Skip to content
inAuta24.cz

inAuta24.cz

  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
  • Domů
  • Testy a recenze
  • Radar RD6 – Elektrický pick-up s duší SUV vstupuje do Česka
  • Testy a recenze

Radar RD6 – Elektrický pick-up s duší SUV vstupuje do Česka

Petr Havrlant 8. 9. 2025 4 minuty čtení

Zdroj obrázku: Radar

Počet přečtení článku: 103



Elektrický pick-up na platformě sdílené s Volvem nebo Zeekrem? V České republice by to ještě nedávno znělo jako sen. Jenže nový Radar RD6 – u nás prodávaný pod značkou Riddara – ukazuje, že i užitkový elektromobil může být stylový, rychlý a funkční zároveň. A navíc samonosný.

Když Radar, značka koncernu Geely, oznámil vstup na evropský trh, nešlo přehlédnout, že cílí na segment, který u nás prakticky neexistuje – elektrické pick-upy. Přitom v době, kdy se užitkové vozy stávají stále více digitálními a ekologickými, dává takový krok smysl. RD6 není těžkopádné pracovní auto. Spíš vypadá jako SUV, které se náhodou rozhodlo naroubovat korbu na záď. Design je jednoduchý, nenápadný a Evropanům blízký. Žádné přehnané svaly nebo výstřední světla. Až na obří nápis RADAR na masce byste si ho na první pohled mohli splést s běžným crossoverem.

Kabina odpovídá tomuto klidnému vnějšku. Nečekejte žádné šílené čínské futuristické prvky. Vůně je příjemná, materiály kvalitní a zpracování překvapí svou precizností. Velký dotykový displej s úhlopříčkou 14,6 palce dominuje palubní desce, ale na tlačítka se nezapomnělo. Převodovka se ovládá klasickým voličem a nechybí ani dostatek USB portů – včetně výkonného USB-C o síle 65 W, ideálního třeba pro nabíjení notebooku. Vzadu je místa dost a sedadla jdou vyklopit, což se hodí, pokud chcete převézt náklad v interiéru. Praktickým bonusem je i 70litrový přední kufr.

Na silnici RD6 příjemně překvapí. I přesto, že má hmotnost téměř 2,1 tuny, zrychlí díky výkonu 315 kW a 594 Nm z nuly na stovku za 4,5 sekundy. Na pick-up? To je skoro neuvěřitelné. Zároveň nabízí dvě verze baterie – 73 kWh (LFP) nebo 86 kWh (NMC). Dojezd se tak pohybuje mezi 460 a 550 km podle WLTP. Nabíjení je rychlé – až 150 kW na DC nebo 11 kW na AC. A co víc – RD6 zvládne i funkci V2L (vehicle-to-load), která umožní auto proměnit v pojízdný generátor. K dispozici jsou zásuvky nejen v kabině, ale i v korbě a pod kapotou.

Zdroj obrázku: Radar
Zdroj obrázku: Radar
Zdroj obrázku: Radar
Zdroj obrázku: Radar
Zdroj obrázku: Radar

Radar ale není jen showcar. I jeho užitkové parametry obstojí. Nosnost 865 kg, tažná kapacita 3 tuny a korba široká 1,45 metru nabízejí víc než dostatečný výkon i pro náročnější uživatele. Pokud potřebujete ještě víc, můžete sáhnout po RD5, „užitkovější“ variantě s delší korbou, menší baterií, ale stále s možností tahat až 2,5 tuny.

Jízdní komfort je blíž SUV než rámovému pick-upu. Samonosná karoserie, nezávislé zavěšení a dobře naladěný podvozek dávají vozu příjemnou měkkost. Při přejezdech výmolů nebo špatné polní cesty je sice cítit určité poskakování, ale na běžných silnicích je RD6 tiché, stabilní a komfortní. Odhlučnění od podvozku a motoru je na velmi solidní úrovni, na horších površích je ale slyšet hluk pneumatik – nic neobvyklého u vozů s tímto typem obutí.

Ceny jsou v porovnání s konkurencí překvapivě příznivé. Základní RD6 Comfort startuje na 1.566.950 Kč, výkonnější RD5 pak dokonce na 1.203.950 Kč. V nejvyšší výbavě RD5 Active+ zaplatíte 1.506.450 Kč, ale dostanete pohon všech kol, 86kWh baterii a 280 kW výkonu. Když si k tomu přidáte plnou výbavu a funkce typu V2L nebo adaptivní software v češtině, začíná to dávat smysl i proti spalovací konkurenci jako Ford Ranger nebo Isuzu D-Max.

