Skip to content
inAuta24.cz

inAuta24.cz

  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
  • Domů
  • Historie a zajímavosti
  • Ztracená naděje na návrat Volhy: Rok po slibném začátku se projekt rozplynul v tichu
  • Historie a zajímavosti

Ztracená naděje na návrat Volhy: Rok po slibném začátku se projekt rozplynul v tichu

Petr Havrlant 17. 6. 2025 4 minuty čtení

Zdroj obrázku: Volha

Počet přečtení článku: 2 577



Ještě před rokem to vypadalo, že Rusko našlo náhradu za zmizelé značky jako Škoda – a ne ledajakou. Slavné jméno Volha se mělo vrátit ve formě moderních vozů vznikajících v někdejší továrně GAZu v Nižném Novgorodě, kde se ještě nedávno montovaly české modely Octavia, Kodiaq a Karoq. Realita dnešních dnů je ale jiná: místo velkého návratu zůstala po Volze jen série slibů a neuskutečněných plánů.

Projekt Volha měl být důkazem, že Rusko dokáže i přes mezinárodní izolaci obnovit domácí automobilový průmysl. Byly oznámeny tři modely – sedan C40, menší SUV K30 a větší SUV K40 – které měly cenově i výbavou konkurovat evropským značkám. Za základ posloužily vozy čínského výrobce Changan, konkrétně Raeton Plus, Oshan X5 Plus a UNI-Z. V Rusku se měl provádět alespoň dílčí vývoj designu, přičemž výroba se měla odehrávat v dobře známých prostorách GAZu.

Optimismus se nešetřil. Hovořilo se o ceně kolem 550 tisíc korun za základní verze, motorech s výkonem 188 koní a plném výrobním cyklu – tedy nejen montáži, ale i svařování a lakování karoserií. Do konce roku 2023 měla začít výroba, pro rok 2024 bylo plánováno až 100 000 kusů. To vše za přispění státní podpory a bez nutnosti vývoje zcela nových technologií. Přesto se dnes, v roce 2025, vůbec nic z toho nenaplnilo.

Jak informují ruská média, celý projekt byl fakticky zastaven. Důvod? Changan údajně ztratil zájem o spolupráci a začal se orientovat jinam – konkrétně na montáž svých vozidel pod vlastním logem v Kaliningradu, kde spolupracuje s Avtotorem. Pro Volhu to znamená zásadní problém: nejen že ztratila technického partnera, ale také veškerou základnu, na níž byly nové modely postaveny.

Zdroj obrázku: Volha
Zdroj obrázku: Volha
Zdroj obrázku: Volha
Zdroj obrázku: Volha
Zdroj obrázku: Volha
Zdroj obrázku: Volha

Společnost PLA, která byla založena přímo za účelem vzkříšení značky Volha, sice tvrdí, že projekt nebyl zcela zrušen, ale přiznává, že vše bylo odloženo. Žádná data, žádné nové partnery, žádný upravený plán – jen naděje, že se snad někdy něco znovu rozběhne. Jenže čím déle se bude čekat, tím menší šanci bude mít Volha na skutečný návrat. Automobilový trh se mění velmi rychle, a v časech, kdy se i některé čínské značky snaží v Rusku posilovat své pozice, bude mít značka s neexistujícím portfoliem stále těžší pozici.

Další komplikací je možnost návratu západních výrobců, kteří byli kvůli sankcím nuceni ruský trh opustit. Pokud by se některým z nich – například právě Škodě – podařilo znovu vstoupit, jejich pozice by byla výrazně silnější. Mají zavedené jméno, důvěru zákazníků i síť dodavatelů. Pro Volhu, jejíž značka sice vzbuzuje nostalgii, ale v očích mladší generace nic neznamená, by to mohl být konec druhé šance ještě před jejím začátkem.

Případ Volhy je tak ukázkou toho, jak složité je v moderním automobilovém světě rozjet značku od nuly – i když má historické jméno, podporu státu a hotové plány. Bez silného technického partnera, jasné strategie a spolehlivé logistiky není ani s nejlepšími úmysly možné vybudovat funkční značku. A pokud jste navíc závislí na dovozu klíčových komponent z jedné konkrétní země, stačí malý posun v jejích prioritách – a celý projekt padá jako domeček z karet.

