
Foto: Lexus
Lexus připravil osmé pokračování svého luxusního sedanu ES a poprvé jsme měli možnost usednout do jeho kabiny. I když do Evropy dorazí až začátkem příštího roku, první dojmy dávají jasně najevo, že milovníci pohodlí a tichého cestování se mají na co těšit.
I když se nový Lexus ES poprvé ukázal veřejnosti na autosalonu v Šanghaji už před nějakým časem, evropská verze byla až dosud zahalena tajemstvím. Nyní jsme dostali možnost si dvě verze tohoto vozu detailně prohlédnout na speciální prezentaci v Bruselu. A stálo to za to.

Designová evoluce s důrazem na čisté linie
Na evropských silnicích se Lexus ES začal objevovat až v poslední dekádě, ale na světových trzích je doma už od konce osmdesátých let. Osmá generace přináší řadu změn, především ve vzhledu – maska chladiče byla zjednodušena, boky zdobí elegantní dvojitě zalomená linie a záď dostala kupé profil. Přesto zůstává ES tradičním sedanem.
Větší rozměry, více prostoru
Lexus novinku prodloužil na 5 140 mm (+165 mm), rozšířil na 1 920 mm (+55 mm) a zvýšil na 1 555 mm (+110 mm). Rozvor náprav se protáhl o 80 mm na 2 950 mm, což znamená výrazné zlepšení vnitřního prostoru. Hmotnost se v závislosti na výbavě pohybuje mezi 1,8 až 2,3 tuny.
Nabídka pohonných jednotek zahrnuje tři varianty. Hybridní model ES 300h využívá 2,5litrový čtyřválec a elektromotor, dohromady s výkonem 201 koní. Možné je volit mezi předním a všech kol. K tomu přibyly dvě čistě elektrické verze – 350e s výkonem 224 koní (přední pohon) a 500e s 343 koňmi a pohonem všech kol. Výkonnější varianta zrychlí na stovku za 5,7 sekundy.

Kabina jako moderní lounge
První skutečný „wow efekt“ přichází po otevření dveří. Interiér působí velkolepě, materiály jsou měkké, příjemné na dotek a vizuálně atraktivní. Prostor na zadních sedadlech je královský – člověk s výškou 178 cm má před koleny i nad hlavou ještě rezervu.
Luxusní dojem podtrhuje ambientní osvětlení, odhlučnění kabiny a komfortní zadní sedadla se sklonem opěradel a výsuvnou opěrkou nohou (na místě za spolujezdcem). Pro náročné posluchače je připravena audiosoustava Mark Levinson se sedmnácti reproduktory, které spolupracují s osvětlením a vytváří dechberoucí prostorový zvuk.
Moderní technologie bez kompromisů
Řidič má k dispozici digitální přístrojový štít o velikosti 12,3 palce a nově také čtrnáctipalcový centrální dotykový displej – vůbec největší v historii vozů Lexus. V interiéru se snoubí přírodní prvky jako vrstvený bambus s umělou kůží vysoké kvality.
Unikátní jsou skrytá haptická tlačítka pod obrazovkou. Na první pohled vypadají jako čistá dotyková plocha, ale po aktivaci nabídnou klasickou hmatovou odezvu. Při vypnutí vozu se rozsvícené ikony schovají a zůstává jen elegantní čistý panel.

Nový Lexus ES jasně dokazuje, že luxusní sedany rozhodně ještě neřekly své poslední slovo. Sází na špičkové zpracování, vyspělou techniku a elegantní design. Prodej v Evropě začne na jaře 2026. Do té doby je k dispozici dosluhující generace – ideální příležitost pro ty, kdo chtějí kvalitu za lepší cenu.
Zdrojem fotografií v tomto příspěvku je: pixabay.com a freepik.com