Skip to content
inAuta24.cz

inAuta24.cz

  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
  • Domů
  • Historie a zajímavosti
  • Ztracená naděje na návrat Volhy: Rok po slibném začátku se projekt rozplynul v tichu
  • Historie a zajímavosti

Ztracená naděje na návrat Volhy: Rok po slibném začátku se projekt rozplynul v tichu

Petr Havrlant 17. 6. 2025 4 minuty čtení

Zdroj obrázku: Volha

Počet přečtení článku: 913



Ještě před rokem to vypadalo, že Rusko našlo náhradu za zmizelé značky jako Škoda – a ne ledajakou. Slavné jméno Volha se mělo vrátit ve formě moderních vozů vznikajících v někdejší továrně GAZu v Nižném Novgorodě, kde se ještě nedávno montovaly české modely Octavia, Kodiaq a Karoq. Realita dnešních dnů je ale jiná: místo velkého návratu zůstala po Volze jen série slibů a neuskutečněných plánů.

Projekt Volha měl být důkazem, že Rusko dokáže i přes mezinárodní izolaci obnovit domácí automobilový průmysl. Byly oznámeny tři modely – sedan C40, menší SUV K30 a větší SUV K40 – které měly cenově i výbavou konkurovat evropským značkám. Za základ posloužily vozy čínského výrobce Changan, konkrétně Raeton Plus, Oshan X5 Plus a UNI-Z. V Rusku se měl provádět alespoň dílčí vývoj designu, přičemž výroba se měla odehrávat v dobře známých prostorách GAZu.

Optimismus se nešetřil. Hovořilo se o ceně kolem 550 tisíc korun za základní verze, motorech s výkonem 188 koní a plném výrobním cyklu – tedy nejen montáži, ale i svařování a lakování karoserií. Do konce roku 2023 měla začít výroba, pro rok 2024 bylo plánováno až 100 000 kusů. To vše za přispění státní podpory a bez nutnosti vývoje zcela nových technologií. Přesto se dnes, v roce 2025, vůbec nic z toho nenaplnilo.

Jak informují ruská média, celý projekt byl fakticky zastaven. Důvod? Changan údajně ztratil zájem o spolupráci a začal se orientovat jinam – konkrétně na montáž svých vozidel pod vlastním logem v Kaliningradu, kde spolupracuje s Avtotorem. Pro Volhu to znamená zásadní problém: nejen že ztratila technického partnera, ale také veškerou základnu, na níž byly nové modely postaveny.

Zdroj obrázku: Volha
Zdroj obrázku: Volha
Zdroj obrázku: Volha
Zdroj obrázku: Volha
Zdroj obrázku: Volha
Zdroj obrázku: Volha

Společnost PLA, která byla založena přímo za účelem vzkříšení značky Volha, sice tvrdí, že projekt nebyl zcela zrušen, ale přiznává, že vše bylo odloženo. Žádná data, žádné nové partnery, žádný upravený plán – jen naděje, že se snad někdy něco znovu rozběhne. Jenže čím déle se bude čekat, tím menší šanci bude mít Volha na skutečný návrat. Automobilový trh se mění velmi rychle, a v časech, kdy se i některé čínské značky snaží v Rusku posilovat své pozice, bude mít značka s neexistujícím portfoliem stále těžší pozici.

Další komplikací je možnost návratu západních výrobců, kteří byli kvůli sankcím nuceni ruský trh opustit. Pokud by se některým z nich – například právě Škodě – podařilo znovu vstoupit, jejich pozice by byla výrazně silnější. Mají zavedené jméno, důvěru zákazníků i síť dodavatelů. Pro Volhu, jejíž značka sice vzbuzuje nostalgii, ale v očích mladší generace nic neznamená, by to mohl být konec druhé šance ještě před jejím začátkem.

Případ Volhy je tak ukázkou toho, jak složité je v moderním automobilovém světě rozjet značku od nuly – i když má historické jméno, podporu státu a hotové plány. Bez silného technického partnera, jasné strategie a spolehlivé logistiky není ani s nejlepšími úmysly možné vybudovat funkční značku. A pokud jste navíc závislí na dovozu klíčových komponent z jedné konkrétní země, stačí malý posun v jejích prioritách – a celý projekt padá jako domeček z karet.

