Skip to content

inAuta24.cz

  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
  • Home
  • Testy a recenze
  • Nissan se nevzdává: nový GT-R zůstává ve hře i navzdory těžkým časům
  • Testy a recenze

Nissan se nevzdává: nový GT-R zůstává ve hře i navzdory těžkým časům

Petr Havrlant 21. 5. 2025 2 minuty čtení

Zdroj obrázku: Nissan




I přes současné finanční potíže a šetření v mnoha oblastech Nissan nezastavil vývoj nové generace ikonického modelu GT-R. Vedení značky považuje tento vůz za klíčový pro svou budoucnost a věří, že si své místo udrží i ve světě elektrifikace.

Ačkoli automobilka čelí náročnému období, projekt GT-R má své místo v dlouhodobém plánu oživení značky. Arnaud Charpentier, viceprezident Nissanu pro marketing a mobilitu, potvrdil pro AutoExpress, že tým pracující na novém GT-R stále existuje. Zatím sice nejsou známé podrobnosti o technologiích nebo časovém harmonogramu, ale směr je jasný: nové GT-R musí nabídnout inovativní pohon vhodný pro budoucnost.

GT-R se musí přizpůsobit nové době

Vývoj nástupce modelu R35 není jednoduchý. V době nástupu elektromobilů je snadné nabídnout rychlost v přímce, což býval silný argument GT-R v minulosti. Nový model proto musí přinést víc než jen surový výkon – musí znovu definovat, co to znamená být sportovním vozem.

„Jestliže bude elektrický, musí si zachovat sportovní charakter,“ vysvětlil Charpentier. „Pokud ale skončíme s něčím, co má stejné schopnosti jako běžné elektrické SUV, pak jsme cíl minuli. Musíme přepracovat samotný koncept sportovního auta.“

Zdroj obrázku: Nissan

Nismo jako klíč k emocím

Součástí nové strategie je také posílení pozice divize Nismo. Ta by se podle vedení měla stát jedním z pilířů značky, symbolem výkonu a emocí, které mají oslovit náročnější zákazníky. Mimochodem, spekuluje se, že by Nismo mohlo nabídnout sportovní verzi nové micry s technikou od Alpine A290 – konkrétně upravený podvozek a elektrický pohon.

Otázkou je, zda se Nismo dočká podobného rozšíření jako divize GR u Toyoty, a zda bude zahrnovat nejen sportovní verze běžných modelů, ale také samostatné výkonné stroje.

Nissan a jeho cesta z krize

Automobilka stále čelí problémům – především slabým prodejům na klíčových trzích, jako jsou Čína a Spojené státy. Krize, která propukla po aféře s bývalým šéfem Carlosem Ghosnem v roce 2018, stále doléhá na vnitřní strukturu firmy.

Ghosnova strategie orientovaná na růst objemu výroby na úkor zisku se dnes ukazuje jako problematická. Analytici uvádějí, že právě to je jeden z důvodů, proč je Nissan v současnosti méně konkurenceschopný než dřív.

V prosinci loňského roku se Nissan pokusil o spojenectví s domácí Hondou. Z jednání ale letos v únoru sešlo a obě strany oznámily ukončení rozhovorů.





Autorkou tohoto článku je: Redaktor: Petr Havrlant
Zdrojem fotografií v tomto příspěvku je: pixabay.com a freepik.com
Tags: Automobilový průmysl budoucnost mobility Carlos Ghosn Elektrifikace Elektromobilita GT-R japonské vozy Nismo Nissan R35 sportovní vozy Vývoj automobilů

Pokračovat ve čtení

Předchozí: Nový Lexus ES: Luxusní sedan, který překvapí elegancí i technikou
Další: Volvo XC60 si drží formu. Nejvyšší verze plug-in hybridu zaujme komfortem, výkonem i vyvážeností

Související články

Česká raketa Praga Bohema málem přepsala dějiny Top Gearu. Pokořila Ferrari i Koenigsegg
4 minuty čtení
  • Testy a recenze

Česká raketa Praga Bohema málem přepsala dějiny Top Gearu. Pokořila Ferrari i Koenigsegg

Nové auto za cenu ojetiny Konkurent Fabie vyjde v Indii jen na 177 tisíc korun
2 minuty čtení
  • Testy a recenze

Nové auto za cenu ojetiny Konkurent Fabie vyjde v Indii jen na 177 tisíc korun

Fiat Fastback se chystá do Evropy Má zastoupit končící tipo
3 minuty čtení
  • Testy a recenze

Fiat Fastback se chystá do Evropy Má zastoupit končící tipo



Nejnovější příspěvky

  • Proč se Ferrari rozešlo s Pininfarinou Šéfdesignér teď přiznává složité pozadí i pochybnosti
  • Česká raketa Praga Bohema málem přepsala dějiny Top Gearu. Pokořila Ferrari i Koenigsegg
  • Nové auto za cenu ojetiny Konkurent Fabie vyjde v Indii jen na 177 tisíc korun
  • Barevné pruhy a tečky na nových pneumatikách nejsou náhodné Jejich význam může překvapit
  • Elektrifikovaná auta dominují evropským prodejům Růst zaznamenává i Česká republika
  • Fiat Fastback se chystá do Evropy Má zastoupit končící tipo
  • Kolik stojí Lamborghini Countach v top stavu Tohle konkrétní se prodalo za 28 milionů
  • Volvo XC60 si drží formu. Nejvyšší verze plug-in hybridu zaujme komfortem, výkonem i vyvážeností


Kalendář

Květen 2025
Po Út St Čt Pá So Ne
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
« Dub    

Naše Projekty:

  • inDěti24.cz
  • inFitness24.cz
  • inMuži24.cz
  • inRodina24.cz

Mohli jste zmeškat

Proč se Ferrari rozešlo s Pininfarinou Šéfdesignér teď přiznává složité pozadí i pochybnosti
3 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Proč se Ferrari rozešlo s Pininfarinou Šéfdesignér teď přiznává složité pozadí i pochybnosti

Česká raketa Praga Bohema málem přepsala dějiny Top Gearu. Pokořila Ferrari i Koenigsegg
4 minuty čtení
  • Testy a recenze

Česká raketa Praga Bohema málem přepsala dějiny Top Gearu. Pokořila Ferrari i Koenigsegg

Nové auto za cenu ojetiny Konkurent Fabie vyjde v Indii jen na 177 tisíc korun
2 minuty čtení
  • Testy a recenze

Nové auto za cenu ojetiny Konkurent Fabie vyjde v Indii jen na 177 tisíc korun

Barevné pruhy a tečky na nových pneumatikách nejsou náhodné Jejich význam může překvapit
2 minuty čtení
  • Historie a zajímavosti

Barevné pruhy a tečky na nových pneumatikách nejsou náhodné Jejich význam může překvapit

Naše další weby

  • inDěti24.cz
  • inFitness24.cz
  • inMuži24.cz
  • inRodina24.cz

Návštěvnost:




Naše další weby

  • inZahrada24.cz
  • inZdraví24.cz
  • inŽeny24.cz
  • Domů
  • Technologie a inovace
  • Údržba a servis
  • Testy a recenze
  • Historie a zajímavosti
  • Kontakt
Copyright © inAuta24.cz All rights reserved. | DarkNews by AF themes.
Spravovat souhlas s cookies
Pokud kliknete na „Přijmout všechny“, poskytnete tím souhlas k jejich ukládání na Vašem zařízení, což nám pomáhá s navigací na stránce, s analýzou využití dat a s našimi marketingovými snahami.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}