Skip to content
inAuta24.cz

inAuta24.cz

  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
  • Domů
  • Testy a recenze
  • Fiat Fastback se chystá do Evropy Má zastoupit končící tipo
  • Testy a recenze

Fiat Fastback se chystá do Evropy Má zastoupit končící tipo

Petr Havrlant 26. 5. 2025 2 minuty čtení

Zdroj obrázku: Fiat

Počet přečtení článku: 1 578



Italská automobilka Fiat připravuje nový model s označením Fastback, který má nahradit hatchbacky jako Tipo nebo Punto. Na evropském trhu bychom se jej mohli dočkat už letos – a to v podobě kompaktního crossoveru na základě platformy pro menší vozy.

Fiat už název Fastback používá na jihoamerickém trhu pro vůz kombinující prvky SUV a kupé. Ten se do Evropy nikdy oficiálně nedovážel. Nový Fastback má však vycházet z loňského konceptu, který byl výrazně stylizovaný a zaměřený na design. Tentokrát má jít o produkční model určený pro globální trh.

Podle šéfa evropské divize Fiatu Gaetana Thorela, kterého cituje AutoExpress, se během příštích 12 měsíců objeví hned dva nové modely. Fastback má být jedním z nich a jeho premiéra se plánuje ještě na tento rok.

Globální strategie ve stylu crossoveru

Nový Fastback by měl sjednotit nabídku a nahradit evropské Tipo i jihoamerický Fastback. Zamíří i na britský trh a následně do zbytku Evropy. Fiat tímto krokem navazuje na komerční úspěch modelu Egea, pod kterým se Tipo prodává např. v Turecku a Alžírsku. Na našem trhu se mimochodem Tipo stále nabízí, včetně varianty sedan s dieselovým motorem.

Zdroj obrázku: Fiat
Zdroj obrázku: Fiat
Zdroj obrázku: Fiat
Zdroj obrázku: Fiat
Zdroj obrázku: Fiat
Zdroj obrázku: Fiat
Zdroj obrázku: Fiat
Zdroj obrázku: Fiat
Zdroj obrázku: Fiat
Zdroj obrázku: Fiat
Zdroj obrázku: Fiat

Technika pro městské vozy

Z hlediska konstrukce nebude Fastback vycházet z větších modelů, ale dostane platformu Smart Car, na které stojí také Grande Panda nebo nový Opel Frontera. V nabídce by měly být dvě varianty pohonu – buď elektrická verze s větší baterií o kapacitě 54 kWh (podobně jako u Citroënu C3 Aircross), nebo spalovací motor 1.2 litru ve tříválcovém provedení, s mild-hybridní technikou či bez ní.

Vedle Fastbacku dorazí i GigaPanda

Druhým chystaným modelem je podle Thorela vůz s pracovním názvem GigaPanda. Ten má být výrazně větší než stávající Grande Panda, ale přitom zachovat podobný design. Fiat tím potvrzuje svou orientaci na městskou mobilitu, kam dle jeho představ spadají auta s délkou mezi 2,5 a 4 metry.

Grande Panda měří přesně čtyři metry a rozvor má 2 540 mm. Ačkoli se do ní bez problémů vejdou čtyři dospělí i s nějakými zavazadly, užitečná hmotnost je pouze 356 kg. To je při plném obsazení limitující a větší modely jako GigaPanda by na tom měly být výrazně lépe.




Autorem tohoto článku je redaktor: Petr Havrlant


Tags: AutoExpress crossover Elektromobilita evropský trh Fastback Fiat Fiat Panda GigaPanda hatchback městská auta Smart Car Tipo

Pokračovat ve čtení

Předchozí: Kolik stojí Lamborghini Countach v top stavu Tohle konkrétní se prodalo za 28 milionů
Další: Elektrifikovaná auta dominují evropským prodejům Růst zaznamenává i Česká republika

Související články

Mazda 6e míří do Česka: Nabídne rozumnou cenu, styl a konkurenceschopný dojezd
3 minuty čtení
  • Testy a recenze

Mazda 6e míří do Česka: Nabídne rozumnou cenu, styl a konkurenceschopný dojezd

Za volantem Omody 9 přímo v Číně: Nejen síla, ale i styl a technologie za neuvěřitelnou cenu
4 minuty čtení
  • Testy a recenze

Za volantem Omody 9 přímo v Číně: Nejen síla, ale i styl a technologie za neuvěřitelnou cenu

TEST: Dacia Bigster Journey hybrid 155 – Rumunský obr s překvapivým komfortem
4 minuty čtení
  • Testy a recenze

TEST: Dacia Bigster Journey hybrid 155 – Rumunský obr s překvapivým komfortem



Štítky

automobilový design (2) Automobilový průmysl (6) automobilový trh (3) Autonomní řízení (5) Bezpečnost na silnici (8) Brembo brzdy (2) Budoucnost aut (2) budoucnost mobility (3) dojezd elektromobilu (3) Dojezd elektromobilů (3) Ekologická doprava (2) Elektrifikace (5) Elektromobilita (17) Elektromobily (6) evropský trh (4) Exkluzivní auto (2) Ferrari (2) hatchback (3) Historie automobilů (4) Hybridní SUV (3) Jak správně řídit (2) Karbonový monokok (2) Klasická auta (3) levná auta (2) Limitovaná edice (4) Luxusní auta (4) luxusní interiér (5) luxusní vozy (3) Motorsport (6) Nabíjení EV (3) plug-in hybrid (3) Porsche (3) Přetáčivý smyk (2) Rychlé nabíjení (3) Spalovací motory (3) Sportovní elektromobil (2) Supersport (3) SUV (3) Technologie v autech (5) Test elektromobilu (3) Villa d’Este (3) Vývoj automobilů (5) Zimní pneumatiky (3) Údržba auta (3) Řidičské tipy (5)


Mohli jste zmeškat

Mazda 6e míří do Česka: Nabídne rozumnou cenu, styl a konkurenceschopný dojezd
3 minuty čtení
  • Testy a recenze

Mazda 6e míří do Česka: Nabídne rozumnou cenu, styl a konkurenceschopný dojezd

CATL mění pravidla hry: Mazda postaví nové elektromobily na čínském podvozku Bedrock
4 minuty čtení
  • Technologie a inovace

CATL mění pravidla hry: Mazda postaví nové elektromobily na čínském podvozku Bedrock

Za volantem Omody 9 přímo v Číně: Nejen síla, ale i styl a technologie za neuvěřitelnou cenu
4 minuty čtení
  • Testy a recenze

Za volantem Omody 9 přímo v Číně: Nejen síla, ale i styl a technologie za neuvěřitelnou cenu

TEST: Dacia Bigster Journey hybrid 155 – Rumunský obr s překvapivým komfortem
4 minuty čtení
  • Testy a recenze

TEST: Dacia Bigster Journey hybrid 155 – Rumunský obr s překvapivým komfortem

Naše další weby

  • inDěti24.cz
  • inFitness24.cz
  • inMuži24.cz
  • inRodina24.cz

Návštěvnost:

Naše další weby

  • inZahrada24.cz
  • inZdraví24.cz
  • inŽeny24.cz
  • inFinance24.cz
  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
Copyright © inAuta24.cz All rights reserved. | DarkNews by AF themes.
Spravovat souhlas s cookies
Pokud kliknete na „Přijmout všechny“, poskytnete tím souhlas k jejich ukládání na Vašem zařízení, což nám pomáhá s navigací na stránce, s analýzou využití dat a s našimi marketingovými snahami.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}