
Zdroj obrázku: Tata Motors
I když to zní jako zpráva z minulosti, některé automobilky stále nabízejí nové vozy za ceny, které jsme v Evropě vídali před deseti lety. Tata Altroz je svěží hatchback a jeho cenovka v Indii začíná na částce, za kterou dnes nekoupíte ani základní výbavu evropského minivozu.
Zatímco Škoda Fabia je v současnosti nejdostupnějším modelem značky, její startovní cena přes 419 900 korun ji řadí spíše do vyšší cenové hladiny. A co víc – výbava i prostorové možnosti nejsou zrovna oslňující. Litrový tříválec pak mnoho výkonu nenabízí, zejména při jízdách mimo město nebo v horském terénu.
Drahé nové vozy však nejsou evropskou specialitou náhodou. Vysoké ceny podporují regulace a emisní normy, které nutí automobilky zdražovat. Například dnešní Octavia po faceliftu začíná na 609 900 korunách, zatímco před dekádou jste ji mohli mít za polovinu.
V Indii jako v časech minulých
Když se ale podíváte mimo Evropu, narazíte na úplně jiný svět. Například v Indii můžete stále koupit nový hatchback za cenu, která připomíná evropské poměry z doby, kdy Sandero nebo Logan startovaly pod 200 tisíci. Tata Altroz se tam po faceliftu prodává za 689 000 rupií, což je v přepočtu přibližně 177 000 Kč.





A přestože jde o levné auto, modernizace nebyla pouze kosmetická. Tata přepracovala i boky vozu včetně blatníků a dveří. Nová jsou také světla, nárazníky a design kol, které mohou mít až 16 palců.
Výbava překvapí, technika je klasická
Uvnitř vozu najdeme digitální přístrojový štít i multimediální displej, oba s úhlopříčkou 10,25 palce. Nové je i ovládání klimatizace a přepracovaný volant. Tata dokonce upravila úhel otevírání zadních dveří na 90 stupňů pro pohodlnější nastupování. Bezpečnostní výbava zahrnuje šest airbagů už ve standardní výbavě.
Pod kapotou se žádná revoluce neodehrála. Zákazníci mají na výběr 1,5litrový turbodiesel o výkonu 90 koní a dvě benzinové varianty motoru 1.2 – jedna s výkonem 74 koní uzpůsobená i pro CNG, druhá se 88 koňmi čistě na benzin. Převodovky zahrnují pětistupňový manuál, automat s měničem točivého momentu a dvouspojkovou převodovku.
Spekuluje se i o návratu verze Altroz Racer s přeplňovaným motorem 1.2 o výkonu 120 koní, což by díky hmotnosti kolem 1,1 tuny mohlo nabídnout opravdu svižné svezení.
Zdrojem fotografií v tomto příspěvku je: pixabay.com a freepik.com