Skip to content

inAuta24.cz

  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
  • Home
  • Testy a recenze
  • Nový Lexus ES: Luxusní sedan, který překvapí elegancí i technikou
  • Testy a recenze

Nový Lexus ES: Luxusní sedan, který překvapí elegancí i technikou

Eva Nováčková 20. 5. 2025 3 minuty čtení

Foto: Lexus




Lexus připravil osmé pokračování svého luxusního sedanu ES a poprvé jsme měli možnost usednout do jeho kabiny. I když do Evropy dorazí až začátkem příštího roku, první dojmy dávají jasně najevo, že milovníci pohodlí a tichého cestování se mají na co těšit.

I když se nový Lexus ES poprvé ukázal veřejnosti na autosalonu v Šanghaji už před nějakým časem, evropská verze byla až dosud zahalena tajemstvím. Nyní jsme dostali možnost si dvě verze tohoto vozu detailně prohlédnout na speciální prezentaci v Bruselu. A stálo to za to.

Foto: Lexus

Designová evoluce s důrazem na čisté linie

Na evropských silnicích se Lexus ES začal objevovat až v poslední dekádě, ale na světových trzích je doma už od konce osmdesátých let. Osmá generace přináší řadu změn, především ve vzhledu – maska chladiče byla zjednodušena, boky zdobí elegantní dvojitě zalomená linie a záď dostala kupé profil. Přesto zůstává ES tradičním sedanem.

Větší rozměry, více prostoru

Lexus novinku prodloužil na 5 140 mm (+165 mm), rozšířil na 1 920 mm (+55 mm) a zvýšil na 1 555 mm (+110 mm). Rozvor náprav se protáhl o 80 mm na 2 950 mm, což znamená výrazné zlepšení vnitřního prostoru. Hmotnost se v závislosti na výbavě pohybuje mezi 1,8 až 2,3 tuny.

Nabídka pohonných jednotek zahrnuje tři varianty. Hybridní model ES 300h využívá 2,5litrový čtyřválec a elektromotor, dohromady s výkonem 201 koní. Možné je volit mezi předním a všech kol. K tomu přibyly dvě čistě elektrické verze – 350e s výkonem 224 koní (přední pohon) a 500e s 343 koňmi a pohonem všech kol. Výkonnější varianta zrychlí na stovku za 5,7 sekundy.

Foto: Lexus

Kabina jako moderní lounge

První skutečný „wow efekt“ přichází po otevření dveří. Interiér působí velkolepě, materiály jsou měkké, příjemné na dotek a vizuálně atraktivní. Prostor na zadních sedadlech je královský – člověk s výškou 178 cm má před koleny i nad hlavou ještě rezervu.

Luxusní dojem podtrhuje ambientní osvětlení, odhlučnění kabiny a komfortní zadní sedadla se sklonem opěradel a výsuvnou opěrkou nohou (na místě za spolujezdcem). Pro náročné posluchače je připravena audiosoustava Mark Levinson se sedmnácti reproduktory, které spolupracují s osvětlením a vytváří dechberoucí prostorový zvuk.

Moderní technologie bez kompromisů

Řidič má k dispozici digitální přístrojový štít o velikosti 12,3 palce a nově také čtrnáctipalcový centrální dotykový displej – vůbec největší v historii vozů Lexus. V interiéru se snoubí přírodní prvky jako vrstvený bambus s umělou kůží vysoké kvality.

Unikátní jsou skrytá haptická tlačítka pod obrazovkou. Na první pohled vypadají jako čistá dotyková plocha, ale po aktivaci nabídnou klasickou hmatovou odezvu. Při vypnutí vozu se rozsvícené ikony schovají a zůstává jen elegantní čistý panel.

Foto: Lexus

Nový Lexus ES jasně dokazuje, že luxusní sedany rozhodně ještě neřekly své poslední slovo. Sází na špičkové zpracování, vyspělou techniku a elegantní design. Prodej v Evropě začne na jaře 2026. Do té doby je k dispozici dosluhující generace – ideální příležitost pro ty, kdo chtějí kvalitu za lepší cenu.




