Skip to content

inAuta24.cz

  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
  • Home
  • Historie a zajímavosti
  • Proč se Ferrari rozešlo s Pininfarinou Šéfdesignér teď přiznává složité pozadí i pochybnosti
  • Historie a zajímavosti

Proč se Ferrari rozešlo s Pininfarinou Šéfdesignér teď přiznává složité pozadí i pochybnosti

Petr Havrlant 30. 5. 2025 3 minuty čtení

Zdroj obrázku: Ferrari




Více než šest desetiletí trvala slavná spolupráce mezi Ferrari a karosářským studiem Pininfarina. V roce 2013 ale přišel zlom. Dnes se k celé záležitosti vrací designový ředitel Ferrari, který odhaluje důvody tehdejšího rozhodnutí – a možná i určitou lítost nad jeho dopady.

Když se Ferrari před lety rozhodlo ukončit spolupráci s Pininfarinou, šlo o krok, který automobilový svět zaskočil. Ikonické tvary vozů z Maranella nesly rukopis slavné karosárny po celé generace. V rozhovoru pro Motor1 nyní šéfdesignér Ferrari Flavio Manzoni popsal, co vedlo k rozchodu a proč tehdy vzniklo samostatné designové studio přímo ve výrobním areálu.

Bylo to nezbytné, ale bolestivé

Manzoni přiznává, že krok to nebyl jednoduchý ani pro jednu stranu. Pininfarina přišla o klíčového partnera a Ferrari zase muselo budovat designové centrum od nuly. Přesto podle něj šlo o nutný krok.

„V době, kdy jsme spolupráci ukončili, nemělo Ferrari vlastní designové centrum. To bylo ve světě výjimkou. Moderní technologie ale vyžadují, aby všechny procesy probíhaly pod jednou střechou – od návrhu přes techniku až po aerodynamiku,“ vysvětluje Manzoni.

Důležitá byla také každodenní komunikace mezi týmy – technici, inženýři, designéři a aerodynamici musejí spolupracovat v reálném čase, což při externím návrhu nebylo možné.

Zdroj obrázku: Ferrari
Zdroj obrázku: Ferrari
Zdroj obrázku: Ferrari
Zdroj obrázku: Ferrari
Zdroj obrázku: Ferrari
Zdroj obrázku: Ferrari
Zdroj obrázku: Ferrari
Zdroj obrázku: Ferrari

LaFerrari rozhodlo

Zlom nastal během vývoje modelu LaFerrari. Tehdy vedení zadalo návrh karoserie dvěma týmům – internímu a Pininfarině. Vybráno bylo řešení od Centra Stile pod vedením Manzoniho. To byl moment, kdy externí design ztratil své opodstatnění a spolupráce s Pininfarinou byla definitivně ukončena.

Od té doby nese každý nový model Ferrari podpis interního týmu. Manzoni však připouští, že některé novější modely sklidily kritiku – zdaleka ne každý zákazník vnímá současný design značky pozitivně. Prodeje sice formálně rostou, ale interně není atmosféra zdaleka tak optimistická.

Funkce zvítězila nad krásou

„Každý nový projekt je výzva, zejména s ohledem na nové technologie a specifika hybridních vozů. Musíme hledat nové způsoby, jak skloubit výkon a vzhled,“ dodává Manzoni. Jenže právě v tom může být problém – funkce často převážila estetiku.

Ačkoliv se o návratu spolupráce s Pininfarinou zatím nemluví, dalo by se uvažovat o určité poradenské roli. Pokud by studio přišlo se svými návrhy, mohlo by inspirovat interní tým nebo dodat projektům nový vizuální směr. Realisticky ale zůstává pravděpodobnější, že si Ferrari bude dál razit vlastní cestu a stavět na své značce.




Autorkou tohoto článku je: Redaktor: Petr Havrlant
Zdrojem fotografií v tomto příspěvku je: pixabay.com a freepik.com

Tags: automobilový design Centro Stile design Ferrari Flavio Manzoni italské vozy karosárna LaFerrari Maranello Pininfarina rozchod značek spolupráce

Pokračovat ve čtení

Předchozí: Česká raketa Praga Bohema málem přepsala dějiny Top Gearu. Pokořila Ferrari i Koenigsegg
Další: Nejneobvyklejší koncepty aut, které nikdy nešly do výroby

Související články

Nejneobvyklejší koncepty aut, které nikdy nešly do výroby
4 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Nejneobvyklejší koncepty aut, které nikdy nešly do výroby

Barevné pruhy a tečky na nových pneumatikách nejsou náhodné Jejich význam může překvapit
2 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Barevné pruhy a tečky na nových pneumatikách nejsou náhodné Jejich význam může překvapit

Zapomenuté československé koncepty: Jaké revoluční vozy nikdy nevznikly?
4 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Zapomenuté československé koncepty: Jaké revoluční vozy nikdy nevznikly?



Nejnovější příspěvky

  • Nejneobvyklejší koncepty aut, které nikdy nešly do výroby
  • Proč se Ferrari rozešlo s Pininfarinou Šéfdesignér teď přiznává složité pozadí i pochybnosti
  • Česká raketa Praga Bohema málem přepsala dějiny Top Gearu. Pokořila Ferrari i Koenigsegg
  • Nové auto za cenu ojetiny Konkurent Fabie vyjde v Indii jen na 177 tisíc korun
  • Barevné pruhy a tečky na nových pneumatikách nejsou náhodné Jejich význam může překvapit
  • Elektrifikovaná auta dominují evropským prodejům Růst zaznamenává i Česká republika
  • Fiat Fastback se chystá do Evropy Má zastoupit končící tipo
  • Kolik stojí Lamborghini Countach v top stavu Tohle konkrétní se prodalo za 28 milionů


Kalendář

Červen 2025
Po Út St Čt Pá So Ne
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Kvě    

Naše Projekty:

  • inDěti24.cz
  • inFitness24.cz
  • inMuži24.cz
  • inRodina24.cz

Mohli jste zmeškat

Nejneobvyklejší koncepty aut, které nikdy nešly do výroby
4 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Nejneobvyklejší koncepty aut, které nikdy nešly do výroby

Proč se Ferrari rozešlo s Pininfarinou Šéfdesignér teď přiznává složité pozadí i pochybnosti
3 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Proč se Ferrari rozešlo s Pininfarinou Šéfdesignér teď přiznává složité pozadí i pochybnosti

Česká raketa Praga Bohema málem přepsala dějiny Top Gearu. Pokořila Ferrari i Koenigsegg
4 minuty čtení
  • Testy a recenze

Česká raketa Praga Bohema málem přepsala dějiny Top Gearu. Pokořila Ferrari i Koenigsegg

Nové auto za cenu ojetiny Konkurent Fabie vyjde v Indii jen na 177 tisíc korun
2 minuty čtení
  • Testy a recenze

Nové auto za cenu ojetiny Konkurent Fabie vyjde v Indii jen na 177 tisíc korun

Naše další weby

  • inDěti24.cz
  • inFitness24.cz
  • inMuži24.cz
  • inRodina24.cz

Návštěvnost:




Naše další weby

  • inZahrada24.cz
  • inZdraví24.cz
  • inŽeny24.cz
  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
Copyright © inAuta24.cz All rights reserved. | DarkNews by AF themes.
Spravovat souhlas s cookies
Pokud kliknete na „Přijmout všechny“, poskytnete tím souhlas k jejich ukládání na Vašem zařízení, což nám pomáhá s navigací na stránce, s analýzou využití dat a s našimi marketingovými snahami.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}