Skip to content

inAuta24.cz

  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
  • Home
  • Historie a zajímavosti
  • Hyundai chce zpět do Ruska: Návrat na jeden z klíčových trhů je otázkou přežití
  • Historie a zajímavosti

Hyundai chce zpět do Ruska: Návrat na jeden z klíčových trhů je otázkou přežití

Petr Havrlant 3. 6. 2025 4 minuty čtení

Zdroj obrázku: Hyundai




Ruský trh byl pro značku Hyundai ještě před pár lety doslova zlatým dolem. V době největší slávy zde korejská automobilka prodávala statisíce vozů ročně a ruský spotřebitel si její modely oblíbil natolik, že se staly běžnou součástí tamních silnic. Odstup v roce 2022 po vypuknutí konfliktu na Ukrajině tak nebyl pouze geopolitickým postojem, ale i obrovskou obchodní ztrátou. Teď se ale zdá, že Korejci plánují návrat – a čas na rozhodnutí se krátí.

Hyundai, který v roce 2022 patřil mezi největší zahraniční automobilky operující v Rusku, zemi opustil s nadějí, že se brzy vrátí. Po třech letech však firma vidí, že konflikt nemá jasný konec a čekání ji začíná stát více než jen ztracené zisky. Jde o celý výrobní řetězec, dodavatelské vztahy, logistiku a především o pověst značky. Pro Hyundai se Rusko nikdy nestalo jen „dalším trhem“. Šlo o jednu z klíčových oblastí, kde automobilka dokázala konkurovat jak evropským, tak japonským značkám a vytvořila si pevné místo v srdci mnoha ruských řidiček i řidičů.

Hyundai měl v Rusku dokonce vlastní továrnu v Petrohradu, která umožňovala rychlou výrobu a distribuci modelů přizpůsobených místnímu klimatu i preferencím zákazníků. Právě tato továrna je nyní v centru dění. Korejská automobilka totiž uzavřela smlouvu, která jí dává možnost objekt zpětně odkoupit – ale jen do konce letošního roku. Pokud by Hyundai tuto šanci prošvihnul, musel by v případě návratu budovat nové zázemí úplně od nuly, což by znamenalo mnohamiliardové náklady a minimálně tříletý odklad.

Zajímavé je, že Hyundai v současnosti nechce komentovat konkrétní plány. Přesto však od listopadu 2024 přicházejí neoficiální zprávy o přípravách návratu. Zdroje z Koreje i Ruska mluví o obnovení kontaktů s bývalými zaměstnanci, přezkoumání dodavatelských řetězců i o prvních jednáních s ruskými úřady. Pokud se to potvrdí, bude Hyundai jednou z prvních velkých značek, které se do Ruska vracejí.

Zdroj obrázku: Hyundai
Zdroj obrázku: Hyundai
Zdroj obrázku: Hyundai

Tento krok ale není osamocený. Podle ruských médií začalo více automobilek obnovovat ochranné známky spojené s jejich vozy – což je jasný signál, že návrat plánují i další. Důvod je jednoduchý: i bez přítomnosti západních značek se v Rusku v roce 2024 prodalo více než 1,5 milionu nových aut. Trh je tedy aktivní, silný a čeká na kvalitní značky, které nabídnou víc než jen levná čínská auta. Mimochodem, právě čínské značky dočasně zaplnily uvolněný prostor, ale jak uvádí ruský Avtostat, tamní zákazníci po nich sahají často jen z nutnosti, nikoliv z přesvědčení.

Hyundai tedy nestojí jen před ekonomickým rozhodnutím, ale také před příležitostí, jak se opět stát klíčovým hráčem v zemi, kde má hluboké kořeny. A přestože návrat do Ruska během probíhajícího konfliktu může vyvolat kontroverze, pragmatický pohled mnohých analytiků i zákazníků převažuje. Argument, že obnova výroby a prodeje oslabuje závislost na Číně a přináší konkurenci, rezonuje i u západních expertů.

Zůstává ale otázkou, zda se návrat Hyundai skutečně odehraje ještě letos. Čas běží a rozhodnutí musí padnout velmi brzy. Každý další měsíc bez konkrétního kroku snižuje šance na hladký návrat. Pokud by opce na továrnu v Petrohradu propadla, nebyla by to jen ztráta majetku, ale i ztráta důvěry, kterou si Hyundai v Rusku po léta budoval. A ta se v automobilovém světě obnovuje jen velmi těžko.

