Skip to content
inAuta24.cz

inAuta24.cz

  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
  • Domů
  • Historie a zajímavosti
  • Proč se Ferrari rozešlo s Pininfarinou Šéfdesignér teď přiznává složité pozadí i pochybnosti
  • Historie a zajímavosti

Proč se Ferrari rozešlo s Pininfarinou Šéfdesignér teď přiznává složité pozadí i pochybnosti

Petr Havrlant 30. 5. 2025 3 minuty čtení

Zdroj obrázku: Ferrari

Počet přečtení článku: 2 991



Více než šest desetiletí trvala slavná spolupráce mezi Ferrari a karosářským studiem Pininfarina. V roce 2013 ale přišel zlom. Dnes se k celé záležitosti vrací designový ředitel Ferrari, který odhaluje důvody tehdejšího rozhodnutí – a možná i určitou lítost nad jeho dopady.

Když se Ferrari před lety rozhodlo ukončit spolupráci s Pininfarinou, šlo o krok, který automobilový svět zaskočil. Ikonické tvary vozů z Maranella nesly rukopis slavné karosárny po celé generace. V rozhovoru pro Motor1 nyní šéfdesignér Ferrari Flavio Manzoni popsal, co vedlo k rozchodu a proč tehdy vzniklo samostatné designové studio přímo ve výrobním areálu.

Bylo to nezbytné, ale bolestivé

Manzoni přiznává, že krok to nebyl jednoduchý ani pro jednu stranu. Pininfarina přišla o klíčového partnera a Ferrari zase muselo budovat designové centrum od nuly. Přesto podle něj šlo o nutný krok.

„V době, kdy jsme spolupráci ukončili, nemělo Ferrari vlastní designové centrum. To bylo ve světě výjimkou. Moderní technologie ale vyžadují, aby všechny procesy probíhaly pod jednou střechou – od návrhu přes techniku až po aerodynamiku,“ vysvětluje Manzoni.

Důležitá byla také každodenní komunikace mezi týmy – technici, inženýři, designéři a aerodynamici musejí spolupracovat v reálném čase, což při externím návrhu nebylo možné.

Zdroj obrázku: Ferrari
Zdroj obrázku: Ferrari
Zdroj obrázku: Ferrari
Zdroj obrázku: Ferrari
Zdroj obrázku: Ferrari
Zdroj obrázku: Ferrari
Zdroj obrázku: Ferrari
Zdroj obrázku: Ferrari

LaFerrari rozhodlo

Zlom nastal během vývoje modelu LaFerrari. Tehdy vedení zadalo návrh karoserie dvěma týmům – internímu a Pininfarině. Vybráno bylo řešení od Centra Stile pod vedením Manzoniho. To byl moment, kdy externí design ztratil své opodstatnění a spolupráce s Pininfarinou byla definitivně ukončena.

Od té doby nese každý nový model Ferrari podpis interního týmu. Manzoni však připouští, že některé novější modely sklidily kritiku – zdaleka ne každý zákazník vnímá současný design značky pozitivně. Prodeje sice formálně rostou, ale interně není atmosféra zdaleka tak optimistická.

Funkce zvítězila nad krásou

„Každý nový projekt je výzva, zejména s ohledem na nové technologie a specifika hybridních vozů. Musíme hledat nové způsoby, jak skloubit výkon a vzhled,“ dodává Manzoni. Jenže právě v tom může být problém – funkce často převážila estetiku.

Ačkoliv se o návratu spolupráce s Pininfarinou zatím nemluví, dalo by se uvažovat o určité poradenské roli. Pokud by studio přišlo se svými návrhy, mohlo by inspirovat interní tým nebo dodat projektům nový vizuální směr. Realisticky ale zůstává pravděpodobnější, že si Ferrari bude dál razit vlastní cestu a stavět na své značce.




Autorem tohoto článku je redaktor: Petr Havrlant


Tags: automobilový design Centro Stile design Ferrari Flavio Manzoni italské vozy karosárna LaFerrari Maranello Pininfarina rozchod značek spolupráce

Post navigation

Previous Česká raketa Praga Bohema málem přepsala dějiny Top Gearu. Pokořila Ferrari i Koenigsegg
Další Nejneobvyklejší koncepty aut, které nikdy nešly do výroby

Související články

Dlouho ukryté Ferrari F50 Ralpha Laurena je na prodej. Z ceny se vám protočí panenky
3 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Dlouho ukryté Ferrari F50 Ralpha Laurena je na prodej. Z ceny se vám protočí panenky

Poslední dílo studia Bertone před jeho krachem je na prodej: Unikátní Aston Martin Jet 2+2
3 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Poslední dílo studia Bertone před jeho krachem je na prodej: Unikátní Aston Martin Jet 2+2

Suzuki Jimny vydělalo pro charitu téměř sto tisíc. Jeden z posledních čtyřmístných kusů našel nového majitele
3 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Suzuki Jimny vydělalo pro charitu téměř sto tisíc. Jeden z posledních čtyřmístných kusů našel nového majitele



Štítky

Aston Martin (3) Atmosférický motor (3) Automobilový průmysl (8) automobilový trh (4) Autonomní řízení (5) Bezpečnost na silnici (8) budoucnost mobility (3) dojezd elektromobilu (4) Dojezd elektromobilů (3) Donald Trump (3) Elektrická auta (3) Elektrifikace (5) Elektromobilita (27) Elektromobily (9) evropský trh (5) hatchback (3) Historie automobilů (6) hybridní pohon (3) Hybridní SUV (3) Investice do aut (4) Klasická auta (4) Limitovaná edice (7) Luxusní auta (5) luxusní interiér (7) luxusní vozy (4) Motorsport (7) Nabíjení EV (3) plug-in hybrid (7) Pohon 4x4 (4) Pohon všech kol (3) Porsche (3) Retro vozy (3) Rychlé nabíjení (3) Spalovací motory (3) Supersport (6) SUV (5) Technologie v autech (5) Test elektromobilu (3) Testy aut (4) V8 Motor (3) výbava aut (3) Vývoj automobilů (5) Zimní pneumatiky (3) Údržba auta (3) Řidičské tipy (5)


Mohli jste zmeškat

Dlouho ukryté Ferrari F50 Ralpha Laurena je na prodej. Z ceny se vám protočí panenky
3 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Dlouho ukryté Ferrari F50 Ralpha Laurena je na prodej. Z ceny se vám protočí panenky

Poslední dílo studia Bertone před jeho krachem je na prodej: Unikátní Aston Martin Jet 2+2
3 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Poslední dílo studia Bertone před jeho krachem je na prodej: Unikátní Aston Martin Jet 2+2

Aston Martin Valhalla podstoupil finální testy a jde do výroby. Do vyprodání nemá daleko
3 minuty čtení
  • Technologie a inovace

Aston Martin Valhalla podstoupil finální testy a jde do výroby. Do vyprodání nemá daleko

Poslechněte si v akci nový Aston Martin Valhalla. Fernando Alonso ho v Monaku nešetřil
3 minuty čtení
  • Technologie a inovace

Poslechněte si v akci nový Aston Martin Valhalla. Fernando Alonso ho v Monaku nešetřil

  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
Copyright © inAuta24.cz - Zákaz kopírování článků pro komerční účely! | DarkNews by AF themes.