Skip to content
inAuta24.cz

inAuta24.cz

  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
  • Domů
  • Testy a recenze
  • Za volantem Omody 9 přímo v Číně: Nejen síla, ale i styl a technologie za neuvěřitelnou cenu
  • Testy a recenze

Za volantem Omody 9 přímo v Číně: Nejen síla, ale i styl a technologie za neuvěřitelnou cenu

Petr Havrlant 23. 7. 2025 4 minuty čtení

Zdroj obrázku: Omoda

Počet přečtení článku: 144



Při prvním setkání s Omodou 9 si člověk okamžitě uvědomí, že Čína už dávno není jen levným výrobcem bezejmenných vozidel. Tento plug-in hybridní kolos nabídne 537 koní, pohon všech kol, špičkový interiér i funkce, které jinde dostanete až v autech za dvojnásobek. A přesto má stále svá „ale“, jak jsme zjistili při testovací jízdě přímo v domovském Wuchu.

Na délku měří téměř 4,8 metru, což ji řadí mezi SUV vyšší střední třídy, konkurující vozům jako Škoda Kodiaq nebo Hyundai Santa Fe. Ale zatímco zmíněné značky sázejí spíš na osvědčené benzínové nebo mírně hybridní pohony, Omoda 9 přichází s technologií SHS – Super Hybrid System, kombinujícím benzinový motor s dvojicí výkonných elektromotorů. Dohromady dávají úctyhodných 537 koní a 650 Nm. A to za polskou cenu odpovídající zhruba 1,29 milionu korun. Pokud dorazí do Česka s podobnou cenovkou, půjde o těžko ignorovatelného konkurenta.

První kilometry ukazují, že prim hraje pohon na přední nápravu – tedy benzinový motor s jedním elektromotorem. Zatímco zadní náprava má svůj vlastní elektromotor, systém distribuce točivého momentu se může v některých situacích chovat mírně nevyváženě. Například při razantnějším výjezdu ze zatáčky si přední kola chtěla občas „zaskotačit“, než se aktivovala stabilizace. Přesto je odezva na plyn rychlá, převodovka pracuje tiše a hladce, jako bychom seděli v japonském hybridu vyšší třídy. A to díky planetovému převodu doplněnému o řídicí elektromotor, nikoliv díky klasickému CVT.

V interiéru překvapí kombinace luxusu a vkusné extravagance. Červená kůže, kovově působící ovladače klimatizace a rozměrné displeje dodávají vozu nádech luxusu, který byste v této cenové hladině nečekali. Dvojice 12,3palcových obrazovek tvoří dominantu palubní desky, a i když takové řešení nemusí sednout každému, funguje bez zbytečných záseků. Ovládací prvky na dveřích a páčky pod volantem působí inspirací značkou Mercedes – a to není výtka.

Zdroj obrázku: Omoda
Zdroj obrázku: Omoda
Zdroj obrázku: Omoda
Zdroj obrázku: Omoda
Zdroj obrázku: Omoda

Zadní sedačky potěší elektrickým naklápěním a množstvím prostoru. Pasažéři zde mají královské pohodlí, a to včetně dostatečného prostoru pro hlavu i kolena. Zavazadelník pak nabídne až 1783 litrů při sklopených sedadlech, i když kvůli silně skloněnému zadnímu oknu nemusí působit úplně prakticky pro vysoké předměty.

Baterie o kapacitě 34,5 kWh vystačí na 145 kilometrů čistě elektrické jízdy. Dobíjení probíhá výkonem až 70 kW, což znamená nabití z 20 na 80 % za zhruba 25 minut. Zároveň vůz slibuje celkový dojezd přes 1 100 km na jedno nabití a plnou nádrž, což je výsledek hodný nejvyšší třídy. Spotřeba je podle WLTP jen 1,7 l/100 km – i kdyby byla realita dvojnásobná, stále jde o úsporné SUV.

Z hlediska techniky zaujme také 540° kamerový systém. Tento „čínský detail“ přináší nejen klasický pohled kolem celého vozu, ale přidává i obraz z kamery u pravého předního kola při zapnutém blinkru – skvělé například při parkování v těsných ulicích nebo podél obrubníků.

Ani výbava nezůstává pozadu. Standardem jsou adaptivní LED světlomety, 20palcová kola, masážní sedadlo řidiče s pamětí, adaptivní tempomat s funkcí jízdy v koloně, samočinné parkování, head-up displej s rozšířenou realitou a elektricky výsuvné kliky. V podstatě jde o výbavu, kterou v Evropě najdete až u SUV za dva miliony.

Co však mírně kazí celkový dojem, je ergonomie sezení. Sedadlo řidiče nelze dostatečně snížit, což může být problém zejména pro vyšší postavy. Omezený výhled přes vnitřní zrcátko je frustrující – zvlášť ve městě. Naštěstí pomáhá zmíněný kamerový systém.