Autorkou tohoto článku je: Redaktor: Petr Havrlant
Zdrojem fotografií v tomto příspěvku je: pixabay.com a freepik.com
Tags: digitální přístrojovka dojezd elektromobilu elektromobil haptická tlačítka hybrid Lexus Lexus ES Luxusní sedan Mark Levinson moderní interiér nové modely 2026 prémiová auta

Pokračovat ve čtení

Předchozí: Automobilový průmysl 2025: Umělá inteligence, vodík a chytrá skla mění pravidla hry
Další: Nissan se nevzdává: nový GT-R zůstává ve hře i navzdory těžkým časům

Související články

Česká raketa Praga Bohema málem přepsala dějiny Top Gearu. Pokořila Ferrari i Koenigsegg
4 minuty čtení
  • Testy a recenze

Česká raketa Praga Bohema málem přepsala dějiny Top Gearu. Pokořila Ferrari i Koenigsegg

Nové auto za cenu ojetiny Konkurent Fabie vyjde v Indii jen na 177 tisíc korun
2 minuty čtení
  • Testy a recenze

Nové auto za cenu ojetiny Konkurent Fabie vyjde v Indii jen na 177 tisíc korun

Fiat Fastback se chystá do Evropy Má zastoupit končící tipo
3 minuty čtení
  • Testy a recenze

Fiat Fastback se chystá do Evropy Má zastoupit končící tipo



Nejnovější příspěvky

  • Proč se Ferrari rozešlo s Pininfarinou Šéfdesignér teď přiznává složité pozadí i pochybnosti
  • Česká raketa Praga Bohema málem přepsala dějiny Top Gearu. Pokořila Ferrari i Koenigsegg
  • Nové auto za cenu ojetiny Konkurent Fabie vyjde v Indii jen na 177 tisíc korun
  • Barevné pruhy a tečky na nových pneumatikách nejsou náhodné Jejich význam může překvapit
  • Elektrifikovaná auta dominují evropským prodejům Růst zaznamenává i Česká republika
  • Fiat Fastback se chystá do Evropy Má zastoupit končící tipo
  • Kolik stojí Lamborghini Countach v top stavu Tohle konkrétní se prodalo za 28 milionů
  • Volvo XC60 si drží formu. Nejvyšší verze plug-in hybridu zaujme komfortem, výkonem i vyvážeností


Kalendář

Květen 2025
Po Út St Čt Pá So Ne
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
« Dub    

Naše Projekty:

  • inDěti24.cz
  • inFitness24.cz
  • inMuži24.cz
  • inRodina24.cz

Mohli jste zmeškat

Proč se Ferrari rozešlo s Pininfarinou Šéfdesignér teď přiznává složité pozadí i pochybnosti
3 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Proč se Ferrari rozešlo s Pininfarinou Šéfdesignér teď přiznává složité pozadí i pochybnosti

Česká raketa Praga Bohema málem přepsala dějiny Top Gearu. Pokořila Ferrari i Koenigsegg
4 minuty čtení
  • Testy a recenze

Česká raketa Praga Bohema málem přepsala dějiny Top Gearu. Pokořila Ferrari i Koenigsegg

Nové auto za cenu ojetiny Konkurent Fabie vyjde v Indii jen na 177 tisíc korun
2 minuty čtení
  • Testy a recenze

Nové auto za cenu ojetiny Konkurent Fabie vyjde v Indii jen na 177 tisíc korun

Barevné pruhy a tečky na nových pneumatikách nejsou náhodné Jejich význam může překvapit
2 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Barevné pruhy a tečky na nových pneumatikách nejsou náhodné Jejich význam může překvapit

Naše další weby

  • inDěti24.cz
  • inFitness24.cz
  • inMuži24.cz
  • inRodina24.cz

Návštěvnost:




Naše další weby

  • inZahrada24.cz
  • inZdraví24.cz
  • inŽeny24.cz
  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
Copyright © inAuta24.cz All rights reserved. | DarkNews by AF themes.
Spravovat souhlas s cookies
Pokud kliknete na „Přijmout všechny“, poskytnete tím souhlas k jejich ukládání na Vašem zařízení, což nám pomáhá s navigací na stránce, s analýzou využití dat a s našimi marketingovými snahami.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}