Skip to content
inAuta24.cz

inAuta24.cz

  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
  • Domů
  • Historie a zajímavosti
  • Proč se Ferrari rozešlo s Pininfarinou Šéfdesignér teď přiznává složité pozadí i pochybnosti
  • Historie a zajímavosti

Proč se Ferrari rozešlo s Pininfarinou Šéfdesignér teď přiznává složité pozadí i pochybnosti

Petr Havrlant 30. 5. 2025 3 minuty čtení

Zdroj obrázku: Ferrari

Počet přečtení článku: 1 502



Více než šest desetiletí trvala slavná spolupráce mezi Ferrari a karosářským studiem Pininfarina. V roce 2013 ale přišel zlom. Dnes se k celé záležitosti vrací designový ředitel Ferrari, který odhaluje důvody tehdejšího rozhodnutí – a možná i určitou lítost nad jeho dopady.

Když se Ferrari před lety rozhodlo ukončit spolupráci s Pininfarinou, šlo o krok, který automobilový svět zaskočil. Ikonické tvary vozů z Maranella nesly rukopis slavné karosárny po celé generace. V rozhovoru pro Motor1 nyní šéfdesignér Ferrari Flavio Manzoni popsal, co vedlo k rozchodu a proč tehdy vzniklo samostatné designové studio přímo ve výrobním areálu.

Bylo to nezbytné, ale bolestivé

Manzoni přiznává, že krok to nebyl jednoduchý ani pro jednu stranu. Pininfarina přišla o klíčového partnera a Ferrari zase muselo budovat designové centrum od nuly. Přesto podle něj šlo o nutný krok.

„V době, kdy jsme spolupráci ukončili, nemělo Ferrari vlastní designové centrum. To bylo ve světě výjimkou. Moderní technologie ale vyžadují, aby všechny procesy probíhaly pod jednou střechou – od návrhu přes techniku až po aerodynamiku,“ vysvětluje Manzoni.

Důležitá byla také každodenní komunikace mezi týmy – technici, inženýři, designéři a aerodynamici musejí spolupracovat v reálném čase, což při externím návrhu nebylo možné.

Zdroj obrázku: Ferrari
Zdroj obrázku: Ferrari
Zdroj obrázku: Ferrari
Zdroj obrázku: Ferrari
Zdroj obrázku: Ferrari
Zdroj obrázku: Ferrari
Zdroj obrázku: Ferrari
Zdroj obrázku: Ferrari

LaFerrari rozhodlo

Zlom nastal během vývoje modelu LaFerrari. Tehdy vedení zadalo návrh karoserie dvěma týmům – internímu a Pininfarině. Vybráno bylo řešení od Centra Stile pod vedením Manzoniho. To byl moment, kdy externí design ztratil své opodstatnění a spolupráce s Pininfarinou byla definitivně ukončena.

Od té doby nese každý nový model Ferrari podpis interního týmu. Manzoni však připouští, že některé novější modely sklidily kritiku – zdaleka ne každý zákazník vnímá současný design značky pozitivně. Prodeje sice formálně rostou, ale interně není atmosféra zdaleka tak optimistická.

Funkce zvítězila nad krásou

„Každý nový projekt je výzva, zejména s ohledem na nové technologie a specifika hybridních vozů. Musíme hledat nové způsoby, jak skloubit výkon a vzhled,“ dodává Manzoni. Jenže právě v tom může být problém – funkce často převážila estetiku.

Ačkoliv se o návratu spolupráce s Pininfarinou zatím nemluví, dalo by se uvažovat o určité poradenské roli. Pokud by studio přišlo se svými návrhy, mohlo by inspirovat interní tým nebo dodat projektům nový vizuální směr. Realisticky ale zůstává pravděpodobnější, že si Ferrari bude dál razit vlastní cestu a stavět na své značce.




