Skip to content
inAuta24.cz

inAuta24.cz

  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
  • Domů
  • Historie a zajímavosti
  • Nezničitelný Mercedes W140: Najel 1,4 milionu km a stále jede dál. Pro dnešní vozy značky je to drsné zrcadlo
  • Historie a zajímavosti

Nezničitelný Mercedes W140: Najel 1,4 milionu km a stále jede dál. Pro dnešní vozy značky je to drsné zrcadlo

Petr Havrlant 18. 6. 2025 3 minuty čtení

Zdroj obrázku: J.B., Mercedes

Počet přečtení článku: 191



Někdy to není o rychlosti, výkonu ani nejnovějších technologiích. Někdy je to o tom, co vydrží. A Mercedes-Benz třídy S generace W140 z roku 1991 toho vydržel zatraceně hodně. I po neuvěřitelných 1 393 000 kilometrech jezdí dál, bez nehody a s původním motorem i převodovkou. Tento konkrétní vůz je dnes na prodej a zároveň připomínkou doby, kdy slova „německá kvalita“ opravdu něco znamenala.

Model W140 byl od počátku symbolem technického přepychu. Vznikl v době, kdy automobilky věřily, že nejlepším marketingem není líbivý design nebo dotyková obrazovka, ale produkt samotný. Vývoj tohoto modelu stál obrovské peníze a výsledkem bylo jedno z nejnadupanějších aut své doby – plné inovací, pokrokové elektroniky a technických řešení, která nebyla jen „pro parádu“, ale měla smysl. Mezi ty patřily třeba dvouvrstvá boční okna pro lepší izolaci nebo parkovací anténky místo kamer.

Mercedes tehdy cílil na absolutní špičku. W140 nebyla jen limuzína – byl to symbol toho, co značka skutečně umí. Kvalita materiálů, robustní stavba a vysoká životnost byly prioritami. A právě proto mohl jeden konkrétní exemplář přežít tři desetiletí a najet téměř 1,4 milionu kilometrů – s minimem oprav, stále ve slušné kondici a s duší, kterou nové vozy této značky zkrátka nemají.

Tenhle vůz má dnes druhého majitele. Byl pravidelně servisován a nedávno prošel velkou údržbou, zahrnující mimo jiné kompletní brzdy, nový chladič, termostat, vodní pumpu, pružiny, pneumatiky, alternátor i baterii. Včetně nového čelního skla a rádia. Majitel musel být nejen automobilovým nadšencem, ale i člověkem, který k tomuto autu měl hluboký vztah – udržovat takto starý vůz v provozním stavu je náročné nejen finančně, ale i emocionálně.

Zdroj obrázku: J.B., Mercedes
Zdroj obrázku: J.B., Mercedes
Zdroj obrázku: J.B., Mercedes
Zdroj obrázku: J.B., Mercedes
Zdroj obrázku: J.B., Mercedes
Zdroj obrázku: J.B., Mercedes

Všechny tyto opravy nebyly nutně důsledkem poruch, ale většinou šlo o preventivní údržbu, což je samo o sobě známkou výjimečného přístupu. Samotný motor a automatická převodovka fungují prý stále bezchybně – a to je něco, co dnešní vozy často nedokáží ani po dvaceti procentech tohoto nájezdu.

Pro automobilku Mercedes-Benz je takový příběh zřejmě poněkud hořkým pohlazením po tváři. Dnes se značka soustředí především na design, technologie a ekologii, ale výdrž? Ta šla často stranou. Moderní modely jsou komplikované, mnohdy poruchové, a jejich opravy – zejména po záruce – dokáží majitele nemile zaskočit. Ostatně i servisní technici Mercedesu přiznávají, že současná auta takto dlouhou životnost mít nemohou. Jsou zkrátka „jinak konstruovaná“.

Cena za tuto ikonu odolnosti? 7 900 eur, tedy přibližně 197 tisíc korun. Možná se to někomu bude zdát moc, ale ve světě sběratelů a milovníků klasických Mercedesů je to vlastně výhodná koupě. Navíc v autě, které má záznamy o každém servisu, prošlo velkou údržbou a je v provozuschopném stavu, i když kosmeticky už trochu utrpělo. Ale ruku na srdce – které moderní auto by po 1,4 milionu kilometrech nebylo unavené?

Mercedes W140 tak dál připomíná, co to znamenalo „německé inženýrství” ve své vrcholné podobě. A současným vozům s hvězdou na kapotě drží zrcadlo – bez ohledu na dotykové panely, LED světla nebo umělou inteligenci. Tohle auto žije, dýchá a jede. A právě v tom je jeho opravdová velikost.