Závěrem lze říci, že Omoda 9 je důkazem toho, kam až se čínský automobilový průmysl dostal. Nejde o plagiát, nejde o kompromis. Jde o odvážný pokus nabídnout technologicky pokročilé SUV s bohatou výbavou za zlomek ceny, než na co jsme zvyklí u tradičních značek. Pokud bude správně nastavený servis a síť dealerů, a česká cena zůstane blízko té polské, konkurence se má na co těšit.




Autorem tohoto článku je redaktor: Petr Havrlant


Tags: Adaptivní podvozek Čínská auta v Evropě Elektromobilita luxusní interiér Novinky z Číny Omoda 9 plug-in hybrid Super Hybrid System SUV z Číny Test auta 2025 Test v Číně Výkon 537 koní

Pokračovat ve čtení

Předchozí: TEST: Dacia Bigster Journey hybrid 155 – Rumunský obr s překvapivým komfortem
Další: CATL mění pravidla hry: Mazda postaví nové elektromobily na čínském podvozku Bedrock

Související články

Mazda 6e míří do Česka: Nabídne rozumnou cenu, styl a konkurenceschopný dojezd
3 minuty čtení
  • Testy a recenze

Mazda 6e míří do Česka: Nabídne rozumnou cenu, styl a konkurenceschopný dojezd

TEST: Dacia Bigster Journey hybrid 155 – Rumunský obr s překvapivým komfortem
4 minuty čtení
  • Testy a recenze

TEST: Dacia Bigster Journey hybrid 155 – Rumunský obr s překvapivým komfortem

Alpine A290 GTS: Nejlehčí sportovní elektromobil, který se neztratí ani mezi spalovacími legendami
3 minuty čtení
  • Testy a recenze

Alpine A290 GTS: Nejlehčí sportovní elektromobil, který se neztratí ani mezi spalovacími legendami



Štítky

Automobilový průmysl (6) automobilový trh (3) Autonomní řízení (5) Bezpečnost na silnici (8) budoucnost mobility (3) dojezd elektromobilu (3) Dojezd elektromobilů (3) Elektrická auta (3) Elektrifikace (5) Elektromobilita (17) Elektromobily (6) evropský trh (4) Exkluzivní auto (2) hatchback (3) Historie automobilů (4) Hybridní SUV (3) Italský design (2) Jak prodloužit životnost auta (2) Jak správně řídit (2) Karbonový monokok (2) Klasická auta (3) Limitovaná edice (4) Luxusní auta (4) luxusní interiér (5) luxusní vozy (3) Motorový olej (2) Motorsport (6) Mytí podvozku (2) Nabíjení EV (3) Novinky 2025 (2) Ochrana proti korozi (2) plug-in hybrid (3) Porsche (3) Rychlé nabíjení (3) Spalovací motory (3) Supersport (3) SUV (3) Technologie v autech (5) Test elektromobilu (3) V8 Motor (2) Villa d’Este (3) Vývoj automobilů (5) Zimní pneumatiky (3) Údržba auta (3) Řidičské tipy (5)


Mohli jste zmeškat

Nejprodávanější auta v Evropě v dubnu 2025: Renault opět vládne, malé vozy drží prim
3 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Nejprodávanější auta v Evropě v dubnu 2025: Renault opět vládne, malé vozy drží prim

Mazda 6e míří do Česka: Nabídne rozumnou cenu, styl a konkurenceschopný dojezd
3 minuty čtení
  • Testy a recenze

Mazda 6e míří do Česka: Nabídne rozumnou cenu, styl a konkurenceschopný dojezd

CATL mění pravidla hry: Mazda postaví nové elektromobily na čínském podvozku Bedrock
4 minuty čtení
  • Technologie a inovace

CATL mění pravidla hry: Mazda postaví nové elektromobily na čínském podvozku Bedrock

Za volantem Omody 9 přímo v Číně: Nejen síla, ale i styl a technologie za neuvěřitelnou cenu
4 minuty čtení
  • Testy a recenze

Za volantem Omody 9 přímo v Číně: Nejen síla, ale i styl a technologie za neuvěřitelnou cenu

Naše další weby

  • inDěti24.cz
  • inFitness24.cz
  • inMuži24.cz
  • inRodina24.cz

Návštěvnost:

Naše další weby

  • inZahrada24.cz
  • inZdraví24.cz
  • inŽeny24.cz
  • inFinance24.cz
  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
Copyright © inAuta24.cz All rights reserved. | DarkNews by AF themes.
Spravovat souhlas s cookies
Pokud kliknete na „Přijmout všechny“, poskytnete tím souhlas k jejich ukládání na Vašem zařízení, což nám pomáhá s navigací na stránce, s analýzou využití dat a s našimi marketingovými snahami.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}