
Zdroj obrázku: Nissan
I přes současné finanční potíže a šetření v mnoha oblastech Nissan nezastavil vývoj nové generace ikonického modelu GT-R. Vedení značky považuje tento vůz za klíčový pro svou budoucnost a věří, že si své místo udrží i ve světě elektrifikace.
Ačkoli automobilka čelí náročnému období, projekt GT-R má své místo v dlouhodobém plánu oživení značky. Arnaud Charpentier, viceprezident Nissanu pro marketing a mobilitu, potvrdil pro AutoExpress, že tým pracující na novém GT-R stále existuje. Zatím sice nejsou známé podrobnosti o technologiích nebo časovém harmonogramu, ale směr je jasný: nové GT-R musí nabídnout inovativní pohon vhodný pro budoucnost.
GT-R se musí přizpůsobit nové době
Vývoj nástupce modelu R35 není jednoduchý. V době nástupu elektromobilů je snadné nabídnout rychlost v přímce, což býval silný argument GT-R v minulosti. Nový model proto musí přinést víc než jen surový výkon – musí znovu definovat, co to znamená být sportovním vozem.
„Jestliže bude elektrický, musí si zachovat sportovní charakter,“ vysvětlil Charpentier. „Pokud ale skončíme s něčím, co má stejné schopnosti jako běžné elektrické SUV, pak jsme cíl minuli. Musíme přepracovat samotný koncept sportovního auta.“

Nismo jako klíč k emocím
Součástí nové strategie je také posílení pozice divize Nismo. Ta by se podle vedení měla stát jedním z pilířů značky, symbolem výkonu a emocí, které mají oslovit náročnější zákazníky. Mimochodem, spekuluje se, že by Nismo mohlo nabídnout sportovní verzi nové micry s technikou od Alpine A290 – konkrétně upravený podvozek a elektrický pohon.
Otázkou je, zda se Nismo dočká podobného rozšíření jako divize GR u Toyoty, a zda bude zahrnovat nejen sportovní verze běžných modelů, ale také samostatné výkonné stroje.
Nissan a jeho cesta z krize
Automobilka stále čelí problémům – především slabým prodejům na klíčových trzích, jako jsou Čína a Spojené státy. Krize, která propukla po aféře s bývalým šéfem Carlosem Ghosnem v roce 2018, stále doléhá na vnitřní strukturu firmy.
Ghosnova strategie orientovaná na růst objemu výroby na úkor zisku se dnes ukazuje jako problematická. Analytici uvádějí, že právě to je jeden z důvodů, proč je Nissan v současnosti méně konkurenceschopný než dřív.
V prosinci loňského roku se Nissan pokusil o spojenectví s domácí Hondou. Z jednání ale letos v únoru sešlo a obě strany oznámily ukončení rozhovorů.
Zdrojem fotografií v tomto příspěvku je: pixabay.com a freepik.com