Volha tedy zatím zůstává jen na papíře. Místo kolony nových ruských vozů tak dál dominují čínské značky – bez úprav, bez nostalgických log, ale s funkčními výrobními a obchodními strukturami. A jestli někdy znovu uvidíme skutečnou novou Volhu na silnicích, zůstává otázkou bez odpovědi.




Autorem tohoto článku je redaktor: Petr Havrlant


Tags: Changan Čínské automobily GAZ Náhrada za Škodu Neuskutečněné projekty Nižnij Novgorod Odklad výroby PLA Politika a výroba Ruský automobilový průmysl Sedan SUV Volha

Pokračovat ve čtení

Předchozí: Číňané jdou po Evropě naplno: Připravují elektrický kombík Neta pro starý kontinent
Další: Nezničitelný Mercedes W140: Najel 1,4 milionu km a stále jede dál. Pro dnešní vozy značky je to drsné zrcadlo

Související články

Když auta září jako šperky: Villa d’Este 2025 ovládla 91letá Alfa Romeo a nestárnoucí BMW 507
3 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Když auta září jako šperky: Villa d’Este 2025 ovládla 91letá Alfa Romeo a nestárnoucí BMW 507

Speciální BMW M4 CS VR46: Valentino Rossi a bavorské inženýrství v limitované edici
3 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Speciální BMW M4 CS VR46: Valentino Rossi a bavorské inženýrství v limitované edici

Currywurst místo Passatu? Jak se párek od VW stal hitem a zachraňuje automobilku
4 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Currywurst místo Passatu? Jak se párek od VW stal hitem a zachraňuje automobilku



Štítky

automobilový design (2) Automobilový průmysl (6) automobilový trh (3) Autonomní řízení (5) Bezpečnost na silnici (8) budoucnost mobility (3) Dieselgate (2) Dojezd elektromobilů (3) Elektrifikace (4) elektromobil (2) Elektromobilita (13) Elektromobily (6) evropský trh (4) Exkluzivní edice (2) hatchback (3) Historie automobilů (4) Jak prodloužit životnost auta (2) Jak správně řídit (2) japonské vozy (2) Klasická auta (3) levná auta (2) Limitovaná edice (3) Luxusní auta (4) luxusní interiér (3) luxusní vozy (3) Motorový olej (2) Motorsport (5) Nabíjení autobaterie (2) Nabíjení EV (2) Ochrana proti korozi (2) Porsche (3) Recenze aut (2) Rychlé nabíjení (3) Spalovací motory (3) Supersport (3) SUV (3) Technologie (2) Technologie v autech (5) Test elektromobilu (3) Tuning (2) Villa d’Este (2) Vývoj automobilů (5) Zimní pneumatiky (3) Údržba auta (3) Řidičské tipy (5)


Mohli jste zmeškat

Když auta září jako šperky: Villa d’Este 2025 ovládla 91letá Alfa Romeo a nestárnoucí BMW 507
3 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Když auta září jako šperky: Villa d’Este 2025 ovládla 91letá Alfa Romeo a nestárnoucí BMW 507

Alfa Romeo 33 Stradale: Ručně stavěný supersport, který propojuje dědictví a moderní techniku
3 minuty čtení
  • Testy a recenze

Alfa Romeo 33 Stradale: Ručně stavěný supersport, který propojuje dědictví a moderní techniku

Giamaro Katla: Nový italský hypersport bez kompromisů přináší přes 2000 koní a čtyři turba
3 minuty čtení
  • Technologie a inovace

Giamaro Katla: Nový italský hypersport bez kompromisů přináší přes 2000 koní a čtyři turba

Smart #5 Brabus: Elektrické SUV s duší supersportu a zvukem, který vás dostane
3 minuty čtení
  • Technologie a inovace

Smart #5 Brabus: Elektrické SUV s duší supersportu a zvukem, který vás dostane

Naše další weby

  • inDěti24.cz
  • inFitness24.cz
  • inMuži24.cz
  • inRodina24.cz

Návštěvnost:

Naše další weby

  • inZahrada24.cz
  • inZdraví24.cz
  • inŽeny24.cz
  • inFinance24.cz
  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
Copyright © inAuta24.cz All rights reserved. | DarkNews by AF themes.
Spravovat souhlas s cookies
Pokud kliknete na „Přijmout všechny“, poskytnete tím souhlas k jejich ukládání na Vašem zařízení, což nám pomáhá s navigací na stránce, s analýzou využití dat a s našimi marketingovými snahami.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}