Ve výsledku se tedy nejedná jen o jednu automobilku. Příběh Hyundai je ilustrací širšího trendu: firmy, které z Ruska odešly, začínají přehodnocovat své postoje. Ne kvůli změně situace, ale kvůli realitě trhu, který se nezastavil a dál funguje. Otázkou zůstává, jak na to zareagují spotřebitelé i konkurence. Pokud se Hyundai skutečně vrátí, může tím odstartovat lavinu, která změní celou mapu evropského automobilového průmyslu.




Autorkou tohoto článku je: Redaktor: Petr Havrlant
Zdrojem fotografií v tomto příspěvku je: pixabay.com a freepik.com

Tags: automobilky Čínská konkurence Hyundai korejské značky Mezinárodní obchod návrat na trh Obnova výroby Rusko Ruský trh Sankce Továrna Petrohrad Zahraniční investice

Pokračovat ve čtení

Předchozí: Nejneobvyklejší koncepty aut, které nikdy nešly do výroby
Další: Alpine A390: Elektrická těžkotonážní vlaštovka nebo drahá zrada značky?

Související články

Nejneobvyklejší koncepty aut, které nikdy nešly do výroby
4 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Nejneobvyklejší koncepty aut, které nikdy nešly do výroby

Proč se Ferrari rozešlo s Pininfarinou Šéfdesignér teď přiznává složité pozadí i pochybnosti
3 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Proč se Ferrari rozešlo s Pininfarinou Šéfdesignér teď přiznává složité pozadí i pochybnosti

Barevné pruhy a tečky na nových pneumatikách nejsou náhodné Jejich význam může překvapit
2 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Barevné pruhy a tečky na nových pneumatikách nejsou náhodné Jejich význam může překvapit



Nejnovější příspěvky

  • Alpine A390: Elektrická těžkotonážní vlaštovka nebo drahá zrada značky?
  • Hyundai chce zpět do Ruska: Návrat na jeden z klíčových trhů je otázkou přežití
  • Nejneobvyklejší koncepty aut, které nikdy nešly do výroby
  • Proč se Ferrari rozešlo s Pininfarinou Šéfdesignér teď přiznává složité pozadí i pochybnosti
  • Česká raketa Praga Bohema málem přepsala dějiny Top Gearu. Pokořila Ferrari i Koenigsegg
  • Nové auto za cenu ojetiny Konkurent Fabie vyjde v Indii jen na 177 tisíc korun
  • Barevné pruhy a tečky na nových pneumatikách nejsou náhodné Jejich význam může překvapit
  • Elektrifikovaná auta dominují evropským prodejům Růst zaznamenává i Česká republika


Kalendář

Červen 2025
Po Út St Čt Pá So Ne
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Kvě    

Naše Projekty:

  • inDěti24.cz
  • inFitness24.cz
  • inMuži24.cz
  • inRodina24.cz

Mohli jste zmeškat

Alpine A390: Elektrická těžkotonážní vlaštovka nebo drahá zrada značky?
4 minuty čtení
  • Testy a recenze

Alpine A390: Elektrická těžkotonážní vlaštovka nebo drahá zrada značky?

Hyundai chce zpět do Ruska: Návrat na jeden z klíčových trhů je otázkou přežití
4 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Hyundai chce zpět do Ruska: Návrat na jeden z klíčových trhů je otázkou přežití

Nejneobvyklejší koncepty aut, které nikdy nešly do výroby
4 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Nejneobvyklejší koncepty aut, které nikdy nešly do výroby

Proč se Ferrari rozešlo s Pininfarinou Šéfdesignér teď přiznává složité pozadí i pochybnosti
3 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Proč se Ferrari rozešlo s Pininfarinou Šéfdesignér teď přiznává složité pozadí i pochybnosti

Naše další weby

  • inDěti24.cz
  • inFitness24.cz
  • inMuži24.cz
  • inRodina24.cz

Návštěvnost:




Naše další weby

  • inZahrada24.cz
  • inZdraví24.cz
  • inŽeny24.cz
  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
Copyright © inAuta24.cz All rights reserved. | DarkNews by AF themes.
Spravovat souhlas s cookies
Pokud kliknete na „Přijmout všechny“, poskytnete tím souhlas k jejich ukládání na Vašem zařízení, což nám pomáhá s navigací na stránce, s analýzou využití dat a s našimi marketingovými snahami.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}