Autorem tohoto článku je redaktor: Petr Havrlant


Tags: automobilový design Centro Stile design Ferrari Flavio Manzoni italské vozy karosárna LaFerrari Maranello Pininfarina rozchod značek spolupráce

Pokračovat ve čtení

Předchozí: Česká raketa Praga Bohema málem přepsala dějiny Top Gearu. Pokořila Ferrari i Koenigsegg
Další: Nejneobvyklejší koncepty aut, které nikdy nešly do výroby

Související články

Alpine A110 GT4+: Nová éra okruhového bojovníka inspirovaná světem rallye
3 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Alpine A110 GT4+: Nová éra okruhového bojovníka inspirovaná světem rallye

Když auta září jako šperky: Villa d’Este 2025 ovládla 91letá Alfa Romeo a nestárnoucí BMW 507
3 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Když auta září jako šperky: Villa d’Este 2025 ovládla 91letá Alfa Romeo a nestárnoucí BMW 507

Speciální BMW M4 CS VR46: Valentino Rossi a bavorské inženýrství v limitované edici
3 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Speciální BMW M4 CS VR46: Valentino Rossi a bavorské inženýrství v limitované edici



Štítky

automobilový design (2) Automobilový průmysl (6) automobilový trh (3) Autonomní řízení (5) Bezpečnost na silnici (8) Brembo brzdy (2) Budoucnost aut (2) budoucnost mobility (3) dojezd elektromobilu (3) Dojezd elektromobilů (3) Ekologická doprava (2) Elektrifikace (5) Elektromobilita (17) Elektromobily (6) evropský trh (4) Exkluzivní auto (2) Ferrari (2) hatchback (3) Historie automobilů (4) Hybridní SUV (3) Jak správně řídit (2) Karbonový monokok (2) Klasická auta (3) levná auta (2) Limitovaná edice (4) Luxusní auta (4) luxusní interiér (5) luxusní vozy (3) Motorsport (6) Nabíjení EV (3) plug-in hybrid (3) Porsche (3) Přetáčivý smyk (2) Rychlé nabíjení (3) Spalovací motory (3) Sportovní elektromobil (2) Supersport (3) SUV (3) Technologie v autech (5) Test elektromobilu (3) Villa d’Este (3) Vývoj automobilů (5) Zimní pneumatiky (3) Údržba auta (3) Řidičské tipy (5)


Mohli jste zmeškat

Mazda 6e míří do Česka: Nabídne rozumnou cenu, styl a konkurenceschopný dojezd
3 minuty čtení
  • Testy a recenze

Mazda 6e míří do Česka: Nabídne rozumnou cenu, styl a konkurenceschopný dojezd

CATL mění pravidla hry: Mazda postaví nové elektromobily na čínském podvozku Bedrock
4 minuty čtení
  • Technologie a inovace

CATL mění pravidla hry: Mazda postaví nové elektromobily na čínském podvozku Bedrock

Za volantem Omody 9 přímo v Číně: Nejen síla, ale i styl a technologie za neuvěřitelnou cenu
4 minuty čtení
  • Testy a recenze

Za volantem Omody 9 přímo v Číně: Nejen síla, ale i styl a technologie za neuvěřitelnou cenu

TEST: Dacia Bigster Journey hybrid 155 – Rumunský obr s překvapivým komfortem
4 minuty čtení
  • Testy a recenze

TEST: Dacia Bigster Journey hybrid 155 – Rumunský obr s překvapivým komfortem

Naše další weby

  • inDěti24.cz
  • inFitness24.cz
  • inMuži24.cz
  • inRodina24.cz

Návštěvnost:

Naše další weby

  • inZahrada24.cz
  • inZdraví24.cz
  • inŽeny24.cz
  • inFinance24.cz
  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
Copyright © inAuta24.cz All rights reserved. | DarkNews by AF themes.
Spravovat souhlas s cookies
Pokud kliknete na „Přijmout všechny“, poskytnete tím souhlas k jejich ukládání na Vašem zařízení, což nám pomáhá s navigací na stránce, s analýzou využití dat a s našimi marketingovými snahami.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}