Skip to content
inAuta24.cz

inAuta24.cz

  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
  • Domů
  • Testy a recenze
  • Radar RD6 – Elektrický pick-up s duší SUV vstupuje do Česka
  • Testy a recenze

Radar RD6 – Elektrický pick-up s duší SUV vstupuje do Česka

Petr Havrlant 8. 9. 2025 4 minuty čtení

Zdroj obrázku: Radar

Počet přečtení článku: 908



Elektrický pick-up na platformě sdílené s Volvem nebo Zeekrem? V České republice by to ještě nedávno znělo jako sen. Jenže nový Radar RD6 – u nás prodávaný pod značkou Riddara – ukazuje, že i užitkový elektromobil může být stylový, rychlý a funkční zároveň. A navíc samonosný.

Když Radar, značka koncernu Geely, oznámil vstup na evropský trh, nešlo přehlédnout, že cílí na segment, který u nás prakticky neexistuje – elektrické pick-upy. Přitom v době, kdy se užitkové vozy stávají stále více digitálními a ekologickými, dává takový krok smysl. RD6 není těžkopádné pracovní auto. Spíš vypadá jako SUV, které se náhodou rozhodlo naroubovat korbu na záď. Design je jednoduchý, nenápadný a Evropanům blízký. Žádné přehnané svaly nebo výstřední světla. Až na obří nápis RADAR na masce byste si ho na první pohled mohli splést s běžným crossoverem.

Kabina odpovídá tomuto klidnému vnějšku. Nečekejte žádné šílené čínské futuristické prvky. Vůně je příjemná, materiály kvalitní a zpracování překvapí svou precizností. Velký dotykový displej s úhlopříčkou 14,6 palce dominuje palubní desce, ale na tlačítka se nezapomnělo. Převodovka se ovládá klasickým voličem a nechybí ani dostatek USB portů – včetně výkonného USB-C o síle 65 W, ideálního třeba pro nabíjení notebooku. Vzadu je místa dost a sedadla jdou vyklopit, což se hodí, pokud chcete převézt náklad v interiéru. Praktickým bonusem je i 70litrový přední kufr.

Na silnici RD6 příjemně překvapí. I přesto, že má hmotnost téměř 2,1 tuny, zrychlí díky výkonu 315 kW a 594 Nm z nuly na stovku za 4,5 sekundy. Na pick-up? To je skoro neuvěřitelné. Zároveň nabízí dvě verze baterie – 73 kWh (LFP) nebo 86 kWh (NMC). Dojezd se tak pohybuje mezi 460 a 550 km podle WLTP. Nabíjení je rychlé – až 150 kW na DC nebo 11 kW na AC. A co víc – RD6 zvládne i funkci V2L (vehicle-to-load), která umožní auto proměnit v pojízdný generátor. K dispozici jsou zásuvky nejen v kabině, ale i v korbě a pod kapotou.

Zdroj obrázku: Radar
Zdroj obrázku: Radar
Zdroj obrázku: Radar
Zdroj obrázku: Radar
Zdroj obrázku: Radar

Radar ale není jen showcar. I jeho užitkové parametry obstojí. Nosnost 865 kg, tažná kapacita 3 tuny a korba široká 1,45 metru nabízejí víc než dostatečný výkon i pro náročnější uživatele. Pokud potřebujete ještě víc, můžete sáhnout po RD5, „užitkovější“ variantě s delší korbou, menší baterií, ale stále s možností tahat až 2,5 tuny.

Jízdní komfort je blíž SUV než rámovému pick-upu. Samonosná karoserie, nezávislé zavěšení a dobře naladěný podvozek dávají vozu příjemnou měkkost. Při přejezdech výmolů nebo špatné polní cesty je sice cítit určité poskakování, ale na běžných silnicích je RD6 tiché, stabilní a komfortní. Odhlučnění od podvozku a motoru je na velmi solidní úrovni, na horších površích je ale slyšet hluk pneumatik – nic neobvyklého u vozů s tímto typem obutí.

Ceny jsou v porovnání s konkurencí překvapivě příznivé. Základní RD6 Comfort startuje na 1.566.950 Kč, výkonnější RD5 pak dokonce na 1.203.950 Kč. V nejvyšší výbavě RD5 Active+ zaplatíte 1.506.450 Kč, ale dostanete pohon všech kol, 86kWh baterii a 280 kW výkonu. Když si k tomu přidáte plnou výbavu a funkce typu V2L nebo adaptivní software v češtině, začíná to dávat smysl i proti spalovací konkurenci jako Ford Ranger nebo Isuzu D-Max.

