo brzdy Francouzské závodní vozy Kapotáž z přírodních vláken Motorsport Motorsportová historie Okruhový speciál Rallye technologie Signatech Automobiles Výfuk s anti lagem Závodní aerodynamika

Pokračovat ve čtení

Předchozí: Alpine A290 GTS: Nejlehčí sportovní elektromobil, který se neztratí ani mezi spalovacími legendami
Další: TEST: Dacia Bigster Journey hybrid 155 – Rumunský obr s překvapivým komfortem

Související články

Nejprodávanější auta v Evropě v dubnu 2025: Renault opět vládne, malé vozy drží prim
3 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Nejprodávanější auta v Evropě v dubnu 2025: Renault opět vládne, malé vozy drží prim

Když auta září jako šperky: Villa d’Este 2025 ovládla 91letá Alfa Romeo a nestárnoucí BMW 507
3 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Když auta září jako šperky: Villa d’Este 2025 ovládla 91letá Alfa Romeo a nestárnoucí BMW 507

Speciální BMW M4 CS VR46: Valentino Rossi a bavorské inženýrství v limitované edici
3 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Speciální BMW M4 CS VR46: Valentino Rossi a bavorské inženýrství v limitované edici



Štítky

Automobilový průmysl (6) automobilový trh (3) Autonomní řízení (5) Bezpečnost na silnici (8) budoucnost mobility (3) dojezd elektromobilu (3) Dojezd elektromobilů (3) Elektrická auta (3) Elektrifikace (5) Elektromobilita (17) Elektromobily (6) evropský trh (4) Exkluzivní auto (2) hatchback (3) Historie automobilů (4) Hybridní SUV (3) Italský design (2) Jak prodloužit životnost auta (2) Jak správně řídit (2) Karbonový monokok (2) Klasická auta (3) Limitovaná edice (4) Luxusní auta (4) luxusní interiér (5) luxusní vozy (3) Motorový olej (2) Motorsport (6) Mytí podvozku (2) Nabíjení EV (3) Novinky 2025 (2) Ochrana proti korozi (2) plug-in hybrid (3) Porsche (3) Rychlé nabíjení (3) Spalovací motory (3) Supersport (3) SUV (3) Technologie v autech (5) Test elektromobilu (3) V8 Motor (2) Villa d’Este (3) Vývoj automobilů (5) Zimní pneumatiky (3) Údržba auta (3) Řidičské tipy (5)


Mohli jste zmeškat

Nejprodávanější auta v Evropě v dubnu 2025: Renault opět vládne, malé vozy drží prim
3 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Nejprodávanější auta v Evropě v dubnu 2025: Renault opět vládne, malé vozy drží prim

Mazda 6e míří do Česka: Nabídne rozumnou cenu, styl a konkurenceschopný dojezd
3 minuty čtení
  • Testy a recenze

Mazda 6e míří do Česka: Nabídne rozumnou cenu, styl a konkurenceschopný dojezd

CATL mění pravidla hry: Mazda postaví nové elektromobily na čínském podvozku Bedrock
4 minuty čtení
  • Technologie a inovace

CATL mění pravidla hry: Mazda postaví nové elektromobily na čínském podvozku Bedrock

Za volantem Omody 9 přímo v Číně: Nejen síla, ale i styl a technologie za neuvěřitelnou cenu
4 minuty čtení
  • Testy a recenze

Za volantem Omody 9 přímo v Číně: Nejen síla, ale i styl a technologie za neuvěřitelnou cenu

Naše další weby

  • inDěti24.cz
  • inFitness24.cz
  • inMuži24.cz
  • inRodina24.cz

Návštěvnost:

Naše další weby

  • inZahrada24.cz
  • inZdraví24.cz
  • inŽeny24.cz
  • inFinance24.cz
  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
Copyright © inAuta24.cz All rights reserved. | DarkNews by AF themes.
Spravovat souhlas s cookies
Pokud kliknete na „Přijmout všechny“, poskytnete tím souhlas k jejich ukládání na Vašem zařízení, což nám pomáhá s navigací na stránce, s analýzou využití dat a s našimi marketingovými snahami.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}