Radar RD6 (Riddara) tak může být zlomovým modelem. Ukazuje, že pick-up nemusí být nutně hlučné a těžké monstrum se žebřinovým rámem. Může být i moderní, tichý, komfortní a přitom pořád praktický. Pokud evropské automobilky neusnou, mohou z této čínské konkurence ještě získat inspiraci. Jestli ne, Radar by mohl být první vlaštovkou, která změní vnímání pick-upů v Evropě jednou provždy.




Autorem tohoto článku je redaktor: Petr Havrlant


Tags: Čínské značky Elektrické vozy Elektromobilita Funkce V2L Geely Pick-up Platforma SEA První dojmy Radar RD6 Riddara Testy aut Užitkové vozy

Pokračovat ve čtení

Předchozí: TEST Ford Ranger MS-RT – Pick-up, který má asfalt v genech
Další: Zeekr 001 Performance AWD – Luxusní čínský elektromobil, který nahání strach německým prémiovkám

Související články

Zeekr 001 Performance AWD – Luxusní čínský elektromobil, který nahání strach německým prémiovkám
4 minuty čtení
  • Testy a recenze

Zeekr 001 Performance AWD – Luxusní čínský elektromobil, který nahání strach německým prémiovkám

TEST Ford Ranger MS-RT – Pick-up, který má asfalt v genech
4 minuty čtení
  • Testy a recenze

TEST Ford Ranger MS-RT – Pick-up, který má asfalt v genech

TEST BMW 750Ld xDrive: Dieselová sedma se čtyřmi turby, která trhá předsudky i asfalt
4 minuty čtení
  • Testy a recenze

TEST BMW 750Ld xDrive: Dieselová sedma se čtyřmi turby, která trhá předsudky i asfalt



Štítky

Automobilový průmysl (8) automobilový trh (4) Autonomní řízení (5) Bezpečnost (2) Bezpečnost na silnici (8) BMW (2) budoucnost mobility (3) CES 2025 (2) dojezd elektromobilu (4) Dojezd elektromobilů (3) Donald Trump (3) Elektrická auta (3) Elektrifikace (5) Elektromobilita (24) Elektromobily (8) evropský trh (5) Geely (3) hatchback (3) Historie automobilů (5) Hybridní SUV (3) Klasická auta (3) Legendární vozy (2) Limitovaná edice (5) Luxusní auta (5) luxusní interiér (5) luxusní vozy (3) Motorsport (6) Nabíjení EV (3) plug-in hybrid (5) Pohon všech kol (3) Porsche (3) Rychlé nabíjení (3) Spalovací motory (3) Supersport (3) SUV (3) Technologie budoucnosti (2) Technologie v autech (5) Test elektromobilu (3) Testy aut (4) Umělá inteligence (2) Villa d’Este (3) Vývoj automobilů (5) Zimní pneumatiky (3) Údržba auta (3) Řidičské tipy (5)


Mohli jste zmeškat

Zeekr 009 – Elektrické MPV z Číny, které mění pravidla luxusu na čtyřech kolech
3 minuty čtení
  • Technologie a inovace

Zeekr 009 – Elektrické MPV z Číny, které mění pravidla luxusu na čtyřech kolech

Zeekr 001 Performance AWD – Luxusní čínský elektromobil, který nahání strach německým prémiovkám
4 minuty čtení
  • Testy a recenze

Zeekr 001 Performance AWD – Luxusní čínský elektromobil, který nahání strach německým prémiovkám

Radar RD6 – Elektrický pick-up s duší SUV vstupuje do Česka
4 minuty čtení
  • Testy a recenze

Radar RD6 – Elektrický pick-up s duší SUV vstupuje do Česka

TEST Ford Ranger MS-RT – Pick-up, který má asfalt v genech
4 minuty čtení
  • Testy a recenze

TEST Ford Ranger MS-RT – Pick-up, který má asfalt v genech

Naše další weby

  • inDěti24.cz
  • inFitness24.cz
  • inMuži24.cz
  • inRodina24.cz

Návštěvnost:

Naše další weby

  • inZahrada24.cz
  • inZdraví24.cz
  • inŽeny24.cz
  • inFinance24.cz
  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
Copyright © inAuta24.cz All rights reserved. | DarkNews by AF themes.
Spravovat souhlas s cookies
Pokud kliknete na „Přijmout všechny“, poskytnete tím souhlas k jejich ukládání na Vašem zařízení, což nám pomáhá s navigací na stránce, s analýzou využití dat a s našimi marketingovými snahami.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}