Skip to content

inAuta24.cz

  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
  • Home
  • Testy a recenze
  • Nové auto za cenu ojetiny Konkurent Fabie vyjde v Indii jen na 177 tisíc korun
  • Testy a recenze

Nové auto za cenu ojetiny Konkurent Fabie vyjde v Indii jen na 177 tisíc korun

Petr Havrlant 29. 5. 2025 2 minuty čtení

Zdroj obrázku: Tata Motors




I když to zní jako zpráva z minulosti, některé automobilky stále nabízejí nové vozy za ceny, které jsme v Evropě vídali před deseti lety. Tata Altroz je svěží hatchback a jeho cenovka v Indii začíná na částce, za kterou dnes nekoupíte ani základní výbavu evropského minivozu.

Zatímco Škoda Fabia je v současnosti nejdostupnějším modelem značky, její startovní cena přes 419 900 korun ji řadí spíše do vyšší cenové hladiny. A co víc – výbava i prostorové možnosti nejsou zrovna oslňující. Litrový tříválec pak mnoho výkonu nenabízí, zejména při jízdách mimo město nebo v horském terénu.

Drahé nové vozy však nejsou evropskou specialitou náhodou. Vysoké ceny podporují regulace a emisní normy, které nutí automobilky zdražovat. Například dnešní Octavia po faceliftu začíná na 609 900 korunách, zatímco před dekádou jste ji mohli mít za polovinu.

V Indii jako v časech minulých

Když se ale podíváte mimo Evropu, narazíte na úplně jiný svět. Například v Indii můžete stále koupit nový hatchback za cenu, která připomíná evropské poměry z doby, kdy Sandero nebo Logan startovaly pod 200 tisíci. Tata Altroz se tam po faceliftu prodává za 689 000 rupií, což je v přepočtu přibližně 177 000 Kč.

Zdroj obrázku: Tata Motors
Zdroj obrázku: Tata Motors
Zdroj obrázku: Tata Motors
Zdroj obrázku: Tata Motors
Zdroj obrázku: Tata Motors

A přestože jde o levné auto, modernizace nebyla pouze kosmetická. Tata přepracovala i boky vozu včetně blatníků a dveří. Nová jsou také světla, nárazníky a design kol, které mohou mít až 16 palců.

Výbava překvapí, technika je klasická

Uvnitř vozu najdeme digitální přístrojový štít i multimediální displej, oba s úhlopříčkou 10,25 palce. Nové je i ovládání klimatizace a přepracovaný volant. Tata dokonce upravila úhel otevírání zadních dveří na 90 stupňů pro pohodlnější nastupování. Bezpečnostní výbava zahrnuje šest airbagů už ve standardní výbavě.

Pod kapotou se žádná revoluce neodehrála. Zákazníci mají na výběr 1,5litrový turbodiesel o výkonu 90 koní a dvě benzinové varianty motoru 1.2 – jedna s výkonem 74 koní uzpůsobená i pro CNG, druhá se 88 koňmi čistě na benzin. Převodovky zahrnují pětistupňový manuál, automat s měničem točivého momentu a dvouspojkovou převodovku.

Spekuluje se i o návratu verze Altroz Racer s přeplňovaným motorem 1.2 o výkonu 120 koní, což by díky hmotnosti kolem 1,1 tuny mohlo nabídnout opravdu svižné svezení.




Autorkou tohoto článku je: Redaktor: Petr Havrlant
Zdrojem fotografií v tomto příspěvku je: pixabay.com a freepik.com

Tags: automobilový trh ceny aut dostupné vozy evropský trh hatchback Indie levná auta malé vozy Škoda Fabia Tata Altroz Tata Motors výbava aut

Pokračovat ve čtení

Předchozí: Barevné pruhy a tečky na nových pneumatikách nejsou náhodné Jejich význam může překvapit
Další: Česká raketa Praga Bohema málem přepsala dějiny Top Gearu. Pokořila Ferrari i Koenigsegg

Související články

Česká raketa Praga Bohema málem přepsala dějiny Top Gearu. Pokořila Ferrari i Koenigsegg
4 minuty čtení
  • Testy a recenze

Česká raketa Praga Bohema málem přepsala dějiny Top Gearu. Pokořila Ferrari i Koenigsegg

Fiat Fastback se chystá do Evropy Má zastoupit končící tipo
3 minuty čtení
  • Testy a recenze

Fiat Fastback se chystá do Evropy Má zastoupit končící tipo

Kolik stojí Lamborghini Countach v top stavu Tohle konkrétní se prodalo za 28 milionů
2 minuty čtení
  • Testy a recenze

Kolik stojí Lamborghini Countach v top stavu Tohle konkrétní se prodalo za 28 milionů



Nejnovější příspěvky

  • Proč se Ferrari rozešlo s Pininfarinou Šéfdesignér teď přiznává složité pozadí i pochybnosti
  • Česká raketa Praga Bohema málem přepsala dějiny Top Gearu. Pokořila Ferrari i Koenigsegg
  • Nové auto za cenu ojetiny Konkurent Fabie vyjde v Indii jen na 177 tisíc korun
  • Barevné pruhy a tečky na nových pneumatikách nejsou náhodné Jejich význam může překvapit
  • Elektrifikovaná auta dominují evropským prodejům Růst zaznamenává i Česká republika
  • Fiat Fastback se chystá do Evropy Má zastoupit končící tipo
  • Kolik stojí Lamborghini Countach v top stavu Tohle konkrétní se prodalo za 28 milionů
  • Volvo XC60 si drží formu. Nejvyšší verze plug-in hybridu zaujme komfortem, výkonem i vyvážeností


Kalendář

Květen 2025
Po Út St Čt Pá So Ne
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
« Dub    

Naše Projekty:

  • inDěti24.cz
  • inFitness24.cz
  • inMuži24.cz
  • inRodina24.cz

Mohli jste zmeškat

Proč se Ferrari rozešlo s Pininfarinou Šéfdesignér teď přiznává složité pozadí i pochybnosti
3 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Proč se Ferrari rozešlo s Pininfarinou Šéfdesignér teď přiznává složité pozadí i pochybnosti

Česká raketa Praga Bohema málem přepsala dějiny Top Gearu. Pokořila Ferrari i Koenigsegg
4 minuty čtení
  • Testy a recenze

Česká raketa Praga Bohema málem přepsala dějiny Top Gearu. Pokořila Ferrari i Koenigsegg

Nové auto za cenu ojetiny Konkurent Fabie vyjde v Indii jen na 177 tisíc korun
2 minuty čtení
  • Testy a recenze

Nové auto za cenu ojetiny Konkurent Fabie vyjde v Indii jen na 177 tisíc korun

Barevné pruhy a tečky na nových pneumatikách nejsou náhodné Jejich význam může překvapit
2 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Barevné pruhy a tečky na nových pneumatikách nejsou náhodné Jejich význam může překvapit

Naše další weby

  • inDěti24.cz
  • inFitness24.cz
  • inMuži24.cz
  • inRodina24.cz

Návštěvnost:




Naše další weby

  • inZahrada24.cz
  • inZdraví24.cz
  • inŽeny24.cz
  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
Copyright © inAuta24.cz All rights reserved. | DarkNews by AF themes.
Spravovat souhlas s cookies
Pokud kliknete na „Přijmout všechny“, poskytnete tím souhlas k jejich ukládání na Vašem zařízení, což nám pomáhá s navigací na stránce, s analýzou využití dat a s našimi marketingovými snahami.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}