Radar RD6 (Riddara) tak může být zlomovým modelem. Ukazuje, že pick-up nemusí být nutně hlučné a těžké monstrum se žebřinovým rámem. Může být i moderní, tichý, komfortní a přitom pořád praktický. Pokud evropské automobilky neusnou, mohou z této čínské konkurence ještě získat inspiraci. Jestli ne, Radar by mohl být první vlaštovkou, která změní vnímání pick-upů v Evropě jednou provždy.




Autorem tohoto článku je redaktor: Petr Havrlant


Tags: Čínské značky Elektrické vozy Elektromobilita Funkce V2L Geely Pick-up Platforma SEA První dojmy Radar RD6 Riddara Testy aut Užitkové vozy

Post navigation

Previous TEST Ford Ranger MS-RT – Pick-up, který má asfalt v genech
Další Zeekr 001 Performance AWD – Luxusní čínský elektromobil, který nahání strach německým prémiovkám

Související články

Tento Aston Martin DB12 je doslova silniční jachtou. Divize Q mu vyrobila jedinečný interiér
3 minuty čtení
  • Testy a recenze

Tento Aston Martin DB12 je doslova silniční jachtou. Divize Q mu vyrobila jedinečný interiér

Nejsilnější pick-up světa RAM 1500 TRX míří do Česka. Osmiválec HEMI budí respekt i v koloně
3 minuty čtení
  • Testy a recenze

Nejsilnější pick-up světa RAM 1500 TRX míří do Česka. Osmiválec HEMI budí respekt i v koloně

Kia Telluride dorazila do Česka: Osmimístný kolos s šestiválcem je jiná liga SUV
3 minuty čtení
  • Testy a recenze

Kia Telluride dorazila do Česka: Osmimístný kolos s šestiválcem je jiná liga SUV



Štítky

Aston Martin (3) Atmosférický motor (3) Automobilový průmysl (8) automobilový trh (4) Autonomní řízení (5) Bezpečnost na silnici (8) budoucnost mobility (3) dojezd elektromobilu (4) Dojezd elektromobilů (3) Donald Trump (3) Elektrická auta (3) Elektrifikace (5) Elektromobilita (27) Elektromobily (9) evropský trh (5) hatchback (3) Historie automobilů (6) hybridní pohon (3) Hybridní SUV (3) Investice do aut (4) Klasická auta (4) Limitovaná edice (7) Luxusní auta (5) luxusní interiér (7) luxusní vozy (4) Motorsport (7) Nabíjení EV (3) plug-in hybrid (7) Pohon 4x4 (4) Pohon všech kol (3) Porsche (3) Retro vozy (3) Rychlé nabíjení (3) Spalovací motory (3) Supersport (6) SUV (5) Technologie v autech (5) Test elektromobilu (3) Testy aut (4) V8 Motor (3) výbava aut (3) Vývoj automobilů (5) Zimní pneumatiky (3) Údržba auta (3) Řidičské tipy (5)


Mohli jste zmeškat

Dlouho ukryté Ferrari F50 Ralpha Laurena je na prodej. Z ceny se vám protočí panenky
3 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Dlouho ukryté Ferrari F50 Ralpha Laurena je na prodej. Z ceny se vám protočí panenky

Poslední dílo studia Bertone před jeho krachem je na prodej: Unikátní Aston Martin Jet 2+2
3 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Poslední dílo studia Bertone před jeho krachem je na prodej: Unikátní Aston Martin Jet 2+2

Aston Martin Valhalla podstoupil finální testy a jde do výroby. Do vyprodání nemá daleko
3 minuty čtení
  • Technologie a inovace

Aston Martin Valhalla podstoupil finální testy a jde do výroby. Do vyprodání nemá daleko

Poslechněte si v akci nový Aston Martin Valhalla. Fernando Alonso ho v Monaku nešetřil
3 minuty čtení
  • Technologie a inovace

Poslechněte si v akci nový Aston Martin Valhalla. Fernando Alonso ho v Monaku nešetřil

  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
Copyright © inAuta24.cz - Zákaz kopírování článků pro komerční účely! | DarkNews by AF themes.