Volha tedy zatím zůstává jen na papíře. Místo kolony nových ruských vozů tak dál dominují čínské značky – bez úprav, bez nostalgických log, ale s funkčními výrobními a obchodními strukturami. A jestli někdy znovu uvidíme skutečnou novou Volhu na silnicích, zůstává otázkou bez odpovědi.




Autorem tohoto článku je redaktor: Petr Havrlant


Tags: Changan Čínské automobily GAZ Náhrada za Škodu Neuskutečněné projekty Nižnij Novgorod Odklad výroby PLA Politika a výroba Ruský automobilový průmysl Sedan SUV Volha

Post navigation

Previous Číňané jdou po Evropě naplno: Připravují elektrický kombík Neta pro starý kontinent
Další Nezničitelný Mercedes W140: Najel 1,4 milionu km a stále jede dál. Pro dnešní vozy značky je to drsné zrcadlo

Související články

Kia Mohave: Zapomenuté SUV, které by si Češi zamilovali. Robustní rám, silný diesel a nízká cena
4 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Kia Mohave: Zapomenuté SUV, které by si Češi zamilovali. Robustní rám, silný diesel a nízká cena

Dodge Viper SR I a II: Americký kult, který vznikl z odvážné vize a Ferrari know-how
4 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Dodge Viper SR I a II: Americký kult, který vznikl z odvážné vize a Ferrari know-how

Dodge Viper: Prodán jako nový i sedm let po ukončení výroby. Jak je to možné?
4 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Dodge Viper: Prodán jako nový i sedm let po ukončení výroby. Jak je to možné?



Štítky

Atmosférický motor (3) Automobilový průmysl (8) automobilový trh (4) Autonomní řízení (5) Bezpečnost na silnici (8) budoucnost mobility (3) dojezd elektromobilu (4) Dojezd elektromobilů (3) Donald Trump (3) Elektrická auta (3) Elektrifikace (5) Elektromobilita (27) Elektromobily (9) evropský trh (5) hatchback (3) Historie automobilů (6) hybridní pohon (3) Hybridní SUV (3) Investice do aut (3) Klasická auta (4) Limitovaná edice (5) Luxusní auta (5) luxusní interiér (6) luxusní vozy (3) Motorsport (7) Nabíjení EV (3) plug-in hybrid (5) Pohon 4x4 (4) Pohon všech kol (3) Porsche (3) Retro vozy (3) Rychlé nabíjení (3) Spalovací motory (3) Supersport (3) SUV (5) Technologie v autech (5) Test elektromobilu (3) Testy aut (4) V8 Motor (3) Villa d’Este (3) výbava aut (3) Vývoj automobilů (5) Zimní pneumatiky (3) Údržba auta (3) Řidičské tipy (5)


Mohli jste zmeškat

Nejsilnější pick-up světa RAM 1500 TRX míří do Česka. Osmiválec HEMI budí respekt i v koloně
3 minuty čtení
  • Testy a recenze

Nejsilnější pick-up světa RAM 1500 TRX míří do Česka. Osmiválec HEMI budí respekt i v koloně

Kia Telluride dorazila do Česka: Osmimístný kolos s šestiválcem je jiná liga SUV
3 minuty čtení
  • Testy a recenze

Kia Telluride dorazila do Česka: Osmimístný kolos s šestiválcem je jiná liga SUV

Kia Sportage 2022: Větší, chytřejší a s kufrem pro celou rodinu. Nové technologie vás překvapí
3 minuty čtení
  • Technologie a inovace

Kia Sportage 2022: Větší, chytřejší a s kufrem pro celou rodinu. Nové technologie vás překvapí

Kia Carnival Hi-Limousine: Luxus, který si zaslouží i vaše nohy. Zapomeňte na Maybach!
3 minuty čtení
  • Testy a recenze

Kia Carnival Hi-Limousine: Luxus, který si zaslouží i vaše nohy. Zapomeňte na Maybach!

Naše další weby

  • inDěti24.cz
  • inFitness24.cz
  • inMuži24.cz
  • inRodina24.cz

Návštěvnost:

Naše další weby

  • inZahrada24.cz
  • inZdraví24.cz
  • inŽeny24.cz
  • inFinance24.cz
  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
Copyright © inAuta24.cz - Zákaz kopírování článků pro komerční účely! | DarkNews by AF themes.