Autorem tohoto článku je redaktor: Petr Havrlant


Tags: Autenticita Dlouhá životnost Historická vozidla Ikonické modely Mechanická odolnost Mercedes W140 Milionové auto Německá kvalita Nezničitelné vozy Ojetiny Mercedes Třída S Vývoj automobilů

Pokračovat ve čtení

Předchozí: Ztracená naděje na návrat Volhy: Rok po slibném začátku se projekt rozplynul v tichu
Další: Volvo žádá majitele tisíců plug-in hybridů, aby je přestali nabíjet. Hrozí jim „termální události“ alias požáry

Související články

Ztracená naděje na návrat Volhy: Rok po slibném začátku se projekt rozplynul v tichu
4 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Ztracená naděje na návrat Volhy: Rok po slibném začátku se projekt rozplynul v tichu

Objevena automobilová pokladnice: V Bruselu našli sbírku 22 vozů Ferrari a Porsche za 120 milionů korun
4 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Objevena automobilová pokladnice: V Bruselu našli sbírku 22 vozů Ferrari a Porsche za 120 milionů korun

Zákaz spalovacích motorů od roku 2035? Porsche už počítá s tím, že nebude
4 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Zákaz spalovacích motorů od roku 2035? Porsche už počítá s tím, že nebude



Štítky

aukce (2) Automobilový průmysl (5) automobilový trh (3) Autonomní řízení (5) Bezpečnost automobilů (2) Bezpečnost na silnici (8) Budoucnost aut (2) budoucnost mobility (3) Dojezd elektromobilů (3) Ekologická doprava (2) Elektrická auta (2) Elektrifikace (4) Elektromobilita (11) Elektromobily (6) Euro 7 (2) Evropská unie (2) evropský trh (4) hatchback (2) Historie automobilů (4) Hybridní SUV (2) Ikonické modely (2) Investice do aut (2) Jak prodloužit životnost auta (2) Jak správně řídit (2) luxusní vozy (3) Motorový olej (2) Mytí podvozku (2) Nabíjení autobaterie (2) Nabíjení EV (2) Ochrana proti korozi (2) plug-in hybrid (2) Porsche (3) Přetáčivý smyk (2) Recenze aut (2) Rychlé nabíjení (2) Spalovací motory (2) SUV (3) Technologie (2) Technologie v autech (5) Test elektromobilu (3) Volvo (2) Vývoj automobilů (5) Zimní pneumatiky (3) Údržba auta (3) Řidičské tipy (5)


Mohli jste zmeškat

Vládní průzkum v Nizozemsku potvrdil, že většina majitelů elektromobilů bude chtít zpět svá spalovací auta
4 minuty čtení
  • Řidičské tipy a bezpečnost

Vládní průzkum v Nizozemsku potvrdil, že většina majitelů elektromobilů bude chtít zpět svá spalovací auta

Většina automobilek spílá Trumpovi za nová cla na auta, jedna ale říká pravdu: Může za to EU
3 minuty čtení
  • Technologie a inovace

Většina automobilek spílá Trumpovi za nová cla na auta, jedna ale říká pravdu: Může za to EU

Volvo žádá majitele tisíců plug-in hybridů, aby je přestali nabíjet. Hrozí jim „termální události“ alias požáry
3 minuty čtení
  • Řidičské tipy a bezpečnost

Volvo žádá majitele tisíců plug-in hybridů, aby je přestali nabíjet. Hrozí jim „termální události“ alias požáry

Nezničitelný Mercedes W140: Najel 1,4 milionu km a stále jede dál. Pro dnešní vozy značky je to drsné zrcadlo
3 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Nezničitelný Mercedes W140: Najel 1,4 milionu km a stále jede dál. Pro dnešní vozy značky je to drsné zrcadlo

Naše další weby

  • inDěti24.cz
  • inFitness24.cz
  • inMuži24.cz
  • inRodina24.cz

Návštěvnost:

Naše další weby

  • inZahrada24.cz
  • inZdraví24.cz
  • inŽeny24.cz
  • inFinance24.cz
  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
Copyright © inAuta24.cz All rights reserved. | DarkNews by AF themes.
Spravovat souhlas s cookies
Pokud kliknete na „Přijmout všechny“, poskytnete tím souhlas k jejich ukládání na Vašem zařízení, což nám pomáhá s navigací na stránce, s analýzou využití dat a s našimi marketingovými snahami.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}