Skip to content
inAuta24.cz

inAuta24.cz

  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
  • Domů
  • Testy a recenze
  • Fiasko na druhém konci světa: Peugeot e-308 v Austrálii nikdo nechce ani za sníženou cenu
  • Testy a recenze

Fiasko na druhém konci světa: Peugeot e-308 v Austrálii nikdo nechce ani za sníženou cenu

Petr Havrlant 11. 6. 2025 4 minuty čtení

Zdroj obrázku: Peugeot

Počet přečtení článku: 469



Elektrická ofenziva značky Peugeot měla být důkazem, že i mainstreamové automobilky dokáží nabídnout konkurenceschopný elektromobil za rozumnou cenu. Model e-308 měl být vlajkovou lodí této snahy – elegantní hatchback s evropským rodokmenem, solidním dojezdem a atraktivní cenou. Jenže pokus dobýt Austrálii skončil neuvěřitelným debaklem. Ze čtrnácti dovezených vozů se za čtyři měsíce prodal pouze jediný soukromému zákazníkovi. A i ten musel být hodně přesvědčený.

Když Peugeot v listopadu 2024 slavnostně přivezl do Austrálie první várku modelu e-308, očekával zájem. Automobilka tvrdila, že počet aut je omezený kvůli vysoké poptávce a že prioritu budou mít ti, kteří se předem zaregistrovali online. Realita? Ze čtrnácti kusů jich deset stále zůstává na skladech. Tři byly registrovány přímo na dealery a pouze jeden jediný kus byl prodán běžnému zákazníkovi. Pokud je něco definicí neúspěchu, pak je to právě tento případ.

Australský trh není vůči elektromobilům zcela imunní. Tesla si zde buduje solidní pozici, hlavně ve velkých městech jako Sydney nebo Melbourne. To ale zároveň ukazuje, že zákazníci jsou ochotni kupovat elektroauta – pokud jim dávají smysl. A právě ten Peugeot e-308 zřejmě nenabízí. Přestože se jedná o vůz s hezkým designem, moderním interiérem a rozumnou technikou, nepřesvědčil jedinou cílovou skupinu.

Jedním z hlavních problémů může být cena. E-308 startoval na 65 000 AUD (přes 960 tisíc Kč), což je částka, za kterou si v Austrálii koupíte dobře vybavené SUV se spalovacím motorem. Dnes sice cena klesla o 6 tisíc AUD, ale ani 59 990 AUD (cca 875 tisíc Kč) evidentně nestačí k tomu, aby o vůz někdo projevil zájem. Pokud si to srovnáme s konkurencí – například Hyundai Ioniq 5, MG4 nebo BYD Dolphin – zjistíme, že Peugeot prostě není konkurenceschopný. Ne v dojezdu, ne ve výbavě, ne v ceně.

Zdroj obrázku: Peugeot
Zdroj obrázku: Peugeot
Zdroj obrázku: Peugeot
Zdroj obrázku: Peugeot

A pak je tu marketing. Automobilka uvedla e-308 s patřičným humbukem, vytvářela dojem exkluzivity a nedostupnosti, ale výsledkem je, že vozy teď stojí na dvoře importéra jako neprodejný přebytek. Důvěra zákazníků se v takových případech buduje jen velmi těžko. V očích australské veřejnosti je e-308 zcela zbytečný a to je problém, který se nespraví jednou slevou nebo novou reklamní kampaní.

Zásadním problémem je ale i globální kontext. V Evropě jsou elektromobily podporovány dotacemi, nižšími daněmi, výhodami v městském provozu a uměle vyšší cenou spalovacích alternativ. V Austrálii nic z toho v takové míře nefunguje – a v takovém prostředí se ukazuje skutečná hodnota elektromobilu. Peugeot e-308 tak působí jako produkt, který bez podpůrné berličky neobstojí. Je to tvrdý test reality, který bohužel nevyznívá příznivě.

Technologicky na tom e-308 není zle. Dojezd přes 400 km podle WLTP, výkon 115 kW, 54kWh baterie, pohon předních kol, moderní infotainment – nic z toho není špatné. Ale nestačí to. Oproti konkurenci, která nabízí více výkonu, větší baterii nebo nižší cenu, působí e-308 jako přešlap. Peugeot se navíc ani nesnaží oslovit ekologicky smýšlející zákazníky důraznějším příběhem nebo dlouhodobou vizí – a to v tomto segmentu může být rozhodující.

Tento případ je pro celý automobilový svět důležitým varováním. Pokud elektromobil neobstojí na volném trhu, bez dotačního polštáře a politického zvýhodnění, má problém. A pokud se podobných neúspěchů nasčítá víc, začne se i v Evropě dřív či později přemýšlet, zda je současný směr opravdu udržitelný. Peugeot e-308 je tak možná malý vůz, ale se symbolikou, která je větší, než si sami tvůrci přáli.




Autorem tohoto článku je redaktor: Petr Havrlant


Tags: Austrálie Cena elektromobilů Dotace na elektroauta E-mobilita Elektrická auta Elektromobily Neúspěšný model Peugeot Peugeot e-308 Prodejní fiasko PSA Group Reálný trh

Pokračovat ve čtení

Předchozí: Spalovací motor bez emisí? Německo-švýcarské řešení na bázi amoniaku může změnit pravidla hry
Další: Zákaz spalovacích motorů od roku 2035? Porsche už počítá s tím, že nebude

Související články

Alpine A390: Elektrická těžkotonážní vlaštovka nebo drahá zrada značky?
4 minuty čtení
  • Testy a recenze

Alpine A390: Elektrická těžkotonážní vlaštovka nebo drahá zrada značky?

Česká raketa Praga Bohema málem přepsala dějiny Top Gearu. Pokořila Ferrari i Koenigsegg
4 minuty čtení
  • Testy a recenze

Česká raketa Praga Bohema málem přepsala dějiny Top Gearu. Pokořila Ferrari i Koenigsegg

Nové auto za cenu ojetiny Konkurent Fabie vyjde v Indii jen na 177 tisíc korun
2 minuty čtení
  • Testy a recenze

Nové auto za cenu ojetiny Konkurent Fabie vyjde v Indii jen na 177 tisíc korun



Štítky

aukce (2) Automobilový průmysl (5) automobilový trh (3) Autonomní řízení (5) Bezpečnost automobilů (2) Bezpečnost na silnici (8) Budoucnost aut (2) budoucnost mobility (3) Dojezd elektromobilů (3) Ekologická doprava (2) Elektrická auta (2) Elektrifikace (4) Elektromobilita (11) Elektromobily (6) Euro 7 (2) Evropská unie (2) evropský trh (4) hatchback (2) Historie automobilů (4) Hybridní SUV (2) Ikonické modely (2) Investice do aut (2) Jak prodloužit životnost auta (2) Jak správně řídit (2) luxusní vozy (3) Motorový olej (2) Mytí podvozku (2) Nabíjení autobaterie (2) Nabíjení EV (2) Ochrana proti korozi (2) plug-in hybrid (2) Porsche (3) Přetáčivý smyk (2) Recenze aut (2) Rychlé nabíjení (2) Spalovací motory (2) SUV (3) Technologie (2) Technologie v autech (5) Test elektromobilu (3) Volvo (2) Vývoj automobilů (5) Zimní pneumatiky (3) Údržba auta (3) Řidičské tipy (5)


Mohli jste zmeškat

Vládní průzkum v Nizozemsku potvrdil, že většina majitelů elektromobilů bude chtít zpět svá spalovací auta
4 minuty čtení
  • Řidičské tipy a bezpečnost

Vládní průzkum v Nizozemsku potvrdil, že většina majitelů elektromobilů bude chtít zpět svá spalovací auta

Většina automobilek spílá Trumpovi za nová cla na auta, jedna ale říká pravdu: Může za to EU
3 minuty čtení
  • Technologie a inovace

Většina automobilek spílá Trumpovi za nová cla na auta, jedna ale říká pravdu: Může za to EU

Volvo žádá majitele tisíců plug-in hybridů, aby je přestali nabíjet. Hrozí jim „termální události“ alias požáry
3 minuty čtení
  • Řidičské tipy a bezpečnost

Volvo žádá majitele tisíců plug-in hybridů, aby je přestali nabíjet. Hrozí jim „termální události“ alias požáry

Nezničitelný Mercedes W140: Najel 1,4 milionu km a stále jede dál. Pro dnešní vozy značky je to drsné zrcadlo
3 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Nezničitelný Mercedes W140: Najel 1,4 milionu km a stále jede dál. Pro dnešní vozy značky je to drsné zrcadlo

Naše další weby

  • inDěti24.cz
  • inFitness24.cz
  • inMuži24.cz
  • inRodina24.cz

Návštěvnost:

Naše další weby

  • inZahrada24.cz
  • inZdraví24.cz
  • inŽeny24.cz
  • inFinance24.cz
  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
Copyright © inAuta24.cz All rights reserved. | DarkNews by AF themes.
Spravovat souhlas s cookies
Pokud kliknete na „Přijmout všechny“, poskytnete tím souhlas k jejich ukládání na Vašem zařízení, což nám pomáhá s navigací na stránce, s analýzou využití dat a s našimi marketingovými snahami.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}