Skip to content
inAuta24.cz

inAuta24.cz

  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Číňané jdou po Evropě naplno: Připravují elektrický kombík Neta pro starý kontinent
  • Technologie a inovace

Číňané jdou po Evropě naplno: Připravují elektrický kombík Neta pro starý kontinent

Petr Havrlant 16. 6. 2025 3 minuty čtení

Zdroj obrázku: Hozon Auto

Počet přečtení článku: 294



Je to krok, který potvrzuje, že Čína s evropským trhem počítá velmi vážně. Zatímco jiné automobilky elektromobilní nabídku zúžily na SUV a crossovery, značka Hozon Auto – známá skrze svou značku Neta – plánuje vstup do segmentu, který byl dlouhá léta výhradní doménou evropských značek. A to s karoserií, kterou tuzemští zákazníci milují: kombíkem.

Neta S, sedan s atraktivními křivkami a slušnou technikou, se nyní dočká varianty, která má podle slov samotné automobilky odpovídat požadavkům evropského zákazníka – tedy vozu s praktickým zavazadlovým prostorem, který se bez ztráty stylu i funkčnosti hodí jak do města, tak na dálkové cesty. Samotný fakt, že si čínský výrobce dal tu práci navrhnout elektrický kombík cílený na evropský vkus, říká hodně o jeho strategii. V segmentu, který většina čínských i amerických výrobců přehlíží, vidí Hozon mezeru a příležitost.

Základem nového kombíku bude právě Neta S, což je model dostupný ve variantách s jedním nebo dvěma elektromotory o výkonech 230 a 461 koní. Vůz je postaven na platformě Shanhai, která nabízí baterie s kapacitou až 91 kWh. NEDC dojezd přes 700 km lze sice považovat za marketingový údaj, ale i po přepočtu na realističtější WLTP bude hodnota kolem 500 km zcela konkurenceschopná. Zajímavostí je také verze s tzv. range extenderem – tedy benzinovým motorem, který nedává výkon na kola, ale dobíjí baterii během jízdy. V případě tohoto modelu jde o benzinovou jedna-pětku a kombinovaný dojezd se šplhá až k nereálným 1 160 km.

Zdroj obrázku: Hozon Auto
Zdroj obrázku: Hozon Auto
Zdroj obrázku: Hozon Auto
Zdroj obrázku: Hozon Auto
Zdroj obrázku: Hozon Auto

Ačkoli na první pohled může Neta působit jako další z mnoha čínských elektromobilů, její výbava a zaměření naznačují ambice mířit výš. V interiéru kombíku se objeví například 17,6palcový centrální displej, další obrazovka o úhlopříčce 12,3 palce před spolujezdcem, klasický digitální přístrojový štít a head-up displej. Luxusnější výbavy navíc nabídnou LiDAR umístěný na střeše, který zajistí vyšší úroveň autonomního řízení.

Přesto to bude hlavně poměr cena/výkon, co může Neta přetavit v prodejní úspěch. Sedan začíná v Číně na ceně cca 199 880 jüanů, což je v přepočtu asi 642 tisíc Kč. I nejvyšší výbava s dvěma elektromotory a velkou baterií vyjde zhruba na 1,09 milionu korun. A pokud bude kombi jen o něco dražší, mohlo by se na evropském trhu objevit za cenu kolem 800 tisíc Kč – s výbavou a výkonem, za které u evropské konkurence běžně zaplatíte o stovky tisíc víc.

S tím, jak se automobilky jako Peugeot, Renault nebo Škoda stále více orientují na SUV a elektrifikované deriváty svých tradičních modelů, může Neta trefit pomyslný hřebík na hlavičku. Pro zákazníky, kteří nechtějí jezdit v „přerostlém hatchbacku“ a přesto hledají moderní, prostorný, dobře vybavený elektrický vůz, tu jednoduše není příliš na výběr.

Podle dostupných informací se oficiální představení chystá na autosalon v Pekingu v dubnu 2025, přičemž evropské uvedení by mohlo následovat ještě do konce letošního roku. Pokud bude cena odpovídat čínskému základu a zůstane zachována i většina výbavy, může Neta vážně ohrozit zavedené evropské značky. A ukázat, že čínská ofenziva na starém kontinentu je teprve na začátku.




Autorem tohoto článku je redaktor: Petr Havrlant


Tags: Auto pro Evropu Autosalon Peking Čína vs Evropa Čínská auta Elektrické kombi Elektrický pohon Elektromobily evropský trh Hozon Auto Neta Neta S Platforma Shanhai

Pokračovat ve čtení

Předchozí: Objevena automobilová pokladnice: V Bruselu našli sbírku 22 vozů Ferrari a Porsche za 120 milionů korun
Další: Ztracená naděje na návrat Volhy: Rok po slibném začátku se projekt rozplynul v tichu

Související články

Většina automobilek spílá Trumpovi za nová cla na auta, jedna ale říká pravdu: Může za to EU
3 minuty čtení
  • Technologie a inovace

Většina automobilek spílá Trumpovi za nová cla na auta, jedna ale říká pravdu: Může za to EU

Spalovací motor bez emisí? Německo-švýcarské řešení na bázi amoniaku může změnit pravidla hry
4 minuty čtení
  • Technologie a inovace

Spalovací motor bez emisí? Německo-švýcarské řešení na bázi amoniaku může změnit pravidla hry

Brzdová revoluce od Bremba: Nový systém Greentell reaguje na normu Euro 7, ale za jakou cenu?
4 minuty čtení
  • Technologie a inovace

Brzdová revoluce od Bremba: Nový systém Greentell reaguje na normu Euro 7, ale za jakou cenu?



Štítky

aukce (2) Automobilový průmysl (5) automobilový trh (3) Autonomní řízení (5) Bezpečnost automobilů (2) Bezpečnost na silnici (8) Budoucnost aut (2) budoucnost mobility (3) Dojezd elektromobilů (3) Ekologická doprava (2) Elektrická auta (2) Elektrifikace (4) Elektromobilita (11) Elektromobily (6) Euro 7 (2) Evropská unie (2) evropský trh (4) hatchback (2) Historie automobilů (4) Hybridní SUV (2) Ikonické modely (2) Investice do aut (2) Jak prodloužit životnost auta (2) Jak správně řídit (2) luxusní vozy (3) Motorový olej (2) Mytí podvozku (2) Nabíjení autobaterie (2) Nabíjení EV (2) Ochrana proti korozi (2) plug-in hybrid (2) Porsche (3) Přetáčivý smyk (2) Recenze aut (2) Rychlé nabíjení (2) Spalovací motory (2) SUV (3) Technologie (2) Technologie v autech (5) Test elektromobilu (3) Volvo (2) Vývoj automobilů (5) Zimní pneumatiky (3) Údržba auta (3) Řidičské tipy (5)


Mohli jste zmeškat

Vládní průzkum v Nizozemsku potvrdil, že většina majitelů elektromobilů bude chtít zpět svá spalovací auta
4 minuty čtení
  • Řidičské tipy a bezpečnost

Vládní průzkum v Nizozemsku potvrdil, že většina majitelů elektromobilů bude chtít zpět svá spalovací auta

Většina automobilek spílá Trumpovi za nová cla na auta, jedna ale říká pravdu: Může za to EU
3 minuty čtení
  • Technologie a inovace

Většina automobilek spílá Trumpovi za nová cla na auta, jedna ale říká pravdu: Může za to EU

Volvo žádá majitele tisíců plug-in hybridů, aby je přestali nabíjet. Hrozí jim „termální události“ alias požáry
3 minuty čtení
  • Řidičské tipy a bezpečnost

Volvo žádá majitele tisíců plug-in hybridů, aby je přestali nabíjet. Hrozí jim „termální události“ alias požáry

Nezničitelný Mercedes W140: Najel 1,4 milionu km a stále jede dál. Pro dnešní vozy značky je to drsné zrcadlo
3 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Nezničitelný Mercedes W140: Najel 1,4 milionu km a stále jede dál. Pro dnešní vozy značky je to drsné zrcadlo

Naše další weby

  • inDěti24.cz
  • inFitness24.cz
  • inMuži24.cz
  • inRodina24.cz

Návštěvnost:

Naše další weby

  • inZahrada24.cz
  • inZdraví24.cz
  • inŽeny24.cz
  • inFinance24.cz
  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
Copyright © inAuta24.cz All rights reserved. | DarkNews by AF themes.
Spravovat souhlas s cookies
Pokud kliknete na „Přijmout všechny“, poskytnete tím souhlas k jejich ukládání na Vašem zařízení, což nám pomáhá s navigací na stránce, s analýzou využití dat a s našimi marketingovými snahami.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}