
Zdroj obrázku: Fiat
Italská automobilka Fiat připravuje nový model s označením Fastback, který má nahradit hatchbacky jako Tipo nebo Punto. Na evropském trhu bychom se jej mohli dočkat už letos – a to v podobě kompaktního crossoveru na základě platformy pro menší vozy.
Fiat už název Fastback používá na jihoamerickém trhu pro vůz kombinující prvky SUV a kupé. Ten se do Evropy nikdy oficiálně nedovážel. Nový Fastback má však vycházet z loňského konceptu, který byl výrazně stylizovaný a zaměřený na design. Tentokrát má jít o produkční model určený pro globální trh.
Podle šéfa evropské divize Fiatu Gaetana Thorela, kterého cituje AutoExpress, se během příštích 12 měsíců objeví hned dva nové modely. Fastback má být jedním z nich a jeho premiéra se plánuje ještě na tento rok.
Globální strategie ve stylu crossoveru
Nový Fastback by měl sjednotit nabídku a nahradit evropské Tipo i jihoamerický Fastback. Zamíří i na britský trh a následně do zbytku Evropy. Fiat tímto krokem navazuje na komerční úspěch modelu Egea, pod kterým se Tipo prodává např. v Turecku a Alžírsku. Na našem trhu se mimochodem Tipo stále nabízí, včetně varianty sedan s dieselovým motorem.











Technika pro městské vozy
Z hlediska konstrukce nebude Fastback vycházet z větších modelů, ale dostane platformu Smart Car, na které stojí také Grande Panda nebo nový Opel Frontera. V nabídce by měly být dvě varianty pohonu – buď elektrická verze s větší baterií o kapacitě 54 kWh (podobně jako u Citroënu C3 Aircross), nebo spalovací motor 1.2 litru ve tříválcovém provedení, s mild-hybridní technikou či bez ní.
Vedle Fastbacku dorazí i GigaPanda
Druhým chystaným modelem je podle Thorela vůz s pracovním názvem GigaPanda. Ten má být výrazně větší než stávající Grande Panda, ale přitom zachovat podobný design. Fiat tím potvrzuje svou orientaci na městskou mobilitu, kam dle jeho představ spadají auta s délkou mezi 2,5 a 4 metry.
Grande Panda měří přesně čtyři metry a rozvor má 2 540 mm. Ačkoli se do ní bez problémů vejdou čtyři dospělí i s nějakými zavazadly, užitečná hmotnost je pouze 356 kg. To je při plném obsazení limitující a větší modely jako GigaPanda by na tom měly být výrazně lépe.
Zdrojem fotografií v tomto příspěvku je: pixabay.